belachelijk slecht gereden op de basis wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:05

Grib, wanneer heb jij zelf voor het laatst gestart eigenlijk?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:12

Keurig verwoord, ik ben het helemaal met je eens. OK dan!
In de Paard & Sport stond laatst een zeer goed stuk, dat, als er slechte punten worden gereden, de ruiters altijd naar externe oorzaken gaan zoeken. Slechts zelden zullen ze toegeven dat het paard er gewoon niet klaar voor is. Paard hengstig, inrijbak slecht, strenge jury... Ik word er zo moe van...

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:12

Ik ben het helemaal eens met GribaldiFAN!

Het niveau is schrikbarend laag! Het is bekend dat heel veel mensen stranden in de M, maar als je sommige mensen los ziet rijden gaan je de tenen krom in de schoenen staan. Gisteren moest ik starten in het M2 en daar reden ook mensen bij los die echt aan de teugels hingen en niet werken met hun benen maar onrustig in de buik aan het prikken waren. Vervolgens moeten ze oefeningen rijden en maken ze van een travers en schouderbinnenwaarts een soort van wijken, er is geen buiging meer in het lijf te vinden. Dan moeten ze een keertwending rijden................ Ik zal mij er verder maar niet over uitwijden, maar het is inderdaad erg.

Tijdens de Almelose Ruiterdagen kon je het ook goed zien. Ik heb toen een aantal keren geschreven bij de juryleden en ik moet zeggen dat ik het wel eens was met de jury. Het is voor hun niet makkelijk om sommige combinaties te jureren die niet in die klasse thuis horen. Daarentegen zal ik ook niet ontkennen dat er soms juryleden bijzitten die niet met de tijd zijn meegegaan of evt. zichzelf in de weg zitten. Ik denk wel dat de mensen die herhaaldelijk geen winstpunt hebben of als ze een winstpunt krijgen en dit een magere winstpunt is, zichzelf achter de oren moeten gaan krabben.

Ik zeg altijd "ik wil een Z-amazone zijn en geen persoon die in de Z rijdt". Dat kan je alleen bereiken met goede trainingen en door heel realistisch te zijn. Ik weet waar mijn fouten liggen, door dat te (willen) zien kan je ze oplossen. Er zijn teveel mensen die denken dat ze het goed doen en het paard de schuld geven als het niet goed gaat.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 11:18

Lovely schreef:
Grib, wanneer heb jij zelf voor het laatst gestart eigenlijk?
Hahaha mijn laatste wedstrijd was een jaar geleden, maar over slechts 2 a 3 maandjes zal ik weer in de ring verschijnen en mijn kunnen gaan vertonen. Ook ik heb niet de illusie in het begin hoog te eindigen, het wedstrijd ritme zal weer opgebouwd moeten worden. Maar ben wel nuchter genoeg om te relativeren wat mijn minpunten zijn en te kijken wat er verbeterd moet worden. Daarnaast heb ik nooit een te vroege overstap gemaakt en heb ik er altijd netjes bij kunnen rijden. Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijker vindt om na een jaar terug te keren dan met een nieuw paard te beginnen. Vind de vraag overigens niet van toepassing op dit topic maar dat daarbuiten gelaten, je hebt hier je antwoord . Dat iemand minder goed rijd of een minder goed paard heeft dat vind ik niet erg zolang diegene maar lol hebben in het rijden. Een verkeerde wedstrijdmentaliteit is wel wat mij doet ergeren en ik denk dat ik niet onder die groep zal vallen. Iedereen is het wel eens oneens met de jury en in sommige gevallen is dit ook terecht. Maar hoe vaak hoor je niet op wedstrijden; "Stom paard, hij deed het weer niet!!" en "weer zo'n domme jury". Ik denk niet dat je dan geschikt bent voor de wedstrijdsport laat staan jurysport. Maar gelukkig heeft ieder daar zijn eigen mening over. Ik vind het gewoon leuk hierover te discussieren. Wanneer ik zelf voor het laatst gestart ben vind ik alleen niet relevant in dit topic.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:39

Het is mensen eigen om altijd de fout buiten zichzelf te zoeken. Slechts weinigen is het gegeven om zichzelf in een min of meer objectief daglicht te bezien. Degenen die echt altijd de fout buiten zichzelf leggen als zij slechte punten scoren komen zichzelf vanzelf tegen, als zij stranden in een klasse die boven hun vermogen gaat.

