Wie leest jullie voor op wedstrijd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Wie leest jullie voor op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:45

Het schijnt idd fijner te zijn de proef uit je hoofd te rijden, omdat je dan echt vol geconcentreerd bent op je proef en je paard.

Denk dat ik het toch maar eens ga proberen, maar eerst maar even een aantal keer oefenen "ergens anders" :+

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:45

Ik heb mijn vriend zo gek gekregen :) Die helemaal niks van paarden weet en ook amper waar ik mee bezig ben, hoewel dat al wel steeds meer wordt natuurlijk.. Hij zij laatst al 'nou die volte moet wel ronder hoor en er mag best meer impuls zijn :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:20

Meestal leest mijn vader voor. Maar die werd er altijd zo zenuwachtig van, ook al bleef ik steeds zeggen dat het niet nodig was en 9 van de 10 keer ging dat ook goed. Op een gegeven moment heb ik toch aangeboden om iemand anders te vinden tijdens de wedstrijd of anders uit mijn hoofd te rijden. Dat is 1 van de 3 keer fout gegaan en nu wil hij absoluut niet dat ik uit mijn hoofd rijd zolang dat niet moet :=.

Dus nu doen we een compromis, hij leest voor en ik ken de proeven uit mijn hoofd voor de zekerheid. Werkt perfect, hij geen stress, ik maak geen fouten.

Heel af en toe leest een goede vriendin voor als ze kan komen kijken.
En ik heb recentelijk mijn vriend zo gek gekregen := maar ik weet nog steeds altijd de proeven uit mijn hoofd.

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:03

HAHA mijn vriend zo ver krijgen gaat niet lukken denk ik. Hij heeft mijn aanhangrijbewijs voor kerst kado gegeven!! dan kun je zelf je gang gaan

Georgina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:29

Mams *\o/*

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:31

Mijn ouders, of mn instructrice. En anders is dr meestal wel een kennis ook aanwezig op wedstrijd, of gewoon een random iemand :')
Uit mn hoofd leren gaat hem niet worden denk ik , ik kan een springparcours nog net onthouden , dus dan zal een proef van 30 (?)onderdelen hem wel ni worden :')

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:33

Ik lees het meisje voor dat bij mij lest, zo zie ik zelf ook meteen waar het even niet goed gaat in de proef, kunnen we daar ook weer mee aan de slag!

Werkt erg prettig al zeg ik het zelf :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:34

Ook ik ga meestal zonder voorlezer op pad en regel het altijd ter plekke (of vraag het de eigenaresse van paard om het te regelen, zij kan helaas echt niet lezen). Maar ik bied wel altijd wat te drinken oid aan als iemand mij zomaar voorleest op mijn verzoek :j

Tot op heden is het altijd gelukt, wel is het fijn als er maar 1 ring is, want dan zit je niet met een voorlezer die perongeluk op 2 plekken tegelijkertijd moet zijn.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:35

Papa leest mij 9 v/d 10 keer voor een enkele keer een stalgenoot. Maar heb toch het liefst mijn vader :j.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:51

RusselNuwell schreef:
Wellicht een idee om een advertentie op boktmarkt/marktplaats te zetten voor een groom. Denk dat er genoeg jongere meiden (12-14) zijn die het heel leuk zouden vinden om mee op wedstrijd te gaan, en met een beetje oefening zouden die prima in staat moeten zijn om een proef voor te lezen?

Dat valt vies tegen!
Heb zelfs nog leuke rij bare en poetsbare pony erbij, maar verzorgers, grooms ho maar!

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 09:00

mijn eerst volgende wedstrijd is er 1 met 2 ringen, dus dat word ook al wat lastiger om dan iemand te vinden... uit het hoofd probeer ik nu maar met mijn dyslexie is dit behoorlijk lastig!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:26

Mijn moeder leest me altijd voor :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:27

Niemand leest mij voor :D Ik rijd de proeven uit mijn hoofd (ook 2 proeven).

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:30

magic_lover schreef:
Het schijnt idd fijner te zijn de proef uit je hoofd te rijden, omdat je dan echt vol geconcentreerd bent op je proef en je paard.

