x

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:48

Motje11 schreef:
Janine1990 schreef:
Motje11: Als je die punten nodig hebt voor een winstpunt, moet je gewoon iets beter oefenen. Als ik zo vrij mag zijn.

Wel grappig dat je dat tegen mij zegt, want dat vind ik juist ook. Het gaat erom hoe je rijdt. Daarom doe ik al die andere dingen niet, daar gaat mijn hele post over. Alleen de manen kunnen sommige juryleden misschien zo tegen de borst stuiten dat ik dat dan maar doe. Vooruit dan maar, haha.

Maar als je M1 rijdt, kunnen ze je al niet meer afrekenen daarop??
MOGEN ze niet eens meer daar op afrekenen...

En als ze het zouden willen proberen, waar zouden ze het dan op moeten zetten?

MelanieB, sorry, ik kijk niet altijd naar onderschriften

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:50

Loetie84 schreef:
ik heb toch wel heet met mn bp aan...

:))

Sluit me trouwens aan bij de voorschriften voor de knopen e.d.!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:54

Saar88 schreef:
Ik vind het prima zoals het is, juist het ´conservatieve´ beeld vind ik erg mooi!
Wel vind ik dat er wat aanpassingen gedaan mogen worden. Zo rijd ik vanwege een ongeluk altijd met bodyprotector. Met een jasje eronder ziet dat er werkelijk waar niet uit. Als ik een wedstrijdshirt met lange mouwen eronder zou mogen, zou dat veel gekleder staan.
Het nut van de handschoentjes snap ik dan ook weer, precies zoals Urielle zegt :).
Ik ben verder erg voor het vrijgeven van kleuren, ik vind de variatie erg leuk en heb echt iets met rode en groene jasjes.
Daarnaast mogen ze van mij ook eerder toestaan dat het jasje uit mag, als het warm is. Ik vind (maar dat is natuurlijk ook weer zeer persoonlijk) een wit wedstrijdshirt erg mooi staan. Maar ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen dat even mooi en/of prettig vindt. Daarom zou het mooi zijn als iedereen zelf de keus wordt gelaten :).

Het is nog een kwestie van tijd, wat betreft de BP.
Waarschijnlijk zal een BP steeds meer gedragen worden in de toekomst, wie weet zal het zelfs verplicht worden op de lange termijn. (wie had tien jaar geleden nu gedacht dat de veiligheidscap verplicht zou worden, wie had vijf jaar geleden gedacht dat het hoedje in de basissport er uit zou gaan?)
Reken maar dat de BP nog aan verandering onderworpen zal worden!

Over een paar jaar ziet het er vast heel anders uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:21

Urielle schreef:
Omdat de dressuursport ook gericht is op presentatie en show. Waarom staan we anders in godsallevroegte die paarden te vlechten en te wassen en hebben we ons leerwerk nog eens extra gepoetst en opgeblonken? :+ Wat dat betreft vind ik het best een beetje overeenkomsten hebben met turnen, dat doe je ook in een mooi pakje met bling, make upje op en haren strak in model, terwijl er misschien best turners zijn die liever gewoon in hun trainingspak gaan en zonder show eromheen. Het hoort er gewoon bij om jezelf en je paard op zijn mooist te tonen.

Mooie vergelijking.
Ik vind ook best dat we als ruiters ons best mogen doen om er netjes uit te zien, net als de turnsters. Maar ik vind het nog belangrijker dat kleding ons niet belemmert bij onze prestaties. Dat mooie pakje met bling van de turnster is er op gemaakt dat turnsters er optimaal in kunnen presteren, en op de tweede plaatst is het ook leuk om te zien.
Waarom zou je rijkleding niet zo kunnen maken? Functioneel als belangrijkste, en daarnaast mooi. In de paardensport is het nu andersom voor mijn gevoel.

fleur_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:31

Ik vind het juist fijn om zo netjes voor de dag te komen :D alleen vind ik wel dat ze het zomertenue aan moeten passen je mag alleen in zomertenue rijden als je aan heel veel eisen voldoet bijv. een witten bloes of T-shirt.. Tegenwoordig draagt iedereen een gekleurd wedstrijd T-shirt met kleuren en een logo. afgelopen weekend ben ik dan gestart op de Brabantse in Chaam en daar mocht je met zomertenue rijden.. nou ik heb hoogtens een paar gezien en de rest hadden hun jas aan.. omdat hun T-shirt niet aan de regels voldoen...

youngster

Re: poll over wedstrijdkleding op KNHS site!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:50

Dat zomertenue moeten ze echt eens aangaan passen.
Ik vind een gekleurd shirt wat mooi aansluit 100x mooier dan zo'n idiote blouse die dan ook nog eens bol wordt als je gaat galloperen. Zo kan je de houding en zit van de ruiter nooit goed beoordelen :n
Je mag wel in een pimpelpaars jasje starten, maar dat zomertenue blijft nogal achtergesteld.