Het is echter niet zo, dat mensen die wat minder goed rijden, maar thuis zouden moeten blijven. Ook zij beleven plezier aan hun hobby, zeker waar een deel van die hobby het wedstrijdrijden an sich is.
Niet iedereen heeft de pretentie om de sterren van de hemel te rijden, of de ambitie om te winnen of bovenin te rijden. Voor een groot deel van de wedstrijdruiters en -amazones is het meedoen op zich voldoende. En die zijn gewoon blij als ze af en toe een winstpuntje scoren.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:47

Het is echter niet zo, dat mensen die wat minder goed rijden, maar thuis zouden moeten blijven. Ook zij beleven plezier aan hun hobby, zeker waar een deel van die hobby het wedstrijdrijden an sich is.
Niet iedereen heeft de pretentie om de sterren van de hemel te rijden, of de ambitie om te winnen of bovenin te rijden. Voor een groot deel van de wedstrijdruiters en -amazones is het meedoen op zich voldoende. En die zijn gewoon blij als ze af en toe een winstpuntje scoren.[/quote]

Dan is het toch raar dat ook deze mensen vervolgens wel hun ouders, partner en/of paard staan uit te foeteren. Het gebeurt ook vaak genoeg dat de paarden er van langs krijgen.

Ik heb zelf een paard die binnen moeilijker te rijden is, hij is kijkerig en bij ieder geluidje is hij allert. Gisteren was hij in de eerste proef gespannen, op de helft van de proef vloeide de spanning af omdat ik rustig bleef. Ik zal nooit kwaad worden op mijn paard omdat hij gespannen is. Ik beloon hem altijd en komt altijd tevreden van het paard af. Hij doet nl. zijn best. De tweede proef was daarom ook super. Wanneer ik begin te balen in de proef omdat hij gespannen is (en geloof mij, dan is hij echt niet fijn te rijden hoor), dan kan ik hem beter op de trailer zetten.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 11:52

fabienne schreef:
Niet iedereen heeft de pretentie om de sterren van de hemel te rijden, of de ambitie om te winnen of bovenin te rijden. Voor een groot deel van de wedstrijdruiters en -amazones is het meedoen op zich voldoende. En die zijn gewoon blij als ze af en toe een winstpuntje scoren.

Hier ben ik het ook mee eens en volgens mij heb ik niet aangegeven dat deze mensen thuis zouden moeten blijven. Deze mensen weten vaak van zichzelf dat ze voor de lol mee rijden en zijn vaak dolgelukkig met een winstpunt. Ik vind het wel belangrijk dat mensen zich realiseren dat ze met een jurysport te maken hebben. Ik wil niemand de lol van het wedstrijd rijden ontnemen. En volgens mij hebben de echte "amateurs" (heb ff geen andere benaming) het meeste lol op de wedstrijden omdat ze niet competief zijn ingesteld en gewoon lekker willen rijden. Maar ik denk ook niet dat dit de mensen zijn met een verkeerde wedstrijdmentaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:52

Er lopen hier op bokt toch nog wel een paar mensen rond die vanaf het toetsenbord een stuk heiliger zijn dan in het echt.

Grib, je bent bij deze uitgenodigd om met mij te bekijken hoe de vlag er voor hangt in het westen van Nederland, komend weekend.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:57

Ik ben het er wel mee eens dat er niet echt best gereden word, maar dat is makkelijk praten vanaf de kant. Ik zie weinig mensen die een fatsoenlijke Z proef kunnen rijden, want dat valt echt niet mee.
Want iedereen heeft hier een grote mond over hoe slecht er gereden word en eerlijk gezegd wil ik deze mensen zelf wel eens aan het werk zien.