Denk dat ik het toch maar eens ga proberen, maar eerst maar even een aantal keer oefenen "ergens anders" :+

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik moet mijn proeven vaak uit mijn hoofd rijden (ZZL/ZZZ/Young riders) maar de eerste keren dat ik die rijd (bijvoorbeeld door wisselen van proeven per zo veel maanden), rijd ik echt niet lekker. Na een paar wedstrijden krijg ik er pas weer meer vertrouwen in. Ook is het vervelend als de jury van de ring naast je een belletje geeft om te starten als je zelf halverwege bent. Schrik hier toch altijd van omdat ik dan denk dat ik verkeerd gegaan ben :+

Bij de proeven die nog wel voorgelezen mogen worden leest mijn mammie. Is ze blij mee, want dan moet ik tenminste luisteren *\o/*

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:31

Ja idd, dan ken je je proeven eindelijk uit je hoofd en dan komen er weer nieuwe proeven door de maandwisselingen of je gaat naar een hoger niveau...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:56

Regelmatig rijd ik er ook 2 op een wedstrijd, paarden dus. Nu toevallig in dezelfde klasse, maar straks niet meer. En volgend jaar komt daar een jonkie bij in de L. Dat zou 6 proeven zijn.... Dat gooi ik dan geheid door elkaar :+

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:00

Mijn vader leest mij altijd voor, als hij een x niet kan, regelen we iemand anders die we kennen. :) Maar nu mijn paard goed laadt, denk ik dat hij niet altijd meer mee gaat. Dus dan kan wss de verzorgster van mn Fjord wel lezen of ik regel iemand anders.
Overigens ken ik mijn proeven wel uit mijn hoofd, maar laat ik toch iemand voorlezen, mocht ik het vergeten. En mocht de voorlezer iets te laat zijn met lezen, weet ik toch wat er gaat komen en kan ik mij en mijn paard voorbereiden op die oefening. ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:43

mijn vriendin(=groom) leest voor want me paard luistert niet naar mij als me moeder leest :+
ik zlef ken altijd de eerste proef uit me hoofd dat is gewoon makkelijk als de lezer laat is met het volgende onderdeel :)
en de tweede een beetje :+

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:46

Ik rijd meestal de proef uit mijn hoofd :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:50

Ik ga altijd met mijn ouders, heb zelf nog niet mijn rijbewijs haha.
Vind het ook gezelliger als er mensen mee gaan, lijkt me helemaal niks in je eentje :n
Mijn vader heeft altijd trouw voorgelezen, nu leest mijn vriend vaak voor, kan papa ook een keertje kijken!

Als mijn instructeur mee gaat leest hij trouwens voor! :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:50

CleovG schreef:
Ook is het vervelend als de jury van de ring naast je een belletje geeft om te starten als je zelf halverwege bent. Schrik hier toch altijd van omdat ik dan denk dat ik verkeerd gegaan ben :+

Zo ben ik dus een keer echt gestopt in t ZZ-Z omdat er naast me gebeld werd! :oo Gelukkig waren de juryleden zo aardig om daar geen punten voor af te trekken :)
Rij wel graag uit m'n hoofd, vind dat rustiger ofzo. Alleen in t L niet, met dat doorzitten/lichtrijden en al die voltes, vind ik die proeven zo onlogisch.. :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:53

Mijn ouders gaan altijd mee op wedstrijd en mijn moeder leest altijd voor. (Nog altijd met een briefje met de bak erop getekend omdat ze dat zelf prettig vindt)

Cave_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:49

Als ik voorgelezen wil worden mijn moeder, maar ik rij vaak uit mijn hoofd en dan kan mijn moeder filmen :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:53

Mijn vader, die moet de trailer toch rijden :D
En uit mijn hoofd is geen optie, omdat ik snel last heb van faalangst en dan snel in de stress raak, met een lezer hoef ik me daar geen zorgen om te maken :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:07

Ik ken hetzelfde probleem. Ik ga volgende week zondag voor het eerst wedstrijd starten (sinds een jaar). Gelukkig is het een thuiswedstrijd (wel federatie), maar ik heb geen voorlezer. Ik denk dat ik beide proeven uit m'n hoofd ga rijden. Het terrein is bekend enzo.
Ik ga in de herfstvakantie m'n BE rijbewijs halen. De auto hebben we al en de trailer kunnen we lenen. Ik zit me wel iedere keer het volgende af te vragen: bij buitenwedstrijden is het gebruikelijk dat je jezelf meldt bij de jury ter controle. Hoe doen jullie dit als je alleen bent? En wat als er geen ringmeester is (zoals bij ons bij buitenwedstrijden nog weleens gebeurd)? Hoe houd je dan in de gaten wanneer je bent? Want je kent ook niet iedereen...