Waar gaat het heen met de wereld?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:11

En die mensen zich maar afvragen waarom hun paarden of ponys onhandelbaar worden!

Sappos

Re: Waar gaat het heen met de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:14

Lekker offtopic, een stuurfout die dit tot gevolg had of iemand die bewust zn paard slaat

Jannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:16

eenitraM schreef:
Nu zie je een keer iets verkeerd, en roep je dat de hele wereld van de pot is gerukt.

TS, jij moet je ogen openen en niet meteen zo over anderen praten.

?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:16

Ik zag hoe een ruiter een paard afranselde tijdens een springwedstrijd bij CH Schoorl, de jury deed NIETS.............

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:17

Sappos schreef:
Lekker offtopic, een stuurfout die dit tot gevolg had of iemand die bewust zn paard slaat

Nee, je loopt te bekken op een ander en doet alsof je heilig bent en dan vooral meteen gaan roepen dat het de "rijkere" mensen betaamt. Ik hoor het verhaal hier van een kant TS, en zoals ik je verhaal hoor zou ik het ook niet accepteren, maar jij roept alsof de hele wereld nu fout is. En dat staat me niet zo aan eigenlijk :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:18

Kunnen jullie dit niet beter via de PB uitvechten?..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:18

klinkt zó bekend, dáarom ben ik overgestapt op IJslanders, ik kwam daar een keer op een wedstrijd, en dat is dus wél zo'n leuk sfeertje, voor de lol en heel gezellig, en niet dat drillerige... ik ben ooit wel een paar keer op een dressuur wedstrijd gereden, en dat wat jij nu omschrijft is nog niet half zo erg als wat ik toen zag... een paard dat constant op het hoofd werd geslagen, niet meer wilde stoppen met steigeren van angst, echt die ogen, ik weet dat nog zó vreselijk goed en toen was ik 9 ofzo! heb toen ook echt een afkeur gekregen voor wedstrijden :o ookal zal dat natuurlijk lang niet altijd zo zijn... en degene die de wedstrijd toen organiseerde is nét zo erg, paardje stond een keer te schuren, hij pakt de teugels, en dan met dat ijzeren ding aan de gesp begon hij op dat hoofd te slaan, en dat stopte gewoon niet meer, ik was echt het liefst die bak in gerend hoor... beestje had nét een paar maanden stil gestaan door een blessure dus die had al genoeg pijn aan zijn benen...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:22

Vorig jaar heb ik gewoon vol verbazing gekeken bij de a en b pony's bij de regio kampioenschappen...

Nou je ogen vallen uit. Het is gewoon diep en diep triest hoe kinderen daar gepusht worden en dat vervolgens af reageren op de pony.

Ook genoeg leuke moeder gezien die terecht commentaar gaven (shetlander die omdraaide en vervolgens heerlijk van het gras ging genieten) maar verder ook genoeg kindjes met dure laarzen en jasjes die ik never nooit zou kopen en gewoon de pony een mep gaven omdat ie niet nageeflijk liep of de proef verknald heeft.

Mocht ik later een kind hebben die gaat paardrijden en wedstrijden wil starten (mits ik daar zin in heb en het geld/mogelijkheid er is) dan zal dit nooit gebeuren. Dan sleur ik m'n kind persoonlijk van der pony af..

Hetzelfde heb ik ook een gruwelijke hekel als kinderen willen rijden, maar papa en mama doen alles voor de pony. vind dat juist het belangrijkste. Kijk dat je geen zadel erop kan leggen omdat je te klein bent, maar poetsen omdat je liever in het hooi speelt.. Nee sorry.

Mijn buurmeisje is een schat van een meid. 9 jaar oud, en een c pony. ja veel te groot om mee te beginnen, maar was ook mijn leerpony en die pony is gewoon perfect. Zal echt geen stap fout doen, maar zadel erop kan ze niet. Maar ze poets haar pony tot in de puntjes. Zo niet dan mag ze de pony ook niet op.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:25

dat soort acties zijn idd erg belachelijk. Het trieste is dat steeds meer mensen de fout niet bij hun zelf willen zien; het is tenslotte makkelijker om paard/pony de schuld te geven dan eens een keer goed kritisch over jezelf te zijn.
Dat het meisje zelf niet reageerde kan ik nog wel begrijpen; grote kans dat ze dan een sneer van dr vader had gekregen. Dit soort ouders zijn verschrikkelijk, want ze zien zelf niet in dat ze 2 wezens diep ongelukkig maken; hun kind en de pony.
Eigenlijk zouden ze gewoon moeten instellen dat ruiters die hun paard/pony onterecht slaan niet alleen een fikse boete krijgen, maar ook bv uitsluiting van ALLE (dus ook onderlinge) wedstrijden voor bv een jaar. In geval van verhaal van ts ouders een flinke boete geven. Uitsluiting zou in dit specifieke geval niet eerlijk zijn tegenover het meisje, omdat je niet van een 11 jarige of 13 jarige kan verwachten dat die dr vader tegenhoud en zij zelf niet d epony had willen slaan. Denk niet dat er veel kinderen zijn van die leeftijd die het aandurven om vader/moeder de les te lezen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:26