Dat wil ik ook, een 'Z-amazone' zijn, maar dan moet je wel de tijd krijgen om in die proeven te groeien.
Ik ben bijv. met mijn paard alle klasses tot en met de M2 redelijk makkelijk doorgelopen. Toen ging ik Z1 rijden en kwam ik tot de conclusie dat de basis eigenlijk nog niet goed bevestigd was.
Toen heb ik ook wel eens een proef gereden waarvan ik achteraf dacht, dit was helemaal niks.
Het valt best tegen, alles komt erg dicht op elkaar en dan kom je jezelf wel tegen. Ik vond het ook niet leuk, maar ik heb er wel van geleerd.
Ik geef ook niet mijn paard de schuld, hij loopt zoals hij gereden word.
Maar hij was eigenlijk te groot (1.75) en ik ben nogal klein, en ik kreeg het in een proef (vooral in een kleine bak) niet allemaal netjes voor elkaar.

Ik vind het geen schande om voor mezelf toe te geven dat mijn paard en ik daar nog niet aan toe waren.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 12:01

Lovely schreef:
Er lopen hier op bokt toch nog wel een paar mensen rond die vanaf het toetsenbord een stuk heiliger zijn dan in het echt.

Grib, je bent bij deze uitgenodigd om met mij te bekijken hoe de vlag er voor hangt in het westen van Nederland, komend weekend.
Lijkt me erg leuk! Ik ga er ook niet vanuit dat er overal echt slecht gereden wordt maar het was wel een teleurstelling. Een jury die goed haar best doen en in mijn ogen rechtvaardig is geweest het dan zo te voorduren krijgt. Wanneer doe je het dan in hemelsnaam goed? Ik snap iig waarom er van gesproken wordt dat er toch wat weinig jury's zijn. Of mensen zich heiliger voordoen dan in het echt kan ik niet beoordelen, daarvoor moet ik deze mensen kennen. Ik kan alleen over mezelf praten, en daarbij moet ik wel zeggen dat ik als ponyruiter zeker ook een verkeerde wedstrijdmentaliteit heb gehad. Gelukkig wordt je naarmate je ouder wordt ook wijzer en leer je je realiseren dat alles wat fout gaat metname bij jezelf ligt. Nogmaals het is niet erg dat mensen fouten maken, we zijn tenslotte geen anky's. Maar het zou wel fijn dat mensen wat realistischer naar hun eigen rijsteil gaan kijken voordat ieder ander het te voorduren krijgt. Daarnaast is mijn mentaliteit ook veranderd door eens goed vierkant op mijn *bek* gegaan te zijn. (tja kan het niet beter verwoorden Haha!) Maar ook door verandering van trainer. Daarnaast is het ook zo dat als iemand iets opmerkt dat niet wil zeggen dat diegene het beter kan! Want ook ik rijd zeker geen foutloze proeven. Soms denk je je paard thuis goed voor mekaar te hebben en kom je er op wedstrijd achter dat dit niet zo blijkt te zijn. Ik heb heel wat bakken rondgesjeesd in het m waarvan mensen gedacht moeten hebben dat het paard net een week zadelmak geweest zou zijn. Toch heb ik van die proeven het meest geleerd waardoor ik de keren erop wel weer netjes in de ring kon verschijnen en een goede proef neer kon zetten. Ik ben een ruiter die alles te goed wil doen, een perfectionist. Als ik fouten maakte dacht ik voor paal te staan. Doordat ik me hierzelf van bewust was heb ik hier samen met mijn trainer aan kunnen werken. hier zijn echter heel wat zweet en tranen aan vooraf gegaan. Ik hoop alleen dat sommige mensen af en toe objectief naar zichzelf gaan kijken voordat ze een paard of jury of weet ik veel wie gaan veroordelen terwijl de fout in meeste gevallen hoogst waarschijnlijk bij zichzelf ligt.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 03-11-03 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:06

