Verliespunten bij uitsluiting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verliespunten bