Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 15:45

sharon_quiz schreef:
brenda_daisy schreef:
ik heb zaterdag mijn debuut staan met beide pony's!

Spannend! Veel succes :D Welke oefeningen komen er bij de pony's bij als je overstapt van het Z1 naar Z2?

Niet erg veel, in een aantal proeven volgensmij zigzag-appuyementen in draf.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:48

Nou dan gaat het haar inderdaad vast wel lukken! Ze heeft al zoveel punten in het Z1 :D

lisaislisa

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 16:53

Ik weet nog niet wanneer ik Z2 ga starten, misschien over 2 weken. Of in het binnenseizoen :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:55

Gewoon doen! ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:17

Ik meld me, niet omdat ik nu direct mijn Z2 debuut gepland heb maar omdat ik er inmiddels wel bewust mee bezig ben. Ik heb t/m tien punten in het Z1 nog niets gedaan aan de wissels en ben daar dus net mee begonnen. Mijn paard vindt het allemaal niet zo spannend maar ik heb moeite met alle hulpen op het juiste moment.

Gisteren een galopappuyement gereden en dat gaat me zowaar bijna makkelijker af dan de draf, dus dat is grappig! Ik heb nu nog een paar küren op muziek staan en onze kringwedstrijd maar verder weinig. Weet ook niet zo goed of ik zal blijven starten of niet. In het verleden heb ik altijd wat drempelvrees gehad als ik langere tijd niet gestart had. Maar goed, ook de winter komt eraan dus ik zie het wel. Ik hoop ergens in de eerste helft volgend jaar er klaar voor te zijn!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:25

daffodil schreef:
Ik meld me, niet omdat ik nu direct mijn Z2 debuut gepland heb maar omdat ik er inmiddels wel bewust mee bezig ben. Ik heb t/m tien punten in het Z1 nog niets gedaan aan de wissels en ben daar dus net mee begonnen. Mijn paard vindt het allemaal niet zo spannend maar ik heb moeite met alle hulpen op het juiste moment.

Gisteren een galopappuyement gereden en dat gaat me zowaar bijna makkelijker af dan de draf, dus dat is grappig! Ik heb nu nog een paar küren op muziek staan en onze kringwedstrijd maar verder weinig. Weet ook niet zo goed of ik zal blijven starten of niet. In het verleden heb ik altijd wat drempelvrees gehad als ik langere tijd niet gestart had. Maar goed, ook de winter komt eraan dus ik zie het wel. Ik hoop ergens in de eerste helft volgend jaar er klaar voor te zijn!

Gezellig! :D

Leuk dat je paard zo makkelijk appuyeert in galop! Dat is zeker grappig. Logisch dat je pas net met de wissels begonnen bent. Ik ben er ook geen voorstander van om die te oefenen voordat de punten voor de klasse binnen zijn. Die van mij denkt ook veel te veel mee! Haha!

En natuurlijk moet je blijven starten (vind ik :o ) Is toch LEUK! Moet je zien hoe ver je al bent!

Wat bedoel je met "ook de winter komt eraan"? Start je 's winters niet?

Groetjes!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:28

Nou ik heb alleen een buitenbak en ik hou echt van de winter hoor, meer dan van de zomer maar op een gegeven moment houdt het op. Afgelopen winter viel wel mee maar die twee ervoor, dan heeft ie echt een maand of langer vakantie. Ik heb wel een auto met trailer en dat probeer ik zo lang mogelijk te doen maar als het link wordt op de weg, houdt het gelijk op. Dat risico neem ik niet. Dus vandaar.

Overigens denkt die van mij helemaal niet mee hahaha, die is echt retegoed in contra!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:59

Ooh vandaar! Ja dan snap ik het. Nederland kent de laatste tijd strenge winters en met sneeuw is het inderdaad niet veilig om de weg op te gaan. Logisch dat je dat risico niet neemt. Mensen die dat wel doen snap ik niet }:0

Wel fijn dat hij niet zo meedenkt! Het is wel schattig dat Vanquish dat doet, maar absoluut niet altijd handig! :Y)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:45

Alf denkt alleen maar mee als ik de laatste AC lijn oprijd en houdt vanzelf halt....beetje jammer als je zoals nu in de Z1proeven dan nog een middendraf eruit moet persen.......

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:51

daffodil schreef:
Alf denkt alleen maar mee als ik de laatste AC lijn oprijd en houdt vanzelf halt....beetje jammer als je zoals nu in de Z1proeven dan nog een middendraf eruit moet persen.......

