Winnares goud olympisch dressuur paardvriendelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Winnares goud olympisch dressuur paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 22:45

Maar ik geloof niet dat ook maar één van de nederlandse paarden ter afwisseling weleens bitloos gereden wordt...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:25

Arabesk schreef:
Maar ik geloof niet dat ook maar één van de nederlandse paarden ter afwisseling weleens bitloos gereden wordt...

Nee waarom zouden ze. Wel op trens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:31

Arabesk schreef:

Niet iedereen is een geobseseerde NH-er die zo hoognodig hun mening moeten opdringen bij andere omdat ze denken dat hun wijze beter is. Als je echt zo NH was gooide je je paarden los en liet je ze weer wild worden. Maar je rijdt er nog steeds op, en dat is allesbehalve natuurlijk. Dus echt, kruip je hol weer in, het was zo heerlijk rustig zonder jouw gerel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:31

Anky zet haar paarden ook buiten en geeft ze ook nog een maatje in de vorm van miniponies. En ook bij Bartels komen de paarden gewoon buiten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:41

Nh weet ik niet.
Maar het buitenrijden etc klopt, hester is van orgine eventing ruiter en traint dus ook met die achtergrond. Heb al paar keer over hem zitten lezen erg interessant! Mbt bitloos en nh tja niet mijn ding, afwisseling naar buiten, springen etc wel ;).
Bartels gaat ook ooit op buitenrit met sunrise dat ik weet. Anky voor zobver mij bekend is niet en komen ze alleen gepensioneerd in de wei (salinero kwam bij mijn weten alleen aan de hand buiten), andere paarden kan zijn dat die wel in de wei komen..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:44

Pletje123 schreef:
Anky zet haar paarden ook buiten en geeft ze ook nog een maatje in de vorm van miniponies. En ook bij Bartels komen de paarden gewoon buiten.

Anky zet haar wedstrijdpaarden voor zover ik weet niet buiten hoor.
Die mogen aan de hand grazen. Maar niet los.
Bonfire en nu Salinero wel. Maar die zijn ook met pensioen.

Bij Bartels komen ze idd wel los.
En ze worden ook in het bos gereden.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:48

xx_Horsiex schreef:
Arabesk schreef:

Niet iedereen is een geobseseerde NH-er die zo hoognodig hun mening moeten opdringen bij andere omdat ze denken dat hun wijze beter is. Als je echt zo NH was gooide je je paarden los en liet je ze weer wild worden. Maar je rijdt er nog steeds op, en dat is allesbehalve natuurlijk. Dus echt, kruip je hol weer in, het was zo heerlijk rustig zonder jouw gerel.

_/-\o_

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:52

xx_Horsiex schreef:
Arabesk schreef:

Nou idd, waarom zouden ze bitloos MOETEN rijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:09

Sommige mensen vinden dat alleen hun overtuiging de juiste is, net als sommige geloofsovertuigingen, is helemaal niets mis mee alleen wanneer ze te fanatiek worden zijn ze erg vervelend bezig. Iedereen wil volgens mij het beste voor zijn dieren en zichzelf, maar sommigen denken dat hun manier het beste is voor iedereen, jammer genoeg hebben ze vaak last van reuze oogkleppen of planken en vallen ze anderen keer op keer lastig met hun overtuiging. Zijn deurstickers voor, kunnen we hier op Bokt ook geen stickers krijgen? Verboden voor ........

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:16

bigone schreef:
Sommige mensen vinden dat alleen hun overtuiging de juiste is, net als sommige geloofsovertuigingen, is helemaal niets mis mee alleen wanneer ze te fanatiek worden zijn ze erg vervelend bezig. Iedereen wil volgens mij het beste voor zijn dieren en zichzelf, maar sommigen denken dat hun manier het beste is voor iedereen, jammer genoeg hebben ze vaak last van reuze oogkleppen of planken en vallen ze anderen keer op keer lastig met hun overtuiging. Zijn deurstickers voor, kunnen we hier op Bokt ook geen stickers krijgen? Verboden voor ........