Menseigen om vooral niet de fout bij zichzelf te zoeken. Verder is het nivo inderdaad niet denderend, maar aan de andere kant, het gros van de mensen gaat op wedstrijd voor hun lol gewoon omdat het hobby is. Het is en blijft moeilijk beoordelen wat een jury wil zien. Probeer gewoon voor jezelf lekker te blijven paardrijden, dan komt het vanzelf wel goed.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:08

Lovely schreef:

Ik geef het ruiterlijk toe; ik kan voor geen meter wedstrijd rijden. Ben dan ook al bijzonder blij met schamele winstpunten. Ik ben ook van mening dat er erg slecht wordt gereden op de basiswedstrijden. Maar daar staat tegenover dat er ook combinaties tussen zitten, die echt wel goed bezig zijn. Die horen dan ook te winnen, maar dat gebeurd ook niet altijd. Er zitten heus ook juryleden tussen met boter op hun hoofd.
En trouwens ook Bokkers.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:11

Ik ben nu Z-startgerechtigd, maar ik wacht nog aangezien ik nog wat oefeningen meer bevestigd wil hebben. Zoals de eenvoudige galopwisseling en de appuyementen. Die doet hij wel, maar ik wil ze verfijnder.

Wat betreft mijn opmerking over een Z-amazone willen zijn en niet iemand die in de Z rijdt, daar bedoel ik dus mee dat je realistisch moet zijn tegenover jezelf, "ben ik er klaar voor of niet". Ik wil goed voorbereid in het Z (of welke klasse dan ook) komen, mijn paard en ik moeten klaar zijn, ik groei thuis in de proef. Daar train je toch ook? Als je op concours in de proeven moet groeien ben je verkeert bezig!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:14

Ook ik ben altijd een slechte ringruiter geweest. Ik had er erg veel plezier in, ik gaf geen jury de schuld en als ik maar het gevoel had dat ik wel de baas was gebleven dan was ik tevreden. De fouten zocht ik wel (meestal) bij mezelf.

In de ring klap ik toch een soort dicht, terwijl ik thuis echt proeven neer kon zetten voor 2 winstpunten. En toch ging ik op wedstrijd. Want dat dichtklappen gaat alleen maar weg bij ervaring opdoen, merken dat er niets spannends en engs aan is. Thuisblijven is dan geen optie want dan blijven wedstrijden heilig en eng.

Tegenwoordig heb ik bijna geen zenuwen meer, sinds ik de proeven uit mijn hoofd rij is het toch al enorm verbeterd. Ik ga deze maand met Treasure starten. De eerste maanden puur voor de ervaring van het paard want zo'n jong dier moet ook ervaring op doen. Daarna ga ik thuis doortrainen om echt klaar te zijn om flinke punten te halen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:18

Je zult me niet horen zeggen dat er "belachelijk" slecht gereden wordt.
Die term vind ik niet zo passend.

Wel ben ik het eens met de constatering dat hiet niveau meestal bar tegenvalt.
En dat geldt eigenlijk voor alle klassen.
Het verschil binnen een klasse is vaak ERG groot. Een paar (zeer) goeden, een klein middenmootje en een veel te grote staartgroep die niet in de klasse thuishoort.

Gisteren heb ik als toevallige toeschouwer nog even gekeken bij een grote Z1-rubriek en ik moest constateren dat 25% van de deelnemers in de L2 nog niet zou bekoren. Gewoon technisch slecht.
Dan vraag ik me echt af welke sinterklaas er voor heeft gezorgd dat die combinaties Z worden.
En als ik dan dergelijk combinaties "mats" met 145-150 punten (terwijl 125-135 reeel zou zijn) heb ik het weer gedaan en ben ik een te strenge jury. Misschien dat ik in het vervolg deze combinaties eens de punten ga geven die ze verdienen...........