Nu zag ik iemand reageren op mij dat we niet met teenslippers konden rijden.
Lijkt me een beetje overdreven verschil he.
Ik vind de witte broek opzich prima, neemt ook niet zoveel warmte op, maar ik vind wel dat boven de 23 graden je in zomertenue mag starten. En op kampioenschappen boven de 27 graden. Dat lijkt me zeer reeel. Het is toch niet de bedoeling om in een hitteshock te raken als je sport aangezien je ook nog een helm op hebt waardoor de warmte uit je hoofd ook niet goed weg kan. En daar gaat de meeste warmte uit je lijf weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:10

youngster schreef:
Dat zomertenue moeten ze echt eens aangaan passen.
Ik vind een gekleurd shirt wat mooi aansluit 100x mooier dan zo'n idiote blouse die dan ook nog eens bol wordt als je gaat galloperen. Zo kan je de houding en zit van de ruiter nooit goed beoordelen :n
Je mag wel in een pimpelpaars jasje starten, maar dat zomertenue blijft nogal achtergesteld.

Nu zag ik iemand reageren op mij dat we niet met teenslippers konden rijden.
Lijkt me een beetje overdreven verschil he.
Ik vind de witte broek opzich prima, neemt ook niet zoveel warmte op, maar ik vind wel dat boven de 23 graden je in zomertenue mag starten. En op kampioenschappen boven de 27 graden. Dat lijkt me zeer reeel. Het is toch niet de bedoeling om in een hitteshock te raken als je sport aangezien je ook nog een helm op hebt waardoor de warmte uit je hoofd ook niet goed weg kan. En daar gaat de meeste warmte uit je lijf weg.

Volgens mij zijn er voldoende koelere stoffen waar tegenwoordig ook jasjes van kunnen worden gemaakt... Denk dat we meer die kant op moeten denken.

Wat betreft dat zomertenue, mooi is het echt niet nee. Wat dat betreft zou ik ook zeggen, doe daar in ieder geval een gilet overheen ofzo. Want wat je zegt is waar, houding en zit is slecht te beoordelen op die wijze.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:18

fleur_1994 schreef:
Tegenwoordig draagt iedereen een gekleurd wedstrijd T-shirt met kleuren en een logo. afgelopen weekend ben ik dan gestart op de Brabantse in Chaam en daar mocht je met zomertenue rijden.. nou ik heb hoogtens een paar gezien en de rest hadden hun jas aan.. omdat hun T-shirt niet aan de regels voldoen...

Dat vind ik dus persoonlijk gewoon onvoorbereid (als mensen de intentie hadden om zonder jasje te starten natuurlijk).
Er waren gigantisch hoge temperaturen afgegeven, dan trek je toch je blouse aan als je weet dat het zo warm wordt? Je weet toch dat je met een showshirt niet zonder jas en niet zonder plastron mag?
maar ik denk eerder dat iedereen zijn jasje aanhield omdat het gewoon mooier presenteert, shirt is een beetje clinicachtig en zeker bij een kampioenschap wil je alle puntjes op de i, ook qua looks.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:29

Blijheid schreef:
Waarom zou je rijkleding niet zo kunnen maken? Functioneel als belangrijkste, en daarnaast mooi. In de paardensport is het nu andersom voor mijn gevoel.

En wat belemmert jou dan precies bij het paardrijden in de kleding van nu?

