Ontzettend groot puntenverschil!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Ontzettend groot puntenverschil!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:25

soms lijkt het een heel groot verschil.

maar stel je voordat je alles rond een 6,5 rijdt. de ene jury maakt er dan een 6 van, de andere een 7. dan heb je al 30 punten verschil.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:50

Ik vind het altijd zo typerend dat het jurylid dat het laagste zit, het altijd verkeerd heeft gezien :7

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:01

Remember schreef:
Ik vind het altijd zo typerend dat het jurylid dat het laagste zit, het altijd verkeerd heeft gezien :7

Dat is idd waar ;)

Wij hebben hier in de regio ook een sinterklaas, die geeft echt iedereen winst ook in de hogere klasses,
ruiters die nooit prijs hebben staan ineens bij hem voorop en de NL Kampioen of de betere ruiters met dito paarden eindigen zomaar bij hem in de middenmoot :o

Ik neem zo'n jury echt niet serieus ook al krijg je winst, ik zou er niet blij mee zijn :n

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:15

Ik heb gisteren de regio kampioenschappen gereden en ik vond het ontzettend leuk om door 2 juryleden beoordeeld te worden in dezelfde proef.

Voor dezelfde keertwending kreeg ik van jury 1 een 2 en van jury 2 een 6! Toch knap! :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:25

Het is idd maar net waar de jury op let. De ene let heel erg op de aanleuning, de ander kijkt naar het plaatje, etc. Ik heb alleen maar stukjes van je proeven gezien, dus ik zou niet durven zeggen of het gelijkwaardige proeven waren, maar ook al was dit het geval, dan is nog zo'n verschil nog wel te verklaren.

Ik hoorde hier iemand over het "nieuwe jureren". Wat houdt dat in?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:49

Ik heb het ook wel eens gehad. Eerste proef 195 en tweede proef 178 terwijl die voor mijn gevoel toch beter ging. Wel was ik bij allebei de proeven tweede en de nr 1 was ook hetzelfde dus op zich zat daar dan weer wel wat logica in. Soms rijd ik punten waarvan ik eigenlijk vind dat ze niet verdiend zijn en soms krijg ik geen punten waar ik vind dat ik ze wel had moeten krijgen maar goed, zo werkt de sport nou eenmaal. Wel moet ik zeggen, uitzondering daargelaten dat mijn punten naarmate de klasse hoger is, voor mijn gevoel steeds meer overkomen met mijn eigen inschatting.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:52

Jurysport ja.. Het is maar net wat de jury wil zien.
Meisje dat ik ken had een keer 162 en 192 op de zelfde proef op een kampioenschap! Das pas een verschil.

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 14:41

@ Liselot: Had gekund, maar met mn paardje in de trailer in de hete zon vond ik dat niet zo'n goed idee.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:30

Ik heb het ook wel eens gehad maar mijn zus sloeg alles. Eerste proef 178 en tweede proef 210 punten! Terwijl we beide proef rond de 185 hadden verwacht!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:33

Meest bizarre wat ik ooit heb meegemaakt in de B met mijn pony.

Eerste proef werd ik na 7, 6, 7, 6, 7, 6 de ring uigestuurd omdat mijn pony onregelmatig tijdens de middenstap.

Tweede proef; gewoon 1e met 171 (oude puntentelling) hoe raar _O-

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:33

jurysport hè.. das het nadeel van dressuur rijden, en af en toe behoorlijk jammer. Bij springen is de balk er gewoon af of niet, stuk eerlijker. ;) Heb zelf ook eens een verschil gehad van 29 punten, terwijl de proeven volgens omstanders nauwelijk van elkaar verschilden! Een groot puntenverschil is mogelijk als het paard bijvoorbeeld ineens staakt of wat dan ook. Maar niet als je een gewone proef rijdt zoals altijd doet.
Laatst bijgewerkt door noukie175 op 23-07-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:38

@eenitraM: is het (tegenwoordig?) niet zo dat als je uitgesloten wordt ivm kreupelheid je de 2e proef niet meer mag starten?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:39