Ik keek trouwens ook niog even bij een M1-rubriek waar ik 3 paarden heb gezien die in diezelfde Z1 wellicht zouden hebben gewonnen. Kregen van de jury respectievelijk 156, 156 en 149 punten terwijl ik die paarden meteen uit de M verwijderd zou willen zien (in positieve zin dan).
Allemaal zesjes van de jury. Paarden liepen teveel in de Z-houding.
MUTS! Laag instellen is een MIDDEL in de BLM-rubrieken, geen DOEL! Een hogere oprichting is weliswaar niet verplicht in de BLM, maar zeker niet verboden. Je geeft Anky met Salinero in een BLM proef toch ook geen 149 punten omdat is opgericht als een Z-paard!
Meen ik toch een handvol achten en negens te hebben gezien. Mooie paarden, goed gereden en technisch fraai afgewerkt. Het is toch wat.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:20

Garfield schreef:
Ik ben nu Z-startgerechtigd, maar ik wacht nog aangezien ik nog wat oefeningen meer bevestigd wil hebben. Zoals de eenvoudige galopwisseling en de appuyementen. Die doet hij wel, maar ik wil ze verfijnder.

Wat betreft mijn opmerking over een Z-amazone willen zijn en niet iemand die in de Z rijdt, daar bedoel ik dus mee dat je realistisch moet zijn tegenover jezelf, "ben ik er klaar voor of niet". Ik wil goed voorbereid in het Z (of welke klasse dan ook) komen, mijn paard en ik moeten klaar zijn, ik groei thuis in de proef. Daar train je toch ook? Als je op concours in de proeven moet groeien ben je verkeert bezig!

Tuurlijk probeer je realistisch te zijn en ga je pas starten als je er klaar voor bent.
Ik durf best toe te geven dat ik het niet goed ingeschat heb en eigenlijk nog niet klaar was voor het Z. Mijn basis was nog niet goed voor elkaar.
Dat is altijd achteraf gepraat en ik heb er wel van geleerd.

Het is toch geen schande om toe te geven dat dat op dat moment nog iets te hoog gegrepen was en dat ik beter iets langer had kunnen wachten?
We heten niet allemaal Anky.
Misschien loopt jouw eerste proef in het Z wel helemaal in de soep.
Dat probeer je te voorkomen, maar het kan gebeuren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:24

CGJ12 schreef:
En als ik dan dergelijk combinaties "mats" met 145-150 punten (terwijl 125-135 reeel zou zijn) heb ik het weer gedaan en ben ik een te strenge jury. Misschien dat ik in het vervolg deze combinaties eens de punten ga geven die ze verdienen...........

Ik keek trouwens ook niog even bij een M1-rubriek waar ik 3 paarden heb gezien die in diezelfde Z1 wellicht zouden hebben gewonnen. Kregen van de jury respectievelijk 156, 156 en 149 punten terwijl ik die paarden meteen uit de M verwijderd zou willen zien (in positieve zin dan).
Allemaal zesjes van de jury. Paarden liepen teveel in de Z-houding.
MUTS! Laag instellen is een MIDDEL in de BLM-rubrieken, geen DOEL! Een hogere oprichting is weliswaar niet verplicht in de BLM, maar zeker niet verboden. Je geeft Anky met Salinero in een BLM proef toch ook geen 149 punten omdat is opgericht als een Z-paard!
Meen ik toch een handvol achten en negens te hebben gezien. Mooie paarden, goed gereden en technisch fraai afgewerkt. Het is toch wat.

OK dan!

Doe dat gewoon dan, die lage punten. Liever lage punten wat goed onderbouwd is, dan van die net niet punten waarvan je niet weet wat je moet.

Heb ooit het commentaar gehad van een jury, paard is technisch er goed voor elkaar. Heel mooi naar de hand, en los door het lijf. Maar je moet wat beter op de letter gaan rijden, want daarom heb je geen winstpunt.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 12:24

CGJ kan het weer super verwoorden Haha! Haha!
Gisteren hadden we helaas de pech dat de ruiters die normaal tot de (zeer) goeden behoren ook een slechte dag hadden... tja echt leuk om er dan na te kijken is het niet. Helaas is de beoordeling van sommige jury's ook niet om over naar huis te schrijven. Misschien kan je ze een bijscholingscursus geven Knipoog

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:26

essie79"]
[quote="Garfield schreef:

Tuurlijk probeer je realistisch te zijn en ga je pas starten als je er klaar voor bent.
Ik durf best toe te geven dat ik het niet goed ingeschat heb en eigenlijk nog niet klaar was voor het Z. Mijn basis was nog niet goed voor elkaar.
Dat is altijd achteraf gepraat en ik heb er wel van geleerd.