Hahaha ja inderdaad! Vind ik trouwens wel een hele leuke oefening. Omdat je dan net uit galop komt knalt die van mij de middendraf er behoorlijk uit! *\o/*

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:52

Nou hij deed m zaterdag wel aardig maar dat kwam nadat ik m vrijdag echt tot drie keer toe vanuit het hh weer naar voor heb gereden, levert je dan een vette 2 op maar ach......

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:55

Tja soms moet je een lager cijfer incasseren om het volgende keer beter te kunnen doen. En dat is je dus blijkbaar gelukt zaterdag! Heel goed ;) Ga je dit weekend nog weg?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:02

Ja, zondag kür op muziek in Sliedrecht. Zou eigenlijk ook een proef starten ervoor maar gezien de temperaturen maar afgezegd, dan had ik nameljik dik 1,5 uur op zijn rug moeten zitten en dat trekken we allebei niet!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:36

Anderhalf uur is ook wel erg lang als het zo warm wordt ja. Wat leuk dat je een kur gaat rijden! Heb ik nog nooit gedaan! In onze regio is dat ook pas vanaf het Z2. Dus nog even wachten voor mij, want ik kan vanwege vakantie niet meedoen aan de aanstaande winterkampioenschappen.

Ik ga ook op pad zondag. Gewone wedstrijd. Ik hoop dat ik nog dichter bij de 10 wp kom :D Als ie braaf is gaat het vast lukken :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:53

Doen ze alleen kür rijden in het z2 dan? Wat raar...hier gelukkig niet. Het is zo leuk om te doen!!!! Dat wordt nu mijn volgende doel, een kür rijden in het z2

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 18:01

daffodil schreef:

Welkom!
Galopwissels lijken mij ook niet makkelijk, oefen het wel eens maar mijn pony is daar niet echt een held in :') gallopappuyementen vind mijne ook makkelijker, helaas hebben wij die niet in de proeven..
Ook vervelend idd als je alleen een buitenbak hebt! Ik heb er nou twee staan en als je dan steeds naar binnenbakken moet rijden,,

sharon_quiz schreef:
daffodil schreef:

Hahaha ja inderdaad! Vind ik trouwens wel een hele leuke oefening. Omdat je dan net uit galop komt knalt die van mij de middendraf er behoorlijk uit! *\o/*

Pff praat me er niet van, die van mij is zo'n lolbroek dat hij uit het appartement al wil halthouden -O-
Maar die laatste middendraf gaat bij ons steeds beter, de galop-draf overgang iets minder haha

daffodil schreef:
Ja, zondag kür op muziek in Sliedrecht. Zou eigenlijk ook een proef starten ervoor maar gezien de temperaturen maar afgezegd, dan had ik nameljik dik 1,5 uur op zijn rug moeten zitten en dat trekken we allebei niet!

Leuk, succes!
Ik ga zondag voor het eerst kur starten ( z1 pony's).
Daarna moeten we dan ook nog twee keer Z1 starten, maar we zien wel hoe dat gaat.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:06

Sharon, je kan best wel af en toe kur rijden hoor hier in de buurt ;)

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:42

Ik heb ook zo'n meedenker... soms heel schattig maar ook erugh onpraktisch en het vereist een snelle ruiter, en dat ben ik niet echt. De vliegende wissels springt ze eigenlijk heel makkelijk, maar soms hoef ik ze alleen maar te denken, en dan is het al gebeurt... de galopappuyementen naar rechts gaan aardig, naar links vindt ze erg moeilijk ( ze heeft sowieso moeite met lengtebuiging, komt door haar bouw maar ook door overmatige spanning van mij).

Dus hebben we nog best wat te trainen voor we over kunnen! Ik zag in een van de z2 proeven een slangevolte 5 bogen in galop voorbij komen. Ze is kan een goede contra, maar nu de wissels erop zitten in combinatie met het voor mij gaan denken, zie ik daar een heeeeeeeel groot probleem in!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:45

Hallo allemaal,

Ik meld me hier ook. Ik heb mijn Z2 debuut ook al gepland staan! Mijn paard galoppeert heel gemakkelijk, dus appuyementen en wissels zaten er zo op. Het is allemaal nog lang niet bevestigd, maar ik ga het maar gewoon wagen. Ik wil voor de selecties beginnen een beetje handigheid krijgen in de proeven.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:38

Hier zondag weer Z2 :D
Ik heb het al een keer eerder gedaan, maar dit is toch wel een behoorlijk grote wedstrijd én de afsluiter van het seizoen... dus zenuwachtig, niet normaal :')

Rudy kent eigenlijk al alles, maar dat hij het kent betekent niet dat hij bereid is om het te doen :+
Van de week wel een super serie wissels om de 2 gereden! *\o/*

X staat hier trouwens gelijk aan noodstop... _-:(

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:11

Ben benieuwd hoe iedereen afgelopen weekend gegaan is. Bij mij was het drama! Sjongejonge wat was hij stout. Hij stond niet aan de hulpen, maar op de galophulpen explodeerde hij. Hoe tegenstrijdig! Maar goed. Puntenresultaat was 203 en 200. Hoog gejureerd! Ik dacht dat ik in de 180 of 190 zou eindigen. Zo voelde het in ieder geval...

