Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:00

paardje1983 schreef:
1 groot vriendjes politiek.

Dat zei nou niemand toen anky 3x op rij goud won :7

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:02

badeendje schreef:
Ik vind dat ze niet op maar 17 onderdelen moeten jureren, maar op IEDER onderdeel.

EDIT
Net zoals bij normale proeven, eerst ieder onderdeel een cijfer, vervolgens nog: Houding, zit, juistheid blabla.

En dat gaat niet, omdat iedereen een andere Kur rijdt. Ze beoordelen echt wel alle onderdelen, maar niet als een proef. Ze beoordelen dus een uitgestrekte draf over de diagonaal , niet of ie van bordje naar bordje gereden is. Dit omdat de jury niet weet of het de bedoeling is van bordje tot bordje te rijden of niet. De ruiters leveren niet van te voren hun proef op papier in.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:03

De nummers 1 en 2 zijn aan elkaar gewaagd. De aanleuning van Dujardin is stiller maar Valegro heeft op geen enkel moment zijn nek als hoogte punt. De galop was niet overtuigend, de pirouettes magertjes.
Adelinde had een hogere moeilijkheidsgraad maar aanleuning is niet fijn en de piaf niet zuiver.

Maar eigenlijk vind ik het erger dat Anky en Edward zijn ondergewaardeerd. Salinero was goed en foutloos. Hij had nooit 8% lager mogen staan dan Valegro. Anky was voor mij de bronzen medaillist.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:04

_/-\o_
Doma_clasica schreef:
De nummers 1 en 2 zijn aan elkaar gewaagd. De aanleuning van Dujardin is stiller maar Valegro heeft op geen enkel moment zijn nek als hoogte punt. De galop was niet overtuigend, de pirouettes magertjes.
Adelinde had een hogere moeilijkheidsgraad maar aanleuning is niet fijn en de piaf niet zuiver.

Maar eigenlijk vind ik het erger dat Anky en Edward zijn ondergewaardeerd. Salinero was goed en foutloos. Hij had nooit 8% lager mogen staan dan Valegro. Anky was voor mij de bronzen medaillist.

Mootje1980

Re: OS: Oneerlijk gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:14

Kan je volgens mij lang of kort over zijn maar het blijft een jurysport....
Niet te lang over nadenken en genieten van wat Nederland wel heeft behaald. Dat is niet mis!
Anky kwam niet om een medaille te halen maar voor een waardig afscheid en dat was het.... Ik denk dat velen met mij een traantje hebben weggepinkt...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:16

Volgende wedstrijden maar niet meer laten weten wie er starten en alleen nummers aan de hoofdstellen. Deelnemers moeten deze natuurlijk pas vlak voor de wedstrijd krijgen. Zodat nog niet de juryleden gemeld kan worden wie welk nummer heeft.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:17

FriesWytske schreef:
Volgende wedstrijden maar niet meer laten weten wie er starten en alleen nummers aan de hoofdstellen. Deelnemers moeten deze natuurlijk pas vlak voor de wedstrijd krijgen. Zodat nog niet de juryleden gemeld kan worden wie welk nummer heeft.

En jij denkt dat de juryleden dan niet zien wie ze in de ring hebben?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:21

dat zien ze toch, :p. je ziet echt wel een verschil tussen charlotte en adelinde hoor :'). met name aan de kleur van het paard.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:23

Het enige wat mij stoort aan de jurering is dat het lijkt alsof het rijtechnische deel van de combinaties vergeten lijkt, zoals het effect van de hulpen en op welke manier die worden gegeven. Ik vind Adelinde daarom ook geen terechte winnares van het zilver, haar rijstijl vond ik niet vriendelijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:26

Doma_clasica schreef:

Eens.

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:29

this toch niet meer terug te draaien!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:32

Hi hi altijd die discussie weer. Eigenlijk snap ik het niet zo goed. Iedereen weet dat dressuur een jurysport is. Je hebt je daar dan ook maar bij neer te leggen. Wie zijn wij om te twijfelen aan de experts?

En als je daar niet tegen kan kun je nog altijd gaan springen.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:35

Lovely schreef:
De jury's moeten kijken naar wat het paard doet en wat de ruiter doet (trekken, heen en weer stuiteren) is volledig onbelangrijk. Dat is maar goed ook, anders zouden sommige ruiters al van tevoren thuis blijven en daar zijn de OS niet voor bedoeld.