Het is toch geen schande om toe te geven dat dat op dat moment nog iets te hoog gegrepen was en dat ik beter iets langer had kunnen wachten?
We heten niet allemaal Anky.
Misschien loopt jouw eerste proef in het Z wel helemaal in de soep.
Dat probeer je te voorkomen, maar het kan gebeuren toch?
[/quote]

Tuurlijk is het geen schande om toe te geven dat het op dat moment te hoog gegrepen was! Ik vind dat juist positief.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik echt klaar wil zijn voor een klasse en daar bedoel ik mee dat ik hem thuis helemaal fijn moet hebben en als het dan op concours mis gaat, dan zij het zo! Als ik hem thuis al niet fijn heb, dan wordt het op concours zeker niets. Tot nu toe rijd ik constant hoge punten en zit ik ook in de prijzen en dat wil ik graag zou houden!

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:31

Waarom ben je nou weer fout bezig als je op wedstrijd in de proeven moet groeien? Dat heet wedstrijdervaring, en wedstrijdtitme opbouwen. Lijkt me niet helemaal de verkeerde manier. Toen ik van de zomer in het m1 begon was ik erg zenuwachtg, en ik voelde me heel erg onervaren opeens weer. Nu gaat het stukken beter, kan gewoon weer m'n proefjes starten zonder me druk te maken. En bovendien, mag ik nu m2 starten, wat ook wel een lekker gevoel geeft.
Ik groei op concours in de proeven. Ik vind mezelf niet verkeerd bezig.

Veronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:31

Ik ben het wel een beetje met jullie eens. Ik moest vorige week schrijven en zag mensen rijden in de B en die rijden dan 138 punten. Dan vraag ik me af waarom je begonnen bent met wedstrijden rijden. Je bent daar dan gewoon niet klaar voor. Maar als zij er lol in hebben moeten zij gewoon blijven rijden. Al snap ik wel dat het voor de jury tenenkrommend is. Sommige jury's geven dan nog best hoge punten en idd komen er dan mensen in klasses waar ze niet horen. Heel vervelend voor beiden.

Maar tegenwoordig kijken jury's vind ik niet zoveel meer naar de ruiter, hoe deze alles doet en oplost en naar rijvaardigheid maar naar paardvaardigheid, oftewel hoe mooi een paard een middendraf kan laten zien en hoe de rest van zijn gangen en voorkomn zijn. Mensen met een bewegingswonder, die voor de rest eigenlijk niet kunnen rijden halen tegenwoordig een wp, ook al maken ze mega veel fouten, ze krijgen toch een wp. Terwijl mense die het met een minder paard of pony doen die kunnen super oefeningen laten zien, netjes afgemaakt met stelling en buiging, die krijgen een 5 omdat het er braafjes uitziet. Ja sorry hoor, het hoort er toch netjes uit te zien bij de dressuur, het is toch niet de bedoeling dat er vuurwerk binnenkomt.

Ik ben ook te vroeg doorgegaan naar de m1 en kreeg daardoor lage punten, heel logisch niks te mopperen. Maar nu gaat het wel goed en krijg ik soms nog mijn punten niet en ja dan ga je het heel soms ook wel bij de jury zoeken. En soms wil je paard ook echt niet meewerken als i zn dag niet heeft en ja dan gaat het slecht dat betekent nog niet dat het niveau slecht is.

