Ouders op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:34

Ik vind dat ook zo sneu voor die kinderen. En zo krijg je ook verpeste kinderen en ponies. Zon kind wil dan zorgen dat de ouders trots op hun zijn, dus doen ze zoveel mogelijk om dat te bereiken.
Gelukkig heb ik een hele goede moeder. Op wedstrijden liet en laat ze me gewoon lekker zelf losrijden. Als ik hulp nodig had en heb helpt ze mij. Zet mij even op de plaats als het moet als ik niet zo lief ben voor wil. Ze wil dat ik lol heb. Dat is het belangrijkste.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:50

Mijn ouders hebben dit nooit gedaan. Mijn vader ging altijd mee en die vond het altijd prachtig om te zien hoe ik plezier maakte op een wedstrijd.
Ik heb wél eens gehad, dat een andere ouder zich met mij bemoeide, mijn pony weigerde en ik stelde haar gerust (ik was gestrest en de pony was door mij gestrest), waarop die man zei:'Ach geef dat beest toch een mep, dan springt hij wel'. Heb hem vuil aangekeken en er niet meer op gereageerd. Dacht echt bij mezelf, waar bemoei je je mee?!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:57

ja helaas komt het te vaak voor. Je ziet het vooral bij de jonge kinderen die een pittig niveau rijden. Jammer genoeg valt er vaak niet met die ouders te praten ook al zou je het liefst met je paard over hun heen rijden...

nerina_97

Re: Ouders op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:08

Lijkt me echt verscrikkelijk als je ouders zo zijn... je verliest dan denk ik echt het plezier in een sport. En sporten doe je meestal voor je plezier toch?!
Mijn ouders weten gelukkig niet zo veel van paarden af. Ze hebben mij weleens geholpen met ministreken op de rijvereniging. Soms pakte dat goed uit en soms las m'n vader 't verkeerde proefje voor of hij las te snel of te langzaam. Ach, dan heb ik dat liever dan zulke ouders die te pusherig zijn.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:10

Ik zie dat regelmatig op oefenparcoursen inderdaad. OEFENparcoursen, niks speciaals, geen winstpunt te behalen... maar kind en pony worden afgezeken door pa en moe (en pony ook door kind), kind geeft ouders een enorme waffel en de 'concurrentie' wordt helemaal met de nek aangekeken. En dan kom ik daar aan met mijn leaseFjord, die gezichten :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:12

praat me er niet over... VRESELIJK. :=
Jaren terug reed ik Bixie wedstrijden met mijn pony'tje en heb echt de raarste dingen gezien.
Kleine meisjes die vol trots de ring uit komen, grote glimlach op hun gezichtje en dan naar beneden worden gehaald door hun ouders wat er allemaal fout ging. En dan de inrijdbanen zijn ook altijd zo erg. -O-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:13

ik zie het vaker,
zelf doe ik niet mee,
maar ken ook een meisje,
die word thuis als ze springt al afgekaffert door haar moeder.
ze springt op de wei die aan de straat staat,
en mama schreeuwt rustig verder als we langslopen :(

meisje heeft nooit blij gekeken op haar eigen poownie

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:17

Die arrogante blikken herken ik heél goed
Omdat ik voor mensen rijd die met pony's handelen, rijd ik de pony's in, start ik ze en worden ze daarna weer verkocht
waardoor ik soms ook wat kleinere pony's rijd
Als blikken konden doden..
En dan rijden ze daar zelf op hun pony met alle knopjes d'r op en d'r aan..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:46

eluderennie schreef:
Dit is niet alleen bij paardrijden hoor, bij bijna iedere sport.
Kijk naar voetbal, ben blij dat het niet zo gaat in de wedstrijdbak.
Verder heb ik hier gelukkig nooit iets van gemerkt en mijn ouders houden zich er altijd buiten.

Inderdaad!
Voetbalvaders, 't heeft zelfs een naam dacht ik.
En ze hebben er toen flink wat reclame over gemaakt, KINDEREN spelen en NIET vaders.