Ik zeur niet per se op deze "klasse" maar het valt me zo op dat het een type mensen is waar het vaak anders gaat dan anders. Dat is zoo zonde want het kan zo leuk en gezellig zijn! Mijn ruitertje hoeft ook alleen maar te poetsen, zadelen en rijden. Ik zorg gewoon dat hij gevoerd en verzorgd wordt maar ik zoek geen verzorger maar puur een ruitertje. Toch zal ze me altijd helpen als ik dat vraag, is ze niet verwend of doet verwaand. En ze gaat super met de pony om!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:26

Sappos schreef:
Dit waren duidelijk mensen met geld en een paard. Niets geen paardenmensen want er was 0 begrip voor de pony. Helaas doet die pony het volgende keer wel gewoon weer :(

Pardon Eenitram? Jij vindt dit normaal? Het is toch geen voorbeeld voor de kinderen? Waar gaat het dan heen als wij onze kinderen zulke voorbeelden geven

Ik vraag me ook af waar de grens ligt, krijgt t kind dan ook klappen als ze het niet goed doet?

[/quote]
heb jij je bril niet op??

Ik zie anders een kar die om valt, geen bewuste actie.. Als de bit door de mond heen gaat, dan is dit geen opzet.

beetje vage redenering en nogal off topic
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-12 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast ivm verwijderd bericht in qoute

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:31

Jolandaa_ schreef:
heb jij je bril niet op??

Ik zie anders een kar die om valt, geen bewuste actie.. Als de bit door de mond heen gaat, dan is dit geen opzet.

beetje vage redenering en nogal off topic

Zoals ik al zei: Bekrompen gedachtegangen en over 1 kam scherende mensen hou ik niet van. Commentaar hebben op een ander maar zelf vol trots een foto laten zien in je profiel wat er imo echt verschrikkelijk pijnlijk uitziet, maar zeggen dat het een "foutje" was, past me niet. En vooral dat gezeur over "geen paardenvolk" of "rijke mensen". Who cares! Wat heeft dat in godsnaam ermee te maken?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:33

Lees je pb! Maar je doet net alsof ik mijn pony expres pijn zou doen :') Idiote gedachte. Dan is t een stuk makkelijker inderdaad om je profiel maar leeg te laten...

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:34

moet je nagaan hoe het thuis dan kan gaan bij mensen.. vandaag nog twee meiden zien longeren, maar da rondte in slaan en liefat hard raken op de rug.. maar goed, heb het toen aangekeken en ben er op afgestapt en heel rustig en vriendelijk gezegd dat het niet netjes is om zo te gaan meppen met de zweep. verder aangeboden om hun tweeen te helpen met longeren zoals het zou moeten, dan vonden ze wel leuk.

maar goed op wedstrijden ook veel dingen gezien die echt niet door de beugel konden.. ook een keer gezien op wedstrijd dat een ruiter zo boos was op het paard dat ze het beestje zo in zijn mond trok waardoor het paard zowat al ateigerend achterover zou vallen.

ik vind het wel normaal als het beeatje gaat weigeren dat je weer naar loarij terrein gaat en weer een aprongetje gaat maken, naar mijn idee is het paard even vertrouwen kwijt en door weer een aprongetje te apringen (een lag sprongetje) dat ie zelf weer vertrouwen krijgt en jij met een goed gevoel naar huis gaat.
tenminate dat zou ik doen..

ik ben zelf met een onderlinge proef zo gefruatreers geweeat en was witheet van woede, maar die dag heb ik mijn paard nooit verkeerd aangeraakt.
overigens was het mijn oudera die zich bemoeoden met de voorlezer en mijn proef daardoor verknalde.. ja, ala mijn merrie vervelend deed dan was ik sjaggie op haar geweest maar ik ga exht niet er op los meppen omdat IK wil presteren.
volgende keer beter toch?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:35

Sappos schreef:
Lees je pb! Maar je doet net alsof ik mijn pony expres pijn zou doen :') Idiote gedachte. Dan is t een stuk makkelijker inderdaad om je profiel maar leeg te laten...

Ik heb geen 1000-den foto's van de paarden. Als je geintresseerd bent, PB maar ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:40

Ik heb zeker duizenden foto's van mn poppetjes :+:

Arashah maar dat is leuk om ze positief te benaderen en ze aan te bieden om te helpen. Dat zou ik ook doen maar dat zou je niet bij een volwassen man hoeven doen toch?
Natuurlijk als het dier weigert wil je het wel positief afsluiten. Mijn pony had zn dag niet en sprong niet zo lekker als dat hij normaal doet. Toen hij uit het tweede parcours kwam heb ik m mijn ruitertje nog een sprong in de inrijbak laten springen omdat ik het wel fijn af wilde sluiten en dat is hopelijk gelukt :D

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:42

Jammer dat dit zo dingen relatief vaak gebeuren en er weinig aan gedaan wordt. Dat soort mensen verdienen het niet om een paard te hebben.