Ik heb persoonlijk geen klagen, rijjas is mooi getailleerd dus je kunt de vormspanning van de ruiter goed beoordelen, de bewegende delen van de ruiter zijn in lichtgekleurde stoffen waardoor de jury goed de inwerking kan beoordelen, de broek is elastisch zodat de ruiter goed kan opstijgen en bewegen, de cap en laarzen zijn voor het veilig rijden, het traditionele element van de plastron (heeft dat ding een functie trouwens?) mag je weglaten als je wilt en de langharige dames moeten het haar vastzetten voor de veiligheid. Ik zie er echt niks belemmerends in. De rijjas en broek zijn er in tig soorten materialen te kopen dus je kunt nog een zomer- en winterset maken als je wilt, keuze uit showshirts en blouses, en met een plastron kun je zelfs nog gewoon een wit T-shirt aantrekken als je graag wilt. Handschoenen van leer, stof en allerlei kunststoffen en in allerlei diktes en kleuren.
Tja, het zitvlak, dat zou van mij ook donker mogen, maar dat is dan vanwege het wasgemak en niet omdat ik met een witte kont in mijn broek slechter rij dan met een donkere.
Ik snap het probleem echt niet :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:52

Urielle schreef:
Blijheid schreef:

En wat belemmert jou dan precies bij het paardrijden in de kleding van nu?

Ik heb persoonlijk geen klagen, rijjas is mooi getailleerd dus je kunt de vormspanning van de ruiter goed beoordelen, de bewegende delen van de ruiter zijn in lichtgekleurde stoffen waardoor de jury goed de inwerking kan beoordelen, de broek is elastisch zodat de ruiter goed kan opstijgen en bewegen, de cap en laarzen zijn voor het veilig rijden, het traditionele element van de plastron (heeft dat ding een functie trouwens?) mag je weglaten als je wilt en de langharige dames moeten het haar vastzetten voor de veiligheid. Ik zie er echt niks belemmerends in. De rijjas en broek zijn er in tig soorten materialen te kopen dus je kunt nog een zomer- en winterset maken als je wilt, keuze uit showshirts en blouses, en met een plastron kun je zelfs nog gewoon een wit T-shirt aantrekken als je graag wilt. Handschoenen van leer, stof en allerlei kunststoffen en in allerlei diktes en kleuren.
Tja, het zitvlak, dat zou van mij ook donker mogen, maar dat is dan vanwege het wasgemak en niet omdat ik met een witte kont in mijn broek slechter rij dan met een donkere.
Ik snap het probleem echt niet :o?

Ik vind een wedstrijdjasje bepaald niet comfortabel, bijna allemaal stugge stoffen. Waarom geen net showshirt van een ademende sport-stof en het jasje weglaten? Dat blijft ook mooi getailleerd zitten, is minder warm en veel flexibeler.
Waarom mag je niet iets kiezen dat past bij je lichaamsvorm. Ik zie soms wat zwaardere of juist erg lichte ruiters waarvan ik denk, als ze zelf een kleding keuze mochten maken kwamen ze veel netter voor de dag.
Een witte broek heeft nadelen die denk ik elke wedstrijdruiter wel kent, waarom mag die niet gekleurd zijn? Een (ik noem maar wat) lichtblauwe broek bij een jasje/shirt waarin de kleur terugkomt is toch ook netjes?
Bodyprotector is steeds comfortabeler, maar niet in combinatie met een wedstrijdjasje waarvan de knopen dan in je buik drukken. Bovendien staat een bodyprotector over een jasje vaak ook opgepropt. Ook hier zou een showshirt uitkomst bieden.
Daarnaast vind ik het nogal beperkt. Waarom niet een jodphur rijbroek met jodphurs toestaan bijvoorbeeld? Waarom moet je persé handschoentjes aan, ook dat ervaren de nodige mensen als beperkend.

Even simpel gezegd, waarom zou je niet mogen rijden in een nette versie van je trainingskleding? Want als de wedstrijdoutfit ideaal was om in te rijden zouden we daar toch ook in trainen?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:55

Blijheid schreef:
Even simpel gezegd, waarom zou je niet mogen rijden in een nette versie van je trainingskleding? Want als de wedstrijdoutfit ideaal was om in te rijden zouden we daar toch ook in trainen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:44

