B: wel proefje rond maar nog geen constante aanleuning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:20

shirleyp schreef:
Haha! Gelukkig zit ik wel in het goede topic :)

Oefencrossen zijn idd max 80cm. Maar vergis je niet hoor, een vaste hindernis is stukken pittiger dan een gewone sprong. Ook de op- en afsprongen en de waterbak zijn onderdelen die je echt een keer gereden wilt hebben.

ja zo ver zijn we inderdaad nog lang niet, maar lijkt me geweldig
is niet makkelijk met een fries, is een nadeel
maar als we het bij oefencross houden is het denk ik wel een leuke afwisseling

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:22

Chessie schreef:
Ik zou nog wachten met het aanvragen van een startkaart als je paard nog niet lekker in aanleuning rond gaat.Hij hoeft niet rond te lopen, met neus naar voren kan ook aanleuning zijn, jury´s letten daar toch wel op hoor.
Als je alles goed voor elkaar hebt is het veel leuker om de wedstrijden te rijden en ervaring doe je dan toch wel op.. je kan ook gewoon jezelf een doel stellen.. bijv ik wil dat ze in maart altijd in nette aanleuning loopt. Mocht dat lukken kun je altijd snel een kaart aanvragen, duurt niet meer zo lang tegenwoordig.

klinkt ook verstandig inderdaad ;)
bedankt

Dees

Re: B: wel proefje rond maar nog geen constante aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:27

Zolang je paard niet een proefje in bijna 100% aanleuning kan gaan, is het denk ik verstandiger voor je portemonnee om de startkaart nog even uit te stellen.
Iedere start kost je minstens 8-10 euro en die startkaart kost ook 75 euro. En voor de meeste wedstrijden zul je ook nog moeten reizen. Tuurlijk is het leuk om te doen, maar om telkens thuis te komen met 170 punten is niet echt grappig en erg duur.

Die centen kun je beter besteden aan het trainen en lessen voor een beter aaneen gereden paard met aanleuning en dan pas gaan starten als jullie er echt klaar voor zijn. Want dan is het rijden van winstpunten ook nog moeilijk genoeg hoor :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:40

@dees: klopt helemaal bedankt

ik ga gewoon af en toe mee doen met een impulsrubriek of onderlingen en hard doortrainen om haar beter voor elkaar te hebben

bedankt allemaal!!!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:41

hier mag een slotje op

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:59

succes, mooi paard in ieder geval :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:28

Ik heb alleen de openingspost gelezen dus reageer even daar op:

Je kunt best gaan starten, ervaring is altijd fijn, maar reken er niet op dat je met winstpunten naar husi gaat. In mijn ervaring moet je zelfs in de B al best wel wat laten zien wil je leuke punten halen. Het viel mij ook tegen in het begin, paard had vaak last van spanning en kwam daardoor soms wat tegen de hand en zette de nek er wat op. Verder had ik het idee dat ik een best aardig proefje neer zette. Ging ik met 170 naar huis.

Pas sinds ik mijn paard meer voor elkaar heb en dus de aanleuning constanter, reden we elke wedstrijd winst.
Ik zou gewoon beginnen met wedstrijden rijden, ervaring is nooit weg en misschien dat je paard wat kijkeriger is in een vreemde omgeving. Wellicht dat je een paar puntjes meepakt bij jury's die niet zo streng zijn :)