Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Loetie84 schreef:Ik zie het ook wel eens voorbij komen. Echter sprak ik laatst iemand die op wedstrijd commentaar had gekregen van de jury op haar protocol. Er stond 'paard geen versiersels aanbrengen in de staart'. Volgens mij had die persoon wat gemist op de cursus.
Hannepan schreef:En moesten ze toch schoppen met lintje aan, ben je dan niet in fout en anders wel als het andere paard er wat aan overhoud eigenlijk?
Het staat heel duidelijk in de reglementen dat dit NIET amg (in de proef)!Citaat:Artikel 118 - Harnachement
10. Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van voor het paard oneigenlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan. De manen en de staart van het paard mogen evenwel ingevlochten worden.

Mootje schreef:Loetie, De jury staat vol in haar rechtHet staat heel duidelijk in de reglementen dat dit NIET amg (in de proef)!
Citaat:Artikel 118 - Harnachement
10. Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van voor het paard oneigenlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan. De manen en de staart van het paard mogen evenwel ingevlochten worden.
Judith_ schreef:Ik rij wedstrijden altijd met een rood lintje. Nu is mijn paard daar enorm mee verbeterd, maar houd nog steeds niet van kont-kruipers en blijkbaar zijn er niet altijd mensen die dat zelf kunnen bedenken en hun paard tegen die van mij aan parkeren. Dus als extra waarschuwing vind ik het veel fijn.
Ik reed geen dressuur wedstrijden, dus geen problemen met het lintje in de ring. Maar het is een kleine moeite om het strikje even er uit te (laten) halen voor je de ring in gaat. Lintje aan een elestiekje, elastiekje in de staart vast maken, eventueel een tweede elastiekje als stevigheid en hij blijf zitten. Is er in een paar tellen weer uit, even een borstelje er over en de staart ziet er weer fatsoenlijk uit en je rijdt de ring in zonder versiersels en linten in de staart.
Loetie84 schreef:Indomitable schreef:Staat het niet ergens in de regelementen van de KNHS?
Ik zie het ook wel eens voorbij komen. Echter sprak ik laatst iemand die op wedstrijd commentaar had gekregen van de jury op haar protocol. Er stond 'paard geen versiersels aanbrengen in de staart'. Volgens mij had die persoon wat gemist op de cursus.
Dat méén je? Die mag dan wel even flink terug de schoolbanken in, want bij mijn weten staat het gewoon in de reglementen!
die mag wel even opnieuw de schoolbanken in zeg