Blijheid schreef:
Ik vind een wedstrijdjasje bepaald niet comfortabel, bijna allemaal stugge stoffen. Waarom geen net showshirt van een ademende sport-stof en het jasje weglaten? Dat blijft ook mooi getailleerd zitten, is minder warm en veel flexibeler.
Waarom mag je niet iets kiezen dat past bij je lichaamsvorm. Ik zie soms wat zwaardere of juist erg lichte ruiters waarvan ik denk, als ze zelf een kleding keuze mochten maken kwamen ze veel netter voor de dag.
Een witte broek heeft nadelen die denk ik elke wedstrijdruiter wel kent, waarom mag die niet gekleurd zijn? Een (ik noem maar wat) lichtblauwe broek bij een jasje/shirt waarin de kleur terugkomt is toch ook netjes?
Bodyprotector is steeds comfortabeler, maar niet in combinatie met een wedstrijdjasje waarvan de knopen dan in je buik drukken. Bovendien staat een bodyprotector over een jasje vaak ook opgepropt. Ook hier zou een showshirt uitkomst bieden.
Daarnaast vind ik het nogal beperkt. Waarom niet een jodphur rijbroek met jodphurs toestaan bijvoorbeeld? Waarom moet je persé handschoentjes aan, ook dat ervaren de nodige mensen als beperkend.

Showshirts ogen best netjes maar ik vind zoiets zelf meer voor een clinic (afgezien van dat ik ze sowieso niet aantrek, iig de veel geroemde Kingsland shirts vind ik juist enorm zweterige warmte vasthoudende dingen, maar goed dat is eigen smaak en daar zullen vast ook betere varianten van te vinden zijn). Ik zou die dan ook weer in een donkere variant uitgevoerd willen zien, voor het eerder genoemde contrast. Of dan moet je al aan een wedstrijdshirt met lange mouwen met een donkere bodywarmer of mouwloos trainingsvest, zoals bij de cliniclook, maar daar vallen voor mij die afschuwelijke vormloze bodywarmers dan weer niet onder.
Ik kijk niet zo naar andere mensen zelf, maar ik hoor hier op Bokt jury's juist een beetje snerend doen over de wat vollere dames in zomertenue omdat de stof van blouse of shirt alle vetrollen van de dames in kwestie toont, dat ze graag het jasje weer aan zien omdat dat verhult? Bovendien is er voor elk model ook wel een mooi jasje te vinden, ik ben zelf wat mollig en moet dus echt geen kort springjasje aantrekken, daarmee ben ik gelijk Mama Michelin, maar met name de Italiaanse merken bieden voor mijn figuur dan weer extremer getailleerde modellen waarbij de taille lang en laag valt en de 'slippen' (ik bedoel de onderkant, geen slipjas) ook langer zijn, zodat mijn figuur optisch wordt verlengd en daardoor slanker oogt. (Staat nog op de verlanglijst trouwens, heb nu een aantal Pikeur Diana's). Bij de hele slanke dames vind ik met name de benen soms wat apart ogen in het zadel, maar ik zou zo even niet kunnen bedenken hoe je dat ondervangt, een dun been blijft een dun been en wijde pijpen kunnen niet met paardrijden, dan lig je hartstikke open natuurlijk want dat plooit.

Witte broek heeft voor mij vooral het nadeel: je ziet er vuil op. Andere lichte tinten lossen dat probleem niet op, integendeel, ik kan met een champagne set melden dat het nog een grotere crime is omdat je niet alleen alles ziet, maar dat je ook nog ellende hebt met wassen. Wit gooi ik gerust nog in de 60 graden was, kun je allerhande middeltjes op los laten om het te ontvlekken, moet je met lichtbont dus niet doen :+
Dus dan zou je aan donkere kleuren moeten (zwart, donkerbruin, antraciet,..) en dat vind ik om eerder genoemde redenen echt niet geschikt als wedstrijdoutfit.

De bodyprotector had ik nog niet over nagedacht, want die heb ik zelfs nog nooit aangehad :o Zou een getailleerde jas met rits er niet onder kunnen om het knopen en opprop-probleem te tackelen?

Over jodphurs, meen je dat serieus? Vind je dit bijv. een wedstrijdlook?
Afbeelding

Handschoenen is ieder zijn keuze op zich, die verplichting zou er van mij wel uit mogen, maar ik vind het wel onprofessioneel staan, maar dat is misschien een kwestie van gewenning. Ik zie het nut er iig zeker wel van in, maar ik rij thuis ook steevast met handschoenen dus dat is bij mij ook een deel van de trainingsoutfit (maar goed, mijn oude witte broekjes dienen hier ook gerust nog als broeken voor training, zonde om ze weg te gooien terwijl ze nog bruikbaar zijn :o Maar ik rij in de winter in fleecetruien en ik mag hopen dat die dingen nooit toegestaan worden in de wedstrijdring hahaha)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:50

youngster schreef:
Blijheid schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Eigenlijk simpel, die witte broek he? Mijn dochter had en heeft nog steeds het zelfde merk en type rijbroek voor training en voor wedstrijd met het verschil dan dat de wedstrijdbroek wit is.