ja, ben ik helemaal met je eens! iedereen bepaald toch zelf wel hoe die gene met zijn paard om gaat, als het maar op een vriendelijke manier is en dat wil dus niet zeggen dat je dan maar persé NH moet gaan doen, dat slaat nergens op... als die paarden het allemaal zo slecht hadden dan waren er nu heel veel doden gevallen, en dat gebeurt niet, daarnaast kunnen wij beter onze aandacht schenken aan die arme ezels en paarden in arme landen die heel de dag door moeten werken, amper voer of eten krijgen en overal wonden hebben, die dieren hebben het 100x slechter dan het gemiddelde dressuur paard wat niet bitloos gereden word

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:52

Ik vindt Charlotte een super fijne amazone die idd heeeeeel vriendelijk rijdt! en Valegro dus ook een happy athlete om te zien.

roomsxzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:05

CasanovaLY schreef:
bigone schreef:

ja, ben ik helemaal met je eens! iedereen bepaald toch zelf wel hoe die gene met zijn paard om gaat, als het maar op een vriendelijke manier is en dat wil dus niet zeggen dat je dan maar persé NH moet gaan doen, dat slaat nergens op... als die paarden het allemaal zo slecht hadden dan waren er nu heel veel doden gevallen, en dat gebeurt niet, daarnaast kunnen wij beter onze aandacht schenken aan die arme ezels en paarden in arme landen die heel de dag door moeten werken, amper voer of eten krijgen en overal wonden hebben, die dieren hebben het 100x slechter dan het gemiddelde dressuur paard wat niet bitloos gereden word

inderdaad helemaal mee eens, ik bedoel er zijn genoeg ruiters die niet bitloos rijden maar toch respectvol en vriendelijk met hun paard omgaan. <<)

xfairytale_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:00

Geweldig!
Dit is gewoon écht dressuur, niet zo gemaakt.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:03

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:20

Arabesk schreef:

En dat is nu juist jouw probleem, je gelooft iets, maar maakt daar dan een feit van. Daarna gebruik je dat zelf gemaakte feit om je eigen geweldige gelijk te halen.

En dan nog zoiets, als zouden ze niet bitloos gereden worden, nou en! wat kan jou dat nou schelen. Ben je dan minder ofzo? Ik snap je kruistocht niet.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:10

Arabesk schreef:

maar bij de term bitloos zet ik ook meteen vraagtekens. Zo ken ik een internationaal amazone [ga geen namen noemen] die zichzelf ook als heel paardvriendelijk presenteerd. Zij rijdt haar paarden ook geregeld bitloos..... Maar dan wel met een hackemore, en dat verteld ze er dan maar niet bij. Dus zo'n uitlating als bitloos rijden zegt mij niet zo veel hoor.

En Undercover komt ook gewoon op de wei en mag daar dan graag een rondje bokken. Dat hoort er allemaal bij om de paarden happy te houden.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:48

xx_Horsiex schreef:
Arabesk schreef:

Horsie, waarom zo aanvallend en waarom weer de wel/geen NH discussie? Daar gaat het in dit topic toch niet om?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:12

Jiwa schreef:
xx_Horsiex schreef:

Horsie, waarom zo aanvallend en waarom weer de wel/geen NH discussie? Daar gaat het in dit topic toch niet om?

Daar gaat het zeker wel om. Daar draait het namelijk ALTIJD om bij Abaresk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:27

Een wedstrijdruiter doet helemaal niks op de NH manier, omdat het gewoon niet handig is en omdat ze dit ook niet willen.
Ook ik word ziek van dat NH geleuter, er zijn echt wel ergere dingen dan een bit in de mond.
Daarbij is er niks zo onnatuurlijk voor een paard om op de rug te gaan zitten.
Maar doordat we ze veel leren kan het toch.

Het enige wat ik geen fijn gezicht vind in onze dressuur is de stang/trens, maar dat komt ook omdat ik de preciese werking niet weet en nooit mee gereden heb.
Maar een gewoon bit, heb ik geen moeite mee en know what, ik vind mezelf een echte dierenvriend.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:03

Arabesk schreef:

bitloos niet. maar op de fb van Patrick van der Meer staat wel een foto dat hij het hoofdstadion verkend met een normaal trensje.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:15

We gaan Arabesk even lekker aanvallen, leuk :') Ze roept dergelijke dingen niet om 'haar eigen geweldige gelijk' te halen, maar om het leven van andere paarden te verbeteren, daar wel eens bij stilgestaan? Kunnen we wel gaan roepen dat ezels en paarden in arme landen het zóóóveel slechter hebben, maar dat praat onze manier van omgaan met paarden echt niet goed. Om dan te roepen dat je je paard maar lekker los moet gooien is ook een mooie uitvlucht, maar het slaat natuurlijk nergens op.