AnoukvW schreef:
Sharon, je kan best wel af en toe kur rijden hoor hier in de buurt ;)

Ja dat weet ik. Ik bedoelde eigenlijk meer dat je bij ons met kampioenschappen (kring & regio) pas kuren hebt vanaf het Z2. Nog 3 punten en ik ga eraan beginnen. Lijkt me zo gaaf!!

Wanted2003 schreef:
Hallo allemaal,

Ik meld me hier ook. Ik heb mijn Z2 debuut ook al gepland staan! Mijn paard galoppeert heel gemakkelijk, dus appuyementen en wissels zaten er zo op. Het is allemaal nog lang niet bevestigd, maar ik ga het maar gewoon wagen. Ik wil voor de selecties beginnen een beetje handigheid krijgen in de proeven.

Welkom! :D Wanneer ga je debuteren?
romy46 schreef:
Ik heb ook zo'n meedenker... soms heel schattig maar ook erugh onpraktisch en het vereist een snelle ruiter, en dat ben ik niet echt. De vliegende wissels springt ze eigenlijk heel makkelijk, maar soms hoef ik ze alleen maar te denken, en dan is het al gebeurt... de galopappuyementen naar rechts gaan aardig, naar links vindt ze erg moeilijk ( ze heeft sowieso moeite met lengtebuiging, komt door haar bouw maar ook door overmatige spanning van mij).

Dus hebben we nog best wat te trainen voor we over kunnen! Ik zag in een van de z2 proeven een slangevolte 5 bogen in galop voorbij komen. Ze is kan een goede contra, maar nu de wissels erop zitten in combinatie met het voor mij gaan denken, zie ik daar een heeeeeeeel groot probleem in!

Haha ja! Dat meedenken is zeker niet altijd handig! Ik had zondag weer troubles met het achterwaarts, voorwaarts in galop. Voor ik het wist ging ie al!! |o Kan me voorstellen dat die slangenvolte moeilijk wordt als je een paard hebt dat graag wisselt. Ben ook wel benieuwd hoe Vanquish daarop gaat reageren!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:25

Ik heb niet gestart, maar alleen kür gereden en die ging goed. Hij werd wat wild van de harde muziek maar ik heb m zo laten staan, want ik dacht hij went er maar aan. Drafonderdelen werden wat hectisch en ik kon gewoon een extra keer uitgestrekte draf inlassen, zo hard ging ie. Appuyementen beetje slordig, is niet mijn sterkste punt en ik was heel hard bezig om m bij me te houden.

Daarentegen ging de galop goed en ik maak een slangevolte met vijf bogen over de middellijn zonder omspringen en dan ook nog over de helft van de bak en die ging super! Domme ik ging verzitten en terwijl ik het deed dacht ik neeeeee, maar hij sprong gelukkig niet om!

Morgen weer les en even wat aandacht aan de keertwendingen en travers besteden en dan ook nog wat wisseltjes meenemen. Ik heb er weer zin in! Dan donderdag crossles en zaterdag kringkampioenschap met twee keer starten én kür op muziek. Dat is voorlopig mijn laatste wedstrijd.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:48

Vol programma dus! Ik heb nog nooit een kür gereden en heb er ook geen.. Zit wel ernstig te twijfelen of ik er aan zou beginnen, want op regio's komt het wel weer terug.

Jammer van je wedstrijd Sharon. Ik ga over 2 weken debuteren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:54

Kür rijden is zooooo leuk!!!! Waarom zou je het niet doen, wat heb je te verliezen? Dat is nog wel het allermooiste met een kür, lekker belangrijk of het goed gaat, in het ergste geval heb je lage punten maar je kunt er geen winst maar ook geen verlies mee rijden!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:57

Ik moet eerlijk zeggen dat kür rijden hier in de regio niet zoveel gebeurd. Eigenlijk alleen tijdens regio's als je in de finale beland. Ik vond het zo voorbarig om nu een kür te (laten) maken als ik hem vervolgens nooit mag rijden :+