paardje1983 schreef:1 groot vriendjes politiek.
Dat zei nou niemand toen anky 3x op rij goud won

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
badeendje schreef:Ik vind dat ze niet op maar 17 onderdelen moeten jureren, maar op IEDER onderdeel.
EDIT
Net zoals bij normale proeven, eerst ieder onderdeel een cijfer, vervolgens nog: Houding, zit, juistheid blabla.
Doma_clasica schreef:De nummers 1 en 2 zijn aan elkaar gewaagd. De aanleuning van Dujardin is stiller maar Valegro heeft op geen enkel moment zijn nek als hoogte punt. De galop was niet overtuigend, de pirouettes magertjes.
Adelinde had een hogere moeilijkheidsgraad maar aanleuning is niet fijn en de piaf niet zuiver.
Maar eigenlijk vind ik het erger dat Anky en Edward zijn ondergewaardeerd. Salinero was goed en foutloos. Hij had nooit 8% lager mogen staan dan Valegro. Anky was voor mij de bronzen medaillist.
FriesWytske schreef:Volgende wedstrijden maar niet meer laten weten wie er starten en alleen nummers aan de hoofdstellen. Deelnemers moeten deze natuurlijk pas vlak voor de wedstrijd krijgen. Zodat nog niet de juryleden gemeld kan worden wie welk nummer heeft.
Doma_clasica schreef:De nummers 1 en 2 zijn aan elkaar gewaagd. De aanleuning van Dujardin is stiller maar Valegro heeft op geen enkel moment zijn nek als hoogte punt. De galop was niet overtuigend, de pirouettes magertjes.
Adelinde had een hogere moeilijkheidsgraad maar aanleuning is niet fijn en de piaf niet zuiver.
Maar eigenlijk vind ik het erger dat Anky en Edward zijn ondergewaardeerd. Salinero was goed en foutloos. Hij had nooit 8% lager mogen staan dan Valegro. Anky was voor mij de bronzen medaillist.
Lovely schreef:De jury's moeten kijken naar wat het paard doet en wat de ruiter doet (trekken, heen en weer stuiteren) is volledig onbelangrijk. Dat is maar goed ook, anders zouden sommige ruiters al van tevoren thuis blijven en daar zijn de OS niet voor bedoeld.
winnie03 schreef:Het blijft mij een raadsel hoe een proef met zo'n fout en zo'n vlakke piaffe en passage bij vlagen 90% kan scoren. Totilas scoorde ooit 90%, en die proef staat nog vers in mijn geheugen; nagenoeg foutloos en een piaffe waar je mond van open viel. Geen van beiden is hier het geval dus hoe kan deze proef 90% gekregen hebben?
kleinvosje schreef:badeendje schreef:Ik vind dat ze niet op maar 17 onderdelen moeten jureren, maar op IEDER onderdeel.
EDIT
Net zoals bij normale proeven, eerst ieder onderdeel een cijfer, vervolgens nog: Houding, zit, juistheid blabla.
En dat gaat niet, omdat iedereen een andere Kur rijdt. Ze beoordelen echt wel alle onderdelen, maar niet als een proef. Ze beoordelen dus een uitgestrekte draf over de diagonaal , niet of ie van bordje naar bordje gereden is. Dit omdat de jury niet weet of het de bedoeling is van bordje tot bordje te rijden of niet. De ruiters leveren niet van te voren hun proef op papier in.