Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arabesk schreef:Maar ik geloof niet dat ook maar één van de nederlandse paarden ter afwisseling weleens bitloos gereden wordt...
.Pletje123 schreef:Anky zet haar paarden ook buiten en geeft ze ook nog een maatje in de vorm van miniponies. En ook bij Bartels komen de paarden gewoon buiten.
xx_Horsiex schreef:Arabesk schreef:Maar ik geloof niet dat ook maar één van de nederlandse paarden ter afwisseling weleens bitloos gereden wordt...
Niet iedereen is een geobseseerde NH-er die zo hoognodig hun mening moeten opdringen bij andere omdat ze denken dat hun wijze beter is. Als je echt zo NH was gooide je je paarden los en liet je ze weer wild worden. Maar je rijdt er nog steeds op, en dat is allesbehalve natuurlijk. Dus echt, kruip je hol weer in, het was zo heerlijk rustig zonder jouw gerel.
xx_Horsiex schreef:Arabesk schreef:Maar ik geloof niet dat ook maar één van de nederlandse paarden ter afwisseling weleens bitloos gereden wordt...
Niet iedereen is een geobseseerde NH-er die zo hoognodig hun mening moeten opdringen bij andere omdat ze denken dat hun wijze beter is. Als je echt zo NH was gooide je je paarden los en liet je ze weer wild worden. Maar je rijdt er nog steeds op, en dat is allesbehalve natuurlijk. Dus echt, kruip je hol weer in, het was zo heerlijk rustig zonder jouw gerel.
bigone schreef:Sommige mensen vinden dat alleen hun overtuiging de juiste is, net als sommige geloofsovertuigingen, is helemaal niets mis mee alleen wanneer ze te fanatiek worden zijn ze erg vervelend bezig. Iedereen wil volgens mij het beste voor zijn dieren en zichzelf, maar sommigen denken dat hun manier het beste is voor iedereen, jammer genoeg hebben ze vaak last van reuze oogkleppen of planken en vallen ze anderen keer op keer lastig met hun overtuiging. Zijn deurstickers voor, kunnen we hier op Bokt ook geen stickers krijgen? Verboden voor ........
CasanovaLY schreef:bigone schreef:Sommige mensen vinden dat alleen hun overtuiging de juiste is, net als sommige geloofsovertuigingen, is helemaal niets mis mee alleen wanneer ze te fanatiek worden zijn ze erg vervelend bezig. Iedereen wil volgens mij het beste voor zijn dieren en zichzelf, maar sommigen denken dat hun manier het beste is voor iedereen, jammer genoeg hebben ze vaak last van reuze oogkleppen of planken en vallen ze anderen keer op keer lastig met hun overtuiging. Zijn deurstickers voor, kunnen we hier op Bokt ook geen stickers krijgen? Verboden voor ........
ja, ben ik helemaal met je eens! iedereen bepaald toch zelf wel hoe die gene met zijn paard om gaat, als het maar op een vriendelijke manier is en dat wil dus niet zeggen dat je dan maar persé NH moet gaan doen, dat slaat nergens op... als die paarden het allemaal zo slecht hadden dan waren er nu heel veel doden gevallen, en dat gebeurt niet, daarnaast kunnen wij beter onze aandacht schenken aan die arme ezels en paarden in arme landen die heel de dag door moeten werken, amper voer of eten krijgen en overal wonden hebben, die dieren hebben het 100x slechter dan het gemiddelde dressuur paard wat niet bitloos gereden word
Arabesk schreef:Maar ik geloof niet dat ook maar één van de nederlandse paarden ter afwisseling weleens bitloos gereden wordt...
Jiwa schreef:xx_Horsiex schreef:
Horsie, waarom zo aanvallend en waarom weer de wel/geen NH discussie? Daar gaat het in dit topic toch niet om?
Ze roept dergelijke dingen niet om 'haar eigen geweldige gelijk' te halen, maar om het leven van andere paarden te verbeteren, daar wel eens bij stilgestaan? Kunnen we wel gaan roepen dat ezels en paarden in arme landen het zóóóveel slechter hebben, maar dat praat onze manier van omgaan met paarden echt niet goed. Om dan te roepen dat je je paard maar lekker los moet gooien is ook een mooie uitvlucht, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Appelmoes_11 schreef:We gaan Arabesk even lekker aanvallen, leukZe roept dergelijke dingen niet om 'haar eigen geweldige gelijk' te halen, maar om het leven van andere paarden te verbeteren, daar wel eens bij stilgestaan? Kunnen we wel gaan roepen dat ezels en paarden in arme landen het zóóóveel slechter hebben, maar dat praat onze manier van omgaan met paarden echt niet goed. Om dan te roepen dat je je paard maar lekker los moet gooien is ook een mooie uitvlucht, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Mensen met paarden doen het allemaal op hun eigen manier, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet oké. Om dat dan af te schrijven als een mening is wel heerlijk makkelijk
Ze zet zich in voor paardenwelzijn, is dat zo'n ramp? Je kunt gewoon niet ontkennen dat er belachelijk veel misverstanden zijn. De persoonlijke aanvallen op haar zijn wel erg vermoeiend.Appelmoes_11 schreef:We gaan Arabesk even lekker aanvallen, leukZe roept dergelijke dingen niet om 'haar eigen geweldige gelijk' te halen, maar om het leven van andere paarden te verbeteren, daar wel eens bij stilgestaan? Kunnen we wel gaan roepen dat ezels en paarden in arme landen het zóóóveel slechter hebben, maar dat praat onze manier van omgaan met paarden echt niet goed. Om dan te roepen dat je je paard maar lekker los moet gooien is ook een mooie uitvlucht, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Mensen met paarden doen het allemaal op hun eigen manier, maar sommige dingen zijn gewoon echt niet oké. Om dat dan af te schrijven als een mening is wel heerlijk makkelijk :z
Appelmoes_11 schreef:Is dat relevant? Ik ken haar topics ook, daar hoef je geen jaren lid voor te zijn.Ze zet zich in voor paardenwelzijn, is dat zo'n ramp? Je kunt gewoon niet ontkennen dat er belachelijk veel misverstanden zijn. De persoonlijke aanvallen op haar zijn wel erg vermoeiend.
Dan kun je wel zeuren over die extremistische naturals die hun mening opdringen, maar sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel qua paardenwelzijn en dat willen of kunnen veel mensen niet zien. Als ik een topic opende over dat ik mijn paard alleen af en toe een halfuurtje aan de hand liet grazen, dan was bokt te klein, maar Anky rijdt in de top dus zij mag het wel? Je mag vooral niks zeggen als je geen topruiter bent? Je mag nooit ofte nimmer oordelen over hoe iemand met zijn of haar paarden omgaat? Sorry, nee.