Ik vind het ook altijd zo jammer, al die schreeuwende ouders én kinderen. Dit gaat niet goed, dat gaat niet goed. Ik ben zelf een aantal keer in de B gestart, bij de pony's. Voor de lol. Volgens mij was ik één van de weinige die het voor de lol deed, zo veel kinderen die werden gepushed, maar ook the other way around, kinderen die tegen moeders liepen te zeuren dat de pony slecht was e.d.
Ik vind het echt jammer.

Edit: SIRE Geef kinderen hun spel terug bedoelde ik :)

Palmboom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:52

Heb het ook al vaak gezien dat ouders hun kind echt "afblaffen"... Kan ik zo niet tegen! het moeilijke is dat je er moeilijk kan tussenkomen...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:54

Heb vaak het idee dat deze ouders hun onvervulde wens een goede ruiter te zijn projecteren op hun kind en op die manier voldoening proberen te halen

DennisXXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:54

Indd zie ik ook vaak van die fanatieke ouders en kinderen die het eigenlijk helemaal niet leuk vinden.
Mijn moeder gaat wel mee naar wedstrijden maar weet er niks van en bemoeit zich gelukkig niet met mij :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:44

Andersom heb ik ook wel eens medelijden met ouders die met hun kind (of puber) op wedstrijd moeten. Ik zie toch ook baak ouders die al helemaal murw gescholden zijn, achter hun kind aanhobbelen met allehande losse onderdelen (zweetdeken, flesjes drinken, beenbeschermers). Sommige ouders worden echt als een soort van slaafje behandeld. Ik heb kinderen echt teksten horen uitkramen tegen ouders... 8)7

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:57

Ik heb ook ooit een keer meegemaakt...
ik ging voor het eerst op wedstrijd met mijn paard en ging tussendoor even kijken of ze nog rustig stond op de vrachtwagen (op het wedstrijdterrein). Ik was in de vrachtwagen gestapt en aaide haar wat.
Toen hoorde ik geroep..ik keek door het venstertje en bij de trailer naast ons stond een vader met haar dochtertje, 12 ofzo, ze was aan het wenen en de vader had haar vast bij haar arm. Haar pony had blijkbaar geweigerd en de vader zat haar uit te kafferen dat het niet normaal was, ze moest zich niet aanstellen, eindelijk eens leren rijden, als het nog eens gebeurde ging de pony weg,....
Op een bepaald moment ging ze even in tegen haar vader, en toen kreeg ze een ferme mep van haar vader...ik ben toen best lang in de vrachtwagen blijven staan voor ik naar buiten durfde te komen...

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:00

Ik heb het beiden gezien, maar ik vind het erger als een kind op een pony van 100.000 euro springt die pappie gekocht heeft en dan achteraf gaat lopen janken dat het een poedersuiker is en dat ze maar weer een nieuwe moeten kopen. :')

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:13

Anoeska schreef:
Andersom heb ik ook wel eens medelijden met ouders die met hun kind (of puber) op wedstrijd moeten. Ik zie toch ook baak ouders die al helemaal murw gescholden zijn, achter hun kind aanhobbelen met allehande losse onderdelen (zweetdeken, flesjes drinken, beenbeschermers). Sommige ouders worden echt als een soort van slaafje behandeld. Ik heb kinderen echt teksten horen uitkramen tegen ouders... 8)7

Heb van te voren afspraken gemaakt met mijn dochter mocht ze ooit zo reageren gaat de pony in de trailer en gaan we naar huis en voorlopig niet meer op concours kan me voorstellen dat ze een keer op iemand iets afgereageerd zolang het maar binnen een bepaalde grens blijft

annekexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:30

Erg vaak last van, dan staan er moeders midden in de bak hun kind nog les te geven.. Probeer een beetje brutaal te zijn en vraag vriendelijk of ze buiten de bak willen staan, omdat jij en anderen er last van hebben. Wie niet waagt, wie niet wint!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:01