Ik heb ook een keer een flink puntenverschil gehad tussen mijn 2 proeven. De ene ging ook echt een stuk beter dan de ander, alleen had ik voor de slechte (die ook echt slecht was) winst en was ik 1e en voor de goede proef had ik weinig punten en was ik laatste (van de 5). En bij beide proeven dezelfde jury. Waarschijnlijk had hij de coupons door elkaar gehaald. Ik had gewoon terecht 1 winstpunt, alleen in de verkeerde proef ;)
Aangezien de jury nog lang niet klaar was en ik nog andere afspraken had, heb ik het helaas niet na kunnen vragen aan de jury.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:40

Ik ben al eens boos geweest omdat ik een winstpunt kreeg. Ik vond dat helemaal niet verdiend. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:42

mylittlejoy schreef:
@eenitraM: is het (tegenwoordig?) niet zo dat als je uitgesloten wordt ivm kreupelheid je de 2e proef niet meer mag starten?

Onregelmatig. Niet kreupel. Maar ja ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:44

het is uitsluiting en uitsluiting geldt niet voor de tweede proef.
Het kan natuurlijk altijd wel zo zijn dat er bv een steentje in de weg zit en je gerust een tweede proef kan rijden.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:45

Gelukkig overkomt iedereen dit! Heb het in Wanrooij gehad, 2 jury's die dezelfde proef jureren! Dan zie je pas rare verschillen.. En snap je het soms echt niet!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:47

jury schreef:
het is uitsluiting en uitsluiting geldt niet voor de tweede proef.
Het kan natuurlijk altijd wel zo zijn dat er bv een steentje in de weg zit en je gerust een tweede proef kan rijden.

Teugelkreupel, lange teugel had ze namelijk nergens last van. Maar mocht gewoon de 2e proef starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:49

Dan heb je waarschijnlijk in je eerste proef een sinterklaasjury gehad. :)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:51

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb gisteren de regio kampioenschappen gereden en ik vond het ontzettend leuk om door 2 juryleden beoordeeld te worden in dezelfde proef.

Voor dezelfde keertwending kreeg ik van jury 1 een 2 en van jury 2 een 6! Toch knap! :D

Mijn beste vriendin ook gister in Hoofddorp. In de M1 maar tussen de 2 jury leden zat dus ook 20 punten verschil in de 2e proef. Is toch wel heel veel.

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 15:58

Ja, zou kunnen dat jury 1 een sinterklaasjury was. Als ik naar mijn gemiddelde punten kijk, of naar de consistentie in mijn vorige wedstrijden is het niet erg waarschijnlijk.
Pff wel weer een hoop wijsneusreactie's. 'Als je er niet tegen kan, moet je maar gaan springen' Over dit onderwerp mag toch wel gediscusseerd worden??

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:59

Bizzybijtje schreef:

Als je de eerste proef al begint met zulke punten... Een jury is geen vetinair en mag een paard hierop niet volledig afkeuren. Het was duidelijk teugelkreupel in de middenstap. Heb et trouwens ook geen problemen mee gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:03

eenitraM schreef:
Bizzybijtje schreef:

Als je de eerste proef al begint met zulke punten... Een jury is geen vetinair en mag een paard hierop niet volledig afkeuren. Het was duidelijk teugelkreupel in de middenstap. Heb et trouwens ook geen problemen mee gekregen.

Lieve schat ik had het tegen de ts :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:06

Haha oooow O:)

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:10

Zie mijn reactie hierboven. Ik begrijp dat je daar ook vanuit moet gaan, dat het beide kanten op werkt. Maar geloof me, als iemand kritisch is over eigen proef, ben ik het wel. Maar goed, los daarvan, dan vind ik het als nog misleidend dat de eerste jury hoge punten geeft. Handiger zou ik het vinden als er een systeem zou zijn waarbij de punten opgeteld worden en doormidden gedeeld worden. wat vinden jullie hiervan?