(geen eigen paardje) Hier hangt een mooi bord met alle regels en nog zin er mensen die er niks van snappen... Zal je altiujd houden denk. Maar zeer vervelend!! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(geen eigen paardje) Hier hangt een mooi bord met alle regels en nog zin er mensen die er niks van snappen... Zal je altiujd houden denk. Maar zeer vervelend!! 
Linnietje schreef:Poes91: bak regels zijn niet zo moeilijk...:
-Als je elkaar passeert moet je elkaar een linkerhand kunnen geven, net als in het verkeer.
Je blijft dan zoveel mogelijk rechts.
-Hogere tempo's en zijgangen gaan voor.
Als je dat aanhoud gaat het over het algemeen wel goed..
Linnietje schreef:Dat is niet waar, want een hoger tempo gaat voor een lager tempo.
In dit geval gaat rechter galop voor op linker draf.
Relaxed schreef:Degene die rechtsom galopeert moet aan de kant voor degene die linksom draaft..
KarinvdM schreef:Relaxed schreef:Degene die rechtsom galopeert moet aan de kant voor degene die linksom draaft..
Zo werkt dat hier inderdaad, maar een stukje in de laatste P&S beschreef het ook anders. Daar stond ook in dat galop voorrang heeft op draf.
Als je rechtsom op de hoefslag een zijgang rijdt krijg je ook bijna nooit voorrang, ik doe dat dus maar op de binnenhoefslag.
Dat werkt dus idd nietNibbit schreef:Ik heb wel eens meegemaakt dat ik op de linkerhand reed en iemand dan herhaaldelijk vlak voor een tegenligger aansprong in galop want dan had ze voorrangDat werkt dus idd niet
Ik denk dat het over het algemeen is dat in draf en galop linksom voorang heeft, niet stappen of hh op de hoefslag
Kinderachtig..
xSlvna schreef:Bij mij op stal zijn ze gelukkig zo handig om bij groepslessen iedereen op de zelfde hand en in de zelfde gang laten rijden. Als je dan een andere gang gaat rijden als derest moet je opletten en rekening houden met de rest, niet omgekeerd
Want idd, daar moet je vaak op dezelfde hand rijden om die reden, vooral bij niveauverschil.
Relaxed schreef:feliciaa schreef:Ik had het laatst op stal ook. Ik reed in eerste instantie ook gewoon door maar ging dan op het laatste moment toch maar aan de kant om een botsing te voorkomen, kreeg na een paar keer van mijn stalgenootje een opmerking naar mijn hoofd geslingerd of ik haar wel wat ruimer wou passeren want anders moest ze haar paard inhouden. Mevr. heeft letterlijk bijna een uur lang alleen maar linksom op een volte aan 1 kant van de bak gedraafd. Naar mijn weten heb ik dan voorrang omdat zij op de volte zit en zelfs toen ik rechtsom ging galopperen op die volte moest ik maar aan de kant.. Ik ben op een gegeven moment aan de andere kant van de bak gaan rijden, ik sta nog niet zo lang op die stal en had geen zin in ruzie.. Maar ik vond het vreselijk vervelend...
Volgens mij zijn er inderdaad een hele hoop mensen die de bak regels niet kennen of zich alleen aan de regel linksom heeft voorrang houden...
Linksom mag op de hoefslag blijven, dus ook als ze van een volte af komt kan ze gewoon richting hoefslag sturen en zul jij naar binnen moeten als je rechtsom rijdt. Zoals iemand hierboven ook al zegt, je moet elkaar in het passeren de linkerhand kunnen geven. En dat zij een uur lang linksom wil rijden, moet ze natuurlijk gewoon lekker zelf weten
Ik zag dat echt niet aankomen en was echt in shock en zij deed alsof er niks gebeurd was.. en haar instuctrice maar roepen "gewoon doorrijden je hebt voorrang"
gelukkig heb ik een braaf paard en hielden we er alleen een pijnlijke knie aan over :p