Goed dat je het gemeld hebt bij het KNHS!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:45

goh eenitram genoeg is genoeg denk je ook niet.

Ten eerste scheert ts niet iedereen over 1 kam zoals jij zegt (ok de opmerking over mensen met geld was fout idd maar verder...)
En die foto waar je op doelt; ja tuurlijk had ze niet aan de leidsels moeten hangen, maar foto is een momentopname. Grote kans dat dat moment van bit wat door de mond wordt getrokken maar een fractie van een seconde geduurd heeft. Immers kar klapt om. Weet niet hoor, maar knap als jij dan nog je balans blijft houden bij zoiets. Iedereen heeft wel eens valpartijen gehad waarbij helaas even aan de teugels werd gehangen, puur doordat je (zekers als het onverwacht is) je evenwicht en dus balans verliest. Betekent niet dat je bewust je paard/pony pijn hebt gedaan.
Als je het zo bekrompen vind wat ts van die mensen in haar verhaal dacht, waarom kun je zelf dan niet in de situatie inleven zoals op die foto die je zo graag aanhaalt.

En kunnen we dan nu weer ontopic gaan?

Ongelooflijk dat zelfs in een topic als dit, iemand denkt er een reltopic van te moeten maken. Triest

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:52

eenitraM schreef:
Nu zie je een keer iets verkeerd, en roep je dat de hele wereld van de pot is gerukt.

Wat is er toch met jou aan de hand, wat geef je een rare reacties de laatste tijd... Gaat alles wel goed met je?

Ik denk niet dat je een omvallende kar kunt vergelijken met een pony die bewust mishandeld wordt. Ik denk ook niet dat TS die kar met opzet heeft laten omvallen.

Beetje vreemde vergelijking dus.

Jouw reactie lijkt me meer een beetje relschopperij, zoals ik je dus in meer topics zie doen de laatste tijd. Jammer.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:54

eenitraM; ik persoonlijk vind dat je jezelf behoorlijk negatief neerzet hier. Bewust je frustratie op pony uitmeppen, of een stuurfout met pijnlijke gevolgen...nogal een verschil. Je weet zeker dat je jou persoonlijke discussie met TS hier openbaar wilt voortzetten?

TS; gelukkig is er langzaam aan steeds meer aandacht voor onterecht straffen. Mensen mógen en kunnen aangesproken worden. Ik zou er alleen niet schreeuwend achteraan gegaan zijn; meneer was al boos, tuurlijk raakt ie alleen maar opgefokter als er zich ook nog eens iemand mee zou bemoeien... Wel stomme reactie van official; omdat het een verenigingslid was niet aan willen spreken... Blijkbaar zit de vereniging dus ook niet met een paard-onvriendelijk imago, en het zou voor mij reden zijn niets meer met deze vereniging te maken willen hebben

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:54

Ja heel jammer want dat is mijn bedoeling niet. Nee het moment op de foto duurde nog geen seconde. Alleen wordt er gekeken naar die ene seconde ipv alle dingen die ik op die dag gedaan heb met hem en dat is jammer. Maar nu weer ontopic :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:57

Oké ik zal dat echt niet gepikt hebben. Ik zou die zweep uit zijn klauwen hebben getrokken :o

Ik zie het ook wel eens met wedstrijden (als ik mee ben). Maar er zijn ook mensen die het wel goed aanpakken. Die hun paard gerustellen en belonen als het wel goed gaat. Ik houd dat voor ogen en blijft het leuk om naar wedstrijden mee te gaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:08

pniekepnak schreef:
eenitraM schreef:

Wat is er toch met jou aan de hand, wat geef je een rare reacties de laatste tijd... Gaat alles wel goed met je?

Jouw reactie lijkt me meer een beetje relschopperij, zoals ik je dus in meer topics zie doen de laatste tijd. Jammer.

Ik hou er gewoon niet van dat rijkere mensen het meteen gedaan hebben, zoals de TS formuleerd. Of dat de hele wereld helemaal van de kaart is. Waarom iedereen over 1 kam scheren. Daar viel ik over ;)

Via PB is het een en ander al besproken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:17

Het gaat niet om rijke mensen, het gaat erom dat geld = invloedrijk. Of zo lijkt het.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:20

Sappos schreef:
Het gaat niet om rijke mensen, het gaat erom dat geld = invloedrijk. Of zo lijkt het.

Kijk, en nu formuleer je het al heel anders. Geld = macht.. altijd klinkt zo slecht. ;)