Interessant topic. Ik hoop met zomerkampioenschappen een kur in het Z2 te rijden. Ik weet al op welk nummer ik wil rijden. Volgende stap is dus een proef in elkaar zetten en dan de muziek laten bewerken door iemand die daar goed in is.
Als ik het goed begrijp is het dan dus de bedoeling dat je een filmpje waarop je je proef rijdt opstuurt en dat naar aanleiding daarvan de muziek eronder gezet wordt?
Overigens doe ik het anders, ik maak eerst de muziek en pas de proef daarop aan. Zo ben ik ooit begonnen en voor mij werkt dat.....ik kan ongeveer uitrekenen hoe lang ik ergens mee bezig ben en schrijf een proef uit. Daarna ga ik gewoon lekker stoeien met mijn mp3 speler op!
Ik heb met mijn paardje ook eerst de muziek af laten spelen terwijl ik een proef die ik op had genomen aant kijken was dan zie je al een hele boel. Ik kon helaas niet oefenen met de muziek dus in het echt vond hij het erg spannend haha. Maar ik ging ook alleen voor de ervaring daarom had ik het ook simpel gehouden. Voor straks in de Z wil ik wel echt meer werk van maken, in de M was meer voor de flauwekul en ervaring.
Ik schrijf eerst een proef, die rijd ik dan een aantal keer voordat ik het laat filmen. Met de film ga ik naar degene van de muziek en dan gaan we samen puzzelen.
X_Michelle_X
Geplaatst: 08-10-12 11:13
Ik volg dit ook even... Ik wil voor mijn merrie straks ook een leuke kür op muziek
Houden jullie bij de muziek keuze rekening met smaak van bijvoorbeeld juryleden? Je kan niet aan ieders persoonlijke smaak voldoen, maar als je bijvoorbeeld muziek kiest van Lady Gaga, dan houdt de oudere garde daar misschien niet zo van Dat is nogal uitgesproken..
Ik volg dit even want zit ook te denken aan een kur.
horseyfries
Geplaatst: 08-10-12 14:27
lienbono schreef:
Ik kan precies niet op de site van Kurmuziek.be ; kan dat?
Klopt, je moet daarvoor een inlogcode hebben. Daarvoor zei ik dat je hem kon contacteren via Facebook Zeker doen, hij heeft goedkope standaardkuren die toch wat anders zijn dan wat de meeste mensen hebben!
En wil je echt een hele gave kür en heb je geld teveel, dan is Theo Van Bruggen (horsedances) natuurlijk ook geweldig, en Joost Peters. Het kost wat, maar dan heb je ook echt een kür waar je jaren mee vooruit kan!
Lieuwkje_90
Geplaatst: 08-10-12 14:31
Oh dankje, dan zal ik hem via fb eens contacteren!
En als ik de lotto win ga ik zeker eens langs bij Joost Peters Zijn M. Jackson kür voor Micha vind ik echt het eeeeeeinde! Zoooooo mooi!
Idd! Al zijn küren zijn prachtig.. Maar dan zal ik toch ander werk moeten gaan zoeken vrees ik
listiglistje
Geplaatst: 08-10-12 14:44
Voor het Z1/Z2 regionaal ga ik echt geen kapitalen uitgeven! Behalve als ik op de hippiade ofzo terecht kom (dit jaar net gemist damn)
Mijn instructrice heeft veel (kur)ervaring, dus zij de proef/lijnen en ik heb een redelijk bekende DJ als vriend, dus die mag de muziek eronder zetten! Zo hoeft het niet veel te kosten
FrankavdT
Geplaatst: 08-10-12 14:47
2 jaar geleden zelf een Z2 kur in elkaar gezet, de muziek was van Shakira. De muziek was aan elkaar gezet door een dj, was een hele leuke kur en paste goed bij mij en mijn paard.
Vorig jaar een ZZL kur laten maken bij Mario Vleugels. Een professional, heeft ook kuren gemaakt voor oa Tommie Visser en Stephanie Peeters en ik wilde graag een goede kur die jarenlang mee kan. We hebben een avond in zijn studio gezeten om muziek door te nemen. Hij wilde iets wat bij mij paste en bij mijn paard en dat wilde ik natuurlijk ook. Uiteindelijk kwamen we uit bij muziek van Gloria Estefan en heb een supergave kur liggen nu, was elke euro waard. Ja het kost wat, maar dan heb je ook wat en dat heeft dus niemand! Overigens is deze kur ook te gebruiken voor andere klassen, dus ik kan er lang mee vooruit.
Edit: heb ook wel het idee dat deze muziek zowel de "oudere" garde aanspreekt als jongeren, omdat het herkenbare muziek is.
Vriendinnetje van mij gaat die van mij maken Heeft tegenwoordig haar eigen bedrijfje in muziek les, optredens en maakt ook kuren (www.jocksmusic.nl). Ze is nog niet zo heel lang bezig. Speelt zelf alles in, heeft ervaring met paarden, en echt gevoel voor muziek en bijpassende paarden
Voor de pony heb ik hem zelf gemaakt, met behulp van mijn vader. Was ook wel een super gave kur alleen niet zo vaak kunnen rijden helaas