Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Hahaha mijn laatste wedstrijd was een jaar geleden, maar over slechts 2 a 3 maandjes zal ik weer in de ring verschijnen en mijn kunnen gaan vertonen. Ook ik heb niet de illusie in het begin hoog te eindigen, het wedstrijd ritme zal weer opgebouwd moeten worden. Maar ben wel nuchter genoeg om te relativeren wat mijn minpunten zijn en te kijken wat er verbeterd moet worden. Daarnaast heb ik nooit een te vroege overstap gemaakt en heb ik er altijd netjes bij kunnen rijden. Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijker vindt om na een jaar terug te keren dan met een nieuw paard te beginnen. Vind de vraag overigens niet van toepassing op dit topic maar dat daarbuiten gelaten, je hebt hier je antwoordGrib, wanneer heb jij zelf voor het laatst gestart eigenlijk?
fabienne schreef:Het is echter niet zo, dat mensen die wat minder goed rijden, maar thuis zouden moeten blijven. Ook zij beleven plezier aan hun hobby, zeker waar een deel van die hobby het wedstrijdrijden an sich is.
Niet iedereen heeft de pretentie om de sterren van de hemel te rijden, of de ambitie om te winnen of bovenin te rijden. Voor een groot deel van de wedstrijdruiters en -amazones is het meedoen op zich voldoende. En die zijn gewoon blij als ze af en toe een winstpuntje scoren.
Lovely schreef:Lijkt me erg leuk! Ik ga er ook niet vanuit dat er overal echt slecht gereden wordt maar het was wel een teleurstelling. Een jury die goed haar best doen en in mijn ogen rechtvaardig is geweest het dan zo te voorduren krijgt. Wanneer doe je het dan in hemelsnaam goed? Ik snap iig waarom er van gesproken wordt dat er toch wat weinig jury's zijn. Of mensen zich heiliger voordoen dan in het echt kan ik niet beoordelen, daarvoor moet ik deze mensen kennen. Ik kan alleen over mezelf praten, en daarbij moet ik wel zeggen dat ik als ponyruiter zeker ook een verkeerde wedstrijdmentaliteit heb gehad. Gelukkig wordt je naarmate je ouder wordt ook wijzer en leer je je realiseren dat alles wat fout gaat metname bij jezelf ligt. Nogmaals het is niet erg dat mensen fouten maken, we zijn tenslotte geen anky's. Maar het zou wel fijn dat mensen wat realistischer naar hun eigen rijsteil gaan kijken voordat ieder ander het te voorduren krijgt. Daarnaast is mijn mentaliteit ook veranderd door eens goed vierkant op mijn *bek* gegaan te zijn. (tja kan het niet beter verwoordenEr lopen hier op bokt toch nog wel een paar mensen rond die vanaf het toetsenbord een stuk heiliger zijn dan in het echt.
Grib, je bent bij deze uitgenodigd om met mij te bekijken hoe de vlag er voor hangt in het westen van Nederland, komend weekend.
Lovely schreef:Er lopen hier op bokt toch nog wel een paar mensen rond die vanaf het toetsenbord een stuk heiliger zijn dan in het echt.
Garfield schreef:Ik ben nu Z-startgerechtigd, maar ik wacht nog aangezien ik nog wat oefeningen meer bevestigd wil hebben. Zoals de eenvoudige galopwisseling en de appuyementen. Die doet hij wel, maar ik wil ze verfijnder.
Wat betreft mijn opmerking over een Z-amazone willen zijn en niet iemand die in de Z rijdt, daar bedoel ik dus mee dat je realistisch moet zijn tegenover jezelf, "ben ik er klaar voor of niet". Ik wil goed voorbereid in het Z (of welke klasse dan ook) komen, mijn paard en ik moeten klaar zijn, ik groei thuis in de proef. Daar train je toch ook? Als je op concours in de proeven moet groeien ben je verkeert bezig!
CGJ12 schreef:En als ik dan dergelijk combinaties "mats" met 145-150 punten (terwijl 125-135 reeel zou zijn) heb ik het weer gedaan en ben ik een te strenge jury. Misschien dat ik in het vervolg deze combinaties eens de punten ga geven die ze verdienen...........
Ik keek trouwens ook niog even bij een M1-rubriek waar ik 3 paarden heb gezien die in diezelfde Z1 wellicht zouden hebben gewonnen. Kregen van de jury respectievelijk 156, 156 en 149 punten terwijl ik die paarden meteen uit de M verwijderd zou willen zien (in positieve zin dan).
Allemaal zesjes van de jury. Paarden liepen teveel in de Z-houding.
MUTS! Laag instellen is een MIDDEL in de BLM-rubrieken, geen DOEL! Een hogere oprichting is weliswaar niet verplicht in de BLM, maar zeker niet verboden. Je geeft Anky met Salinero in een BLM proef toch ook geen 149 punten omdat is opgericht als een Z-paard!
Meen ik toch een handvol achten en negens te hebben gezien. Mooie paarden, goed gereden en technisch fraai afgewerkt. Het is toch wat.
essie79"]
[quote="Garfield schreef:Ik ben nu Z-startgerechtigd, maar ik wacht nog aangezien ik nog wat oefeningen meer bevestigd wil hebben. Zoals de eenvoudige galopwisseling en de appuyementen. Die doet hij wel, maar ik wil ze verfijnder.
Wat betreft mijn opmerking over een Z-amazone willen zijn en niet iemand die in de Z rijdt, daar bedoel ik dus mee dat je realistisch moet zijn tegenover jezelf, "ben ik er klaar voor of niet". Ik wil goed voorbereid in het Z (of welke klasse dan ook) komen, mijn paard en ik moeten klaar zijn, ik groei thuis in de proef. Daar train je toch ook? Als je op concours in de proeven moet groeien ben je verkeert bezig!
Garfield schreef:Tuurlijk is het geen schande om toe te geven dat het op dat moment te hoog gegrepen was! Ik vind dat juist positief.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik echt klaar wil zijn voor een klasse en daar bedoel ik mee dat ik hem thuis helemaal fijn moet hebben en als het dan op concours mis gaat, dan zij het zo! Als ik hem thuis al niet fijn heb, dan wordt het op concours zeker niets. Tot nu toe rijd ik constant hoge punten en zit ik ook in de prijzen en dat wil ik graag zou houden!
Nuv schreef:Waarom ben je nou weer fout bezig als je op wedstrijd in de proeven moet groeien? Dat heet wedstrijdervaring, en wedstrijdtitme opbouwen. Lijkt me niet helemaal de verkeerde manier. Toen ik van de zomer in het m1 begon was ik erg zenuwachtg, en ik voelde me heel erg onervaren opeens weer. Nu gaat het stukken beter, kan gewoon weer m'n proefjes starten zonder me druk te maken. En bovendien, mag ik nu m2 starten, wat ook wel een lekker gevoel geeft.
Ik groei op concours in de proeven. Ik vind mezelf niet verkeerd bezig.