Startpas, na oktober nog steeds halve prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xfairytale_

Re: Startpas, na oktober nog steeds halve prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:59

Ik geloof van niet.
Ik denk dat het meer was net als bij de ov chip kaarten.
Omdat ze eigenlijk nog niet nodig zijn maar al wel klaar liggen.
Dat zal dus dit jaar niet meer gelden.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:43

Hallo,

Lees net dat het bij een gelimiteerde startpas om 4 proeven gaat ofwel 2 wedstrijden (bij ons in de buurt is het eigenlijk altijd 2 proeven op 1 dag) ik begreep dat het om 4 wedstrijden ging maar begin nu te twijfelen.
Daarnaast hou ik het even in de gaten over de korting die je eventueel kunt krijgen vanaf oktober. Merrie wordt vanaf die tijd pas weer gereden dus kan dan meteen kijken welke startpas ik zal nemen of dat ik wacht tot januari.

volg dit even

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:57

Het is 4 x starten, dus 4 proeven! Ik start altijd maar 1 proef, maar als je er natuurlijk altijd 2 start kun je maar 2 wedstrijden rijden in een jaar op een gelimiteerde startpas!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:28

Goed om te weten dat het 4 starts zijn en niet 4 wedstrijden! Ik overweeg deze pas idd ook te nemen. Nou zal ik maar 1 proef starten, maar toch!

Even off topic vraagje voor ik onnodig een eigen topic open.

Als ik bij startpas aan vragen kijk krijg ik heel groot in beeld dat ik geen startpas kan aan vragen op het moment. Meer mensen hier last van? (of iemand die even wil kijken of dat ook zo is bij hem haar?)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:52

Ik ben benieuwd wanneer we het horen of het voor half geld is of niet.
Ik ben van plan een startkaart aan te vragen maar als het niet voor half geld is dan moet ik de eigenaar maar even inlichten, dan kan hij beslissen of we nog 3 maand wachten of hem toch aanvragen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:53

leonie87 schreef:
Goed om te weten dat het 4 starts zijn en niet 4 wedstrijden! Ik overweeg deze pas idd ook te nemen. Nou zal ik maar 1 proef starten, maar toch!

Als ik bij startpas aan vragen kijk krijg ik heel groot in beeld dat ik geen startpas kan aan vragen op het moment. Meer mensen hier last van? (of iemand die even wil kijken of dat ook zo is bij hem haar?)

Bij sommige verenigingen kun je het ook niet digitaal zelf aanvragen, dan moet je je vereniging inlichten om het aan te vragen

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:08

DanielleB schreef:
leonie87 schreef:

Bij sommige verenigingen kun je het ook niet digitaal zelf aanvragen, dan moet je je vereniging inlichten om het aan te vragen

Owja, even niet aan gedacht haha.

Ik wacht ook rustig af wat de knhs besluit over de kosten... Anders ga ik pas per 1 jan officieel starten. Heb toch geen haast met mijn jonkie.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:42

Ik volg even. Toevallig deze vraag vorige week bij de KNHS gesteld. Kreeg als antwoord dat er een voorstel ligt wat door de Ledenraad moet worden goedgekeurd. 2 september zou er meer duidelijkheid zijn maar ik heb nog niks gehoord tot op heden. Heb ook geen haast met mijn jonkie en begin anders ook pas in januari. Wel erg jammer dat als je selecties-kampioenschappen wilt rijden, deze al in nov en dec gehouden worden. Dan zijn wij hier imo verplicht om alsnog een volledige startpas aan te vragen met de huidige regeling...een gelimiteerde startpas is helemaal boevig duur. 55,50/4= 13,50 plus nog eens je inschrijfgeld....per proef!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:47

Deze mail kreeg ik gisteren van de KNHS:

"Op het moment kunt u kiezen tussen een startpas waarmee u onbeperkt kunt starten voor 75,50 euro of een gelimiteerde startpas voor 4 starts (4 proeven/parcoursen) van 55,50 euro.

De KNHS is echter tot een besluit gekomen. Om per 1 oktober tegen een aangepast tarief de startpassen aan te bieden. Vanaf 1 oktober worden de startpassen aangeboden voor 55,50 euro paard en 35,50 euro voor een pony" (ze hebben dus de prijs van een gelimiteerde startpas overgenomen, en dat voor 3 maanden.... inclusief feestdagen periode in december)

Kortom : Het zijn idd schurken bij de KNHS !! Ik wacht geloof ik maar even met het aanvragen van een startkaart tot begin 2013...

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:52

Echt waar??? Wat een schurken!! Het zou 35,50 voor een paard mogen zijn! met alle feestdagen in december red je het toch niet om veel vaker dan 4 keer te starten. Sjongejonge...ik ga ook nog een nachtje slapen of ik er zoveel geld voor over heb om nog een paar keer te starten dit jaar.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:02

Nou beter 55 euro dan 75 :Y) ik heb net het volle pond betaald en start waarschijnlijk ook in oktober pas.. maar misschien ga ik er wel even een telefoontje aan wagen ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:22

Moet je voorstellen dat je zo een gelimiteerde pas hebt aangevraagd! Andere mensen mogen nu voor hetzelfde geld 3 maanden zoveel starten als ze willen.

EN idd ze zouden het VIND IK vanaf juli gewoon de helft van de prijs moeten aanbieden. Letterlijk de helft van het jaar, de helft van de kosten. Oplichters!

Ik weet nog niet of ik officieel ga starten dit jaar. Vooralsnog even verder trainen :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:20

Ik heb toch maar voor oktober aangevraagd. Probeer dan ook wel vrij veel wedstrijden even op te geven voor dat geld ;)

Nibbit; kun je niet even mailen?? Als er een weekje ofzo tussen zit, dan is dat belachelijk

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:27

Wat ik me afvraag, zouden dan de mensen die nu al een gelimiteerde startpas hebben dan ook nog onbeperkt mogen starten na 1 okt :P

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:34

@Nibbit, dat vroeg ik me ook af, al denk ik eerlijk gezegd van niet....
Zou wel balen zijn voor de mensen met een gelimiteerde startpas, als die niet onbeperkt wordt na 1 okt!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:11

Pff.. Probeer ik hem aan te vragen ( paard aanmelden). Herkent hij het levensnummer van de moeder niet?? Snap er niks van!
Moet de rijvereniging maar mailen, moeten hun het maar aanvragen