Jasjes heb je nu in zoveel stofsoorten, modellen, merken en prijsklasses dat er eigenlijk altijd een goedpassend en comfortabel jasje te vinden moet zijn.

Ik begrijp dus niet waarom mensen voor een wedstrijd oncomfortabel zittende kleding kopen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:55

Vind de huidige regels prima.
Kleuren jasje etc. zijn vrijgegeven.
broek nog niet alle kleuren maar vind lichte broek het meest chique.
Stof keuze genoeg tegenwoordig, dus ook voor rijjasjes soepele luchtige ademende stoffen verkrijgbaar.

Ga mee met diegenen die vinden dat dressuur ook een beetje een showsport is.
Wat betreft zomertenu, kwestie van dat de KNHS, zijn federatie vertegenwoordigers er eens op wijst dat het mag.

(Week geleden op distr. kamp. mennen, mocht er in zomertenu gemend worden, dat betekende jasjes mochten uit, voorwaarde was wel dat je een blouse aan had met mouwtjes. Heb overigens gewoon in
mijn hele tenu gereden.)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:30

youngster schreef:
Blijheid schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Amen!

Mijn interpretatie is dat het zomertenue voor de dressuur zeker versoepeld zou moeten worden.
Waarom bij 20+ graden nog een blouse/shirt, plastron, jasje en handschoenen aan moeten, cap op je kop (dat hoort gewoon, dat is voor je veiligheid). Je gaat compleet van je stokje. En dat terwijl een springruiter met die temperatuur al met zomertenue mogen rijden?
Een voetballer gaat met deze temperaturen toch ook niet trainen in een trainingspak met handschoenen en muts op?

Kijk, het hoort wel een bepaalde klasse/stijl uit te stralen, maar vind vooral het zomertenue iets wat ze aan moeten pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:05

@Urielle: Ik vind de foto die je laat zien inderdaad een prima wedstrijdlook :j (misschien een zwart zitvlak zodat het matcht met het shirt, en haren ingevlochten) Anders dan we gewend zijn, maar zeker netjes :j
Wat vind jij er niet netjes aan dan?
Wat jij omschrijft als cliniclook zou ik ook prima vinden als wedstrijdlook.

Nogmaals, ik zeg niet dat alles wat er nu is weg moet, maar geef mensen een keuze. Jij vind het blijkbaar wel fijn rijden, ik zou een andere keuze maken.
Laat mensen iets kiezen dat past bij hun lijf en waarbij ze het gevoel hebben optimaal te kunnen presteren. Of dat een jodphurbroek is of een rijbroek, met handschoenen of zonder, showshirt/showshirt met bodywarmer/showshirt met bodyprotector/jasje.
Als een deel van de mensen zich nu belemmerd voelt door de verplichte kleding, dan moet daar wat mij betreft meer keuze in komen, zodat iedereen optimaal kan presteren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:37

Pieteritus1 schreef:
Amen!

Mijn interpretatie is dat het zomertenue voor de dressuur zeker versoepeld zou moeten worden.
Waarom bij 20+ graden nog een blouse/shirt, plastron, jasje en handschoenen aan moeten, cap op je kop (dat hoort gewoon, dat is voor je veiligheid). Je gaat compleet van je stokje. En dat terwijl een springruiter met die temperatuur al met zomertenue mogen rijden?
Een voetballer gaat met deze temperaturen toch ook niet trainen in een trainingspak met handschoenen en muts op?

Kijk, het hoort wel een bepaalde klasse/stijl uit te stralen, maar vind vooral het zomertenue iets wat ze aan moeten pakken.

Een voetballer heeft zich op het veld ook te houden aan kledingvoorschriften, en mag tijdens een wedstrijd bijvoorbeeld ook geen lange broek aan.

Wat die voetballer tijdens de training draagt moet hij min of meer zelf weten, net als de ruiters thuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:39

Ik vind dit denk ik gewoon echt te veraf staan van dressuur, ik zou dit denk ik niet eens aan trekken voor een training mocht ik op pension staan (ik heb de paarden thuis dus ik hobbel nu regelmatig zelfs in mijn pyama met laarzen nog even de stal in, mijn buren zijn heel wat gewend van me :+ ) of in elk geval toch zeker niet naar mijn instructeur of naar een clinic omdat ik dit er veel te 'simpel' uit vind zien voor dressuur.