Vreselijk... Ik rijd zelf geen wedstrijden maar heb wel getennist (mijn ouders tennissen ook),
Als ik daarmee een wedstrijd dik verloor was het: 'Heb je plezier gehad?' 'Ja...' 'Nou mooi! Kom we gaan lekker chocomel drinken!'
Mijn ouders weten dondersgoed dat ik echt niet beter ga presteren als je tegen me schreeuwt en dat ik totaaaal niet fanatiek ben, dus als ik verlies zal het mij een worst wezen, als ik win leuk meegenomen! Ben uiteindelijk nog best hoog gaan tennissen, en tuurlijk moedigden mijn ouders me ook aan maar geen negatief geschreeuw.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:43

annekexxxx schreef:
Erg vaak last van, dan staan er moeders midden in de bak hun kind nog les te geven.. Probeer een beetje brutaal te zijn en vraag vriendelijk of ze buiten de bak willen staan, omdat jij en anderen er last van hebben. Wie niet waagt, wie niet wint!

+:)+

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:52

Ik ben zo blij dat mijn ouders totaal niets mijn paarden hebben! Scheelt zo veel gedoe. Paps vraagt alleen maar of ik het naar mijn zin heb gehad? EN mams is allang blij dat ik weer heel met 2 benen op de grond sta.
Kan me echt ergeren aan die fanatieke ouders! Bah, toch helemaal niet leuk voor die kids.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:46

Helaas, op de hippische dagen in Strijen zie ik dat ook veel, je kind moet toch plezier blijven houden in het rijden? zo denk ik er iniedergeval over. En je blijft altijd ouder houden die hun kind blijven pushen en pushen. en op een gegevenmoment houd het op. gelukkig hebben mijn ouder dat nooit gedaan!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:25

Ik vind het ook verschikkelijk {:)-: {:)-:
Ben over het laatst ben ik iemand mee geweest op oefenwedstrijd als begeleiding ... en daar was ook een vader en die was zijn dochter ook aan het "" aanmoedingen"" en vooral verkeerde aanwijzingen aan het geven.
Ocarme meisie was kei hard haar best aan het doen en vaders maar blijven verkeerde aanwijzingen geven. Ben er uiteindelijk vriendelijk naaar toegestapt en vriendelijk gezegt dat ie moest stoppen. Hij heeft me natuurlijk aan het lopen gestuurd, mar ik had hem verwittigd als ie zo bleef verder doen dat het meisje wel is verkeerd kon aanrijden en pony kon stoppen en vallen.
En zoals als verwacht in het parcours viel het meisje heel hard en omdat het just in mijn buurt was, was ik de eerste hulp en meisje wou er natturlijk niet meer op wegens de kritiek van haar papa, papa heeft da uiteindelijk zijn excusen aan mijn en zijn dochter. Na het meisje gerustgesteld hebben is ze er terug op gekropen en mocht ze haar parcours helemaal opnieuw doen en het ging gelijk een fluitje.
Die dag ben ik uiteindelijk zelf ook nog gestart met een jonkie en paardje wou de hindernis niet springen ( wegen felle kleuren :+ ) en heb ik flink mijn knie bezeerd en kwam deze vader mij helpen :)
wat een gesprekje niet allemaal kan doen :o

kimmiedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:09

ik had een keer toen ik een wedstrijd ging rijden dat mijn moeder helemaal boos werd omdat ik nog niet had gedraafd en toen ging ik draven en toen werd de gene die erbij zat om alles te regelen en eventueel opdrachten te geven boos omdat het bleek dat ik nog niet mocht draven en moest wachten tot dat zij zei dat ik mocht draven. (dat was de eerste keer dat ik een wedstrijd reed)

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:56

dit komt helaas heel vaak voor, daarom rijd ik met mijn haflinger (een chique uitstraling) dus geen wedstrijden.
weleens wat oefenwedstrijdjes vind ik leuk maar wat het vaak verpest zijn de verwende papa's kindjes die een dure pony onder hun kont hebben die je aankijken van wat kom jij doen met je boerenknol.
erg jammer want denk dat mijn pony best leuke punten zou kunne scoren.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:09

Wat ben ik blij met mijn moeder als ik dit zo lees... Ode aan mijn moeder. Hoop dat zij ook zo over mij denkt. Als we op wedstrijd gaan, is het altijd vooral heel erg gezéllig. <3