Mensen met paarden doen het allemaal op hun eigen manier, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet oké. Om dat dan af te schrijven als een mening is wel heerlijk makkelijk :z

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:29

Appelmoes_11 schreef:
We gaan Arabesk even lekker aanvallen, leuk :') Ze roept dergelijke dingen niet om 'haar eigen geweldige gelijk' te halen, maar om het leven van andere paarden te verbeteren, daar wel eens bij stilgestaan? Kunnen we wel gaan roepen dat ezels en paarden in arme landen het zóóóveel slechter hebben, maar dat praat onze manier van omgaan met paarden echt niet goed. Om dan te roepen dat je je paard maar lekker los moet gooien is ook een mooie uitvlucht, maar het slaat natuurlijk nergens op.

Mensen met paarden doen het allemaal op hun eigen manier, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet oké. Om dat dan af te schrijven als een mening is wel heerlijk makkelijk :z

Ik en al jaren lid van Bokt en ken Arabesk dus ook al jaren, en ook de topics die ze al jaren opent.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:29

Is dat relevant? Ik ken haar topics ook, daar hoef je geen jaren lid voor te zijn. := Ze zet zich in voor paardenwelzijn, is dat zo'n ramp? Je kunt gewoon niet ontkennen dat er belachelijk veel misverstanden zijn. De persoonlijke aanvallen op haar zijn wel erg vermoeiend.

Dan kun je wel zeuren over die extremistische naturals die hun mening opdringen, maar sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel qua paardenwelzijn en dat willen of kunnen veel mensen niet zien. Als ik een topic opende over dat ik mijn paard alleen af en toe een halfuurtje aan de hand liet grazen, dan was bokt te klein, maar Anky rijdt in de top dus zij mag het wel? Je mag vooral niks zeggen als je geen topruiter bent? Je mag nooit ofte nimmer oordelen over hoe iemand met zijn of haar paarden omgaat? Sorry, nee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:44

Appelmoes_11 schreef:

En wie bepaald wat er wel en wat er niet oke is.
De NH mensen vinden een box niet oke en een wedstrijdruiter 24/7 weidegang niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:18

Appelmoes_11 schreef:
Is dat relevant? Ik ken haar topics ook, daar hoef je geen jaren lid voor te zijn. := Ze zet zich in voor paardenwelzijn, is dat zo'n ramp? Je kunt gewoon niet ontkennen dat er belachelijk veel misverstanden zijn. De persoonlijke aanvallen op haar zijn wel erg vermoeiend.

Dan kun je wel zeuren over die extremistische naturals die hun mening opdringen, maar sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel qua paardenwelzijn en dat willen of kunnen veel mensen niet zien. Als ik een topic opende over dat ik mijn paard alleen af en toe een halfuurtje aan de hand liet grazen, dan was bokt te klein, maar Anky rijdt in de top dus zij mag het wel? Je mag vooral niks zeggen als je geen topruiter bent? Je mag nooit ofte nimmer oordelen over hoe iemand met zijn of haar paarden omgaat? Sorry, nee.

Ik neem haar topics en vrijwel alle topics betreffende NH en het houden ervan al niet meer serieus en hou mij er verre van, mede door de manier waarop zij en mede Nh-ers hun manier van welzijn en paarden proberen bij iedereen door de strot te duwen.

Er zijn ook in het NH een heleboel misverstanden en een heleboel mensen die nooit paarden zou mogen houden, maar omdat zij niet bekend zijn mogen wij daar niks van zeggen? Er is niks natuurlijks aan het houden van paarden, er is niks natuurlijks aan het zitten of rijden van paarden, of je dat nu bitloos doet ja of nee, dus echt, waar the fiets gaat het over?