Daar ben ik het niet mee eens. Als jury moet je wel degelijk kijken naar wat de ruiter doet. Als je als ruiter moet trekken, onwijs met je benen moet rammelen om je paard in de juist houding te krijgen zou je daar op afgestraft moeten worden.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:38

Dressuur is een jurysport en als je daar niet tegen kunt moet je er niet aan beginnen en jezelf er niet mee bezig houden. (er dus dan ook niet naar kijken enz).
simpele verklaring.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:47

Ik ben ook van mening dat er iets niet klopt in deze jurering. Ik kan er maar niet over uit, ongeacht of ze terecht gewonnen heeft of niet, dat een proef als deze 90% heeft gescoord. Grijs gebied of niet een proef waar zo'n grove storing in voorkomt mag geen 90% kunnen scoren. Daarnaast vond ik de passage van Valegro vele malen minder sterk dan de passage-piaffe van Parzival.
Laatst bijgewerkt door winnie03 op 09-08-12 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:50

Ik vind dat Adelinde is overgewaardeerd, en Anky is ondergewaardeerd.
Charlotte heb ik helaas niet kunnen zien en kan ik ook niet terugvinden, dus daar kan ik niets over zeggen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:50

winnie03 schreef:
Het blijft mij een raadsel hoe een proef met zo'n fout en zo'n vlakke piaffe en passage bij vlagen 90% kan scoren. Totilas scoorde ooit 90%, en die proef staat nog vers in mijn geheugen; nagenoeg foutloos en een piaffe waar je mond van open viel. Geen van beiden is hier het geval dus hoe kan deze proef 90% gekregen hebben?

Hoewel ik het eeuwig zonde vind dat Totilas niet aan de start kon verschijnen (met welke ruiter dan ook ;) ). Kun je deze vergelijking niet trekken. Het is appels met peren vergelijken omdat hij niet aan de start is verschenen en je dus ook niet kan voorspellen wat voor punten hij zou hebben gehad.

Grasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:51

Ik vind ook dat anky ondergewaardeerd is. En ga grotendeels mee met Winnie03.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:54

Bericht aangepast.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:03

1 storing mag NIET op de rest van de punten worden afgekeurt! als jij bijv een volte helemaal verkeerd rijd mag je niet ook worden afgestraft op een middendraf. dat staat helemaal los van elkaar. ( dat is gewoon een voorbeeld)
als ze dan 1 fout maakt ( uik heb de proef niet gezien) en de rest was top heb je gewoon compenserings ( als je dat zo schrijft :o ) punten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:06

kleinvosje schreef:
badeendje schreef:
Ik vind dat ze niet op maar 17 onderdelen moeten jureren, maar op IEDER onderdeel.

EDIT
Net zoals bij normale proeven, eerst ieder onderdeel een cijfer, vervolgens nog: Houding, zit, juistheid blabla.

En dat gaat niet, omdat iedereen een andere Kur rijdt. Ze beoordelen echt wel alle onderdelen, maar niet als een proef. Ze beoordelen dus een uitgestrekte draf over de diagonaal , niet of ie van bordje naar bordje gereden is. Dit omdat de jury niet weet of het de bedoeling is van bordje tot bordje te rijden of niet. De ruiters leveren niet van te voren hun proef op papier in.

Ja dat begrijp ik, maar dan zouden ze alsnog een cijfer kunnen geven voor dus bijv. de aanleuning, zo bedoelde ik het.

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:31

Doma_clasica schreef:

Bedankt Doma_clasica, je haalt me de woorden uit de mond _/-\o_

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:40

Inderdaad, ik ben het ook met Doma_clasica eens!

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:40

Doma_clasica schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:48

Ik zal wel een landverrader zijn, maar ik heb genoten van Charlotte en valegro :j
Niks ten nadele van adelinde, maar ik vond het plaatje mooier en rustiger.

Als je hier niet tegen kunt, moet je het bij springen houden. Een balk is een balk en klaar.

Ik vind het werkelijk niet te bevatten dat er, met alle respect, op bokt altijd een heel leger aan amateurs zit die claimen het beter te weten dan een prof, als nl "verliest".

Waarom kunnen we niet gewoon blIj zijn met zilver?
Zilver op de OS is gewoon harstikke goed.