En ja de mensen die mopperen op anderen die moeten het zelf ook eens proberen op een ander paard. Niet elk paard is even makkelijk en die mensen die het daarop proberen moeten ook de kans krijgen als zij er lol in hebben. Niet iedereen kan 170 punten rijden maar diegene willen ook weleens een klasse hoger proberen. Niet iedereen heeft beschikking over een super paard en diegenen die geen super paard hebben moeten ook de kans krijgen om wp te rijden en door te stromen naar een volgende klasse.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:32

Garfield schreef:
Tuurlijk is het geen schande om toe te geven dat het op dat moment te hoog gegrepen was! Ik vind dat juist positief.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik echt klaar wil zijn voor een klasse en daar bedoel ik mee dat ik hem thuis helemaal fijn moet hebben en als het dan op concours mis gaat, dan zij het zo! Als ik hem thuis al niet fijn heb, dan wordt het op concours zeker niets. Tot nu toe rijd ik constant hoge punten en zit ik ook in de prijzen en dat wil ik graag zou houden!

Daarom ga ik ook nog maar niet op concours met mijn baby onder het motto: ervaring opdoen.
Dat moet hij wel doen, maar dan liever als hij nog iets beter voor elkaar is en ik zeker weet dat hij een fatsoenlijke proef kan neerzetten.
Dus nog even een paar maanden geduld..

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:34

Ik zie hier toch bekende verhalen naar voren komen. Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die in de ring dicht klap en die denkt dat ze voor l.. staat als er wat mis gaat. Dat is dan ook een reden dat het mis kan gaan..
Toch denk ik dat veel mensen wel weten dat fouten voornamelijk bij zichzelf liggen. Alleen de meeste durven dit niet toe te geven. Ik kom er voor uit: Ik ben de grootste fout Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 12:34

Nuv schreef:
Waarom ben je nou weer fout bezig als je op wedstrijd in de proeven moet groeien? Dat heet wedstrijdervaring, en wedstrijdtitme opbouwen. Lijkt me niet helemaal de verkeerde manier. Toen ik van de zomer in het m1 begon was ik erg zenuwachtg, en ik voelde me heel erg onervaren opeens weer. Nu gaat het stukken beter, kan gewoon weer m'n proefjes starten zonder me druk te maken. En bovendien, mag ik nu m2 starten, wat ook wel een lekker gevoel geeft.
Ik groei op concours in de proeven. Ik vind mezelf niet verkeerd bezig.

Precies! je moet in wedstrijden groeien en een wedstrijdritme krijgen. Doordat je wedstrijden rijd zie je pas wat er op dat moment fout gaan en dan kun je er ook aan gaan werken. Topruiters geven zelf ook aan weer in het wedstrijdritme te moeten komen.
Wat wel fout is als je bijvoorbeeld l gaat starten en je moet het knopje wijken of achterwaarts nog op je paard gaan zetten Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:36

mmmmm ik weet niet zo goed wat ik hier op moet reageren,deze discussie, maar ik ga niet helemaal mee. Tuurlijk, wat je af en toe ziet rijden doet je broek afzakken.

MAAR..........zouden dat geen mensen zijn die gewoon lekker voor henzelf rijden, puur voor de lol en inderdaad wel zien hoe ver we het toch nog kunnen maken ???? Die eis van 156 en 10 winstpunten is er toch niet voor niets, dus als je 10 winstpunten hebt gehaald, en of dat nou voor een proef met 156 was of door proeven van 180 punten, als jij 10 punten hebt, kun je door naar de volgende klasse, punt.

Dan hadden ze iets anders moeten verzinnen. Ook in zou zo'n ruiter zijn die maar net aan haar puntjes zou vergaren. SO WHAT??? Ik heb er toch lol in en dan ga ik toch lekker een klasse hoger starten als ik die oefeningen beheers ?!!! M'n instructrice bepaalt wel of ik dat ook kan. Maar dat wil toch niet zeggen dat als je een klasse hoger mag, dat je die klasse dan maar doorzeilt alsof het niet moeilijk is???

Laat iedereen lekker rondhobbelen, als ze maar plezier hebben!

en als mensen (juryleden/schrijvers) er niet naar willen kijken moeten ze maar aparte klasses maken voor broodruiters en/of profi's.
En moeten ze de "mindere" paarden maar in een aparte klasse gooien.....