Ik zit even te denken wat ik mis eraan, het shirt vind ik sowieso echt veel te basic, daarover zou ik dan echt minstens een nette gilet of bodywarmer ofzo willen zien, maar eigenlijk mis ik gewoon een 'jasjeidee', met achterpanden. Want ik ben het gaan hertekenen en dan zie ik dat ik ofwel dit ding dan in V-hals maak met een wit shirt eronder, ofwel dat ik hier dan weer iets overheen doe of het hermodelleer naar een soort jasje. De broek vind ik op het randje qua kleur, donkerder moet het iig zeker niet worden. De bovenkant (boven de knie) vind ik wel ok (idd wel even een bijpassend zitvlak erop), hoewel dit wel echt iets is voor alleen dames met dit figuur (picture dit met iemand met een buikje en dan denk je gelijk mens trek er iets over) maar onder de knie vind ik het te wijd uitlopend om netjes te ogen, daarvoor moet het voor mij strak aangesloten zijn. De schoenen zijn op zich wel netjes en veilig, maar ruiters die hier graag mee rijden hebben in het huidige reglement ook mogelijkheden in de vorm van jodphurs met gaithers en dat vind ik dan toch netter staan.
Ik ben daarvoor dus denk ik toch te traditioneel gewoon, ik mis de dressuurlook echt eraan.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:45

Van mij mag het echt op de schop. Maar dan ben ik misschien 1 van de weinigen. Meer modern en praktisch. Maar goed, dat zal er wel niet van komen. Dan in ieder geval de zomerlook op de schop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:46

Motje11 schreef:
Haha, nou ik was m'n paard niet omdat dat helemaal niet goed is voor een paard. Ook zijn witte voeten niet. Gewoon goed borstelen moet voldoende zijn. Leerwerk doe ik echt niet extra voor een wedstrijd. Vlechten doe ik alleen omdat ik het zonde zou vinden op een punt na een winstpunt mis te lopen. Handschoenen hoeven niet meer wit te zijn dus voor het beter kunnen zien van de jury maakt dat niet meer uit. Maar ik vind het wel lief dat je aan mijn gevoelige huidje denkt! <3

Als jury zijnde erger ik mezelf dus enorm aan dit soort ruiters in de ring.
Als jurylid ben je verplicht om keurig gekleed te jureren. Ik verwacht dus ook van de ruiters dat zij keurig in de ring verschijnen.

Als het pijpenstelen regent kan ik begrijpen dat er een vlek of streep op je witte rijbroek terecht komt en de witte voeten van je paard zwart zien.

Maar tegen een bestoft zadel, half gare thuishandschoenen en knotjes er in gedraaid omdat het perse moet kan ik niet zo goed tegen....

Maar ik vraag me ook af of je wedstrijden rijden wel echt leuk vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:48

Ik neb ook gestemd op behouden.

Vind het een ontzettend mooi tenue, stijlvol en sjiek. Met de stoffen van tegenwoordig hoeft een rijjasje helemaal geen belemmering te zijn evenals de rijhandschoenen.

De showshirts.... Ik hoop dat dat nooit toegestaan wordt als zomertenue. Met een maatje 34/36 gast het nog enigszins maat met een maatje meer of een enorme boezem vind ik het echt geen porum.
Ergens in het topic werd geopperd dat een dressuurblouse in galop bol gaat staan? Wanneer hoe een goed passende blouse hebt is dit helemaal niet het geval.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:01

de jodphurbroeken die je hier kunt kopen met die wijde pijpen vind ik geen gezicht, ook niet voor thuis.
Ook niet die die wat strakker om de enkel sluiten.

En zie het dadelijk al voor me op bokt:
Minder punten omdat ik geen klassiek wedstrijdtenue aan had en dat soort topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:03

Als het vrijgegeven wordt zal ik er niet over vallen in mijn beoordeling. Maar ga het zolang het niet mag zeker niet toejuichen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:07

vonneke schreef:
Als het vrijgegeven wordt zal ik er niet over vallen in mijn beoordeling. Maar ga het zolang het niet mag zeker niet toejuichen

Ik verwacht ook niet dat juryleden dat doen.

Maar als ik nu al hoor dat het altijd aan de jury ligt dat men geen punten rijdt, is dit natuurlijk een mooie stok erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:08

Het ligt natuurlijk altijd aan de jury, behalve als ze winnen ;)