starten bij een jury die je kent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:50

Nou ik heb een goed voorbeeld! Wij hebben ze ooit verteld van als een bekende moet jureren of je eigen instructrice dan mag je leerling of vriendin niet starten! Ik had eingelijk a.s. zondag een wedstrijd in de provincie utrecht! Maar helaas ik mocht daar ook niet starten omdat mijn instructrice daar kon jureren en tevens ook gevraagd was om te jureren! Tja ik kreeg netjes een telefoontje van mijn instructrice hoe en wat! Ik heb netjes opgebeld naar de vereniging en het hen uitgelegd! Kortom er zijn eerlijke mensen in de maatschappij en niet eerlijke mensen! Maar goed is mijn mening!
Tevens ga ik dus niet starten daar! Maar goed wie ben ik!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:50

Het mag wettelijke geen eens!

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 02:42

Da's balen... heb je eindelijk een plekje bemachtigd op de toch al overvolle concoursen en kun je niet starten... Zal tegen mijn instructrice zeggen dat ze niet voor jury mag gaan spelen. Hihihi... Is ze ook niet van plan hoor.

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:21

Wat bedoel je met "het mag wettelijk niet eens" ? Het gebeurt elk weekend vele, vele malen en ik heb nog nooit arrestaties gezien.
Heb je wel eens gedacht aan al die ruiters die op jury-clinics rijden of op examens voor juryleden. Die zouden dan bijna nooit meer kunnen starten. Op hoger niveau ken je alle juryleden, omdat je vaak vier tot vijf dagen met zijn allen in hetzelfde hotel zit. Piet Groen, Ellen van den Berg etc... zijn allemaal juryleden die zelf ook nog wedstrijden rijden, dus ze worden gejureerd door hun collega's en andersom. Kortom als we de objectiviteit van juryleden in twijfel gaan trekken blijft er weinig wedstrijd-rijden meer over. Uit mijn eigen praktijk weet ik dat het eerder een handicap is om bij je eigen instructrice te rijden, want zij weet immers hoe goed jij en je paard een bepaalde oefening kan doen, en zal een mindere uitvoering direct afstraffen. Hoe dan ook als je een keer win krijg je het gezeur, "ja maar het is haar eigen instructeur", of "ja maar haar vader heeft zoveel geld", of "ja maar het jurylid werkt bij het bedrijf van haar oom", of "het jurylid is de oom van de tante van de buurman van haar vader's tuinman"
Kom op !!! gewoon rijden, gezeur krijg je toch wel. Zeker als je win.

DDupont

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:27

DDupont, het staat in het wedstrijdreglement dat een relatie instructrice-leerling verboden is. Verder is het jureren van directe familieleden ook niet toegestaan. Ik zou als jurylid iig melding ervan maken, zowel aan mijn leerling als aan het wedstrijdsecretariaat, zodat ze het programma evt. om kunnen gooien.
En bij een kennis van mij gebeurt dat idd regelmatig. Het is maar net hoe integer je zelf bent, ik denk dat er altijd wel een mouw aan te passen valt.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:29

Een jurylid mag wel een bekende jureren maar niet een leerling. Ze kunnen hiervoor zelfs gestraft worden en hun papieren kwijt raken

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:25

Wat moet je dan doen in zo'n geval?
Stel dat het vb een selectiewedstrijd is oid, wie moet er dan een stap terug doen?

Zou het zelf niet graag willen, als het zou mogen. Ook al heb je verdiend om te winnen, zijn er dan altijd mensen die zeggen dat je de punten cadeau hebt gekregen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:29

Ik heb hier regelmatig last van omdat mijn instructrice ook jury is. Ik vraag altijd of ik dan bij de andere jury kan starten en leg het uit. Ze hebben er nog nooit moeilijk over gedaan.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:38

Taaclover schreef:
Ik heb hier regelmatig last van omdat mijn instructrice ook jury is. Ik vraag altijd of ik dan bij de andere jury kan starten en leg het uit. Ze hebben er nog nooit moeilijk over gedaan.


Outdoor is het idd niet zo moeilijk, indoor heb je vaak maar 1 ring en dus 1 groep. Trek je dan terug, of bespreek je vantevoren de kalender met je instructrice?

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:27

Je moet gewoon netjes naar de vereniging bellen en het probleem uitleggen! Bij mij was het absoluut niet moeilijk! Men heeft er gewoon een aantekening van gemaakt! Dat ze vanaf nu een andere jury moet regelen voor het M! Wees eerlijk en indirect! Hou je zelf niet voor de gek, eerlijkheid duurd het langst! Ook in de paardenwereld!

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:14

Mijn instructeur wíl mij nog niet eens jureren zegt hij altijd, maar het is nog nooit voorgekomen dat ik hem als jury had dusja

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:09

Onze voorzitter van de ponyclub jureerde mij ook vaak op concours maar wel heel eerlijk en hij geeft ook les op onze club..en heeft de eerst volgende les mooi meegeholpen op de fouen in mn proef daar leer je dan toch weer veel van..

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:50

Ik heb het wel eens zien gebeuren bij iemand van onze eigen rijvereniging, maar heb er toen niets van gezegd (niemand van de vereniging trouwens) want dat zou de sfeer aardig verpesten....wou nu dat ik het wel had gedaan want ik moet me ook aan de regels houden en zij dus ook!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:33

Mag gewoon. Mijn eerste wedstrijd reed ik bij mijn ex-instructeur en heb verder bij nog meer bekenden in de ring gereden. Wel heb ik vaak last gehad van dat wanneer ik goede punten had, door velen met het vingertje gewezen wordt, dat het komt doordat ik een bekende als jury had. Ach, als je zelf maar weet als je een goede proef gereden heb!!!!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:57

Oeps... Ik wist niet eens dat dat niet mocht Bloos! ! Ik heb ook wel eens gereden bij een man die zo nu en dan (lees om de twee maand ongeveer) bij de rijvereniging les geft. Ik les dus ook bij hem en een aantal andere leden ook. Ik ben dus gewoon door hem gejureerd evenals een ander meisje van de rijvereniging. maar ik ben niet speciaal goed beoordeeld ofzo. Ik had 153 bij hem bij de ene proef en dezelfde dag in de tweede proef 160. De dag er na (het was een derby) had ik 154 en 160 pnt. Het meisje wat ook door hem gejureerd was had 173 punt. Maar die reed gewoon netjes denk ik zo. Ik vond zijn wijze van jureren bij ons iig niet opvallend.
Ook heb ik eens bij een dorpsgenoot gereden. Die gaf mij 140 pnt en in de andere proef had ik 138 punten. Ook niet opvallend dus.

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:40

Fitzroy schreef:
Ze kan er misschien professioneel genoeg voor zijn, maar het mag niet. Als andere deelnemers daarachter komen kunnen ze een gegrond protest indienen.


En al helemaal als je goed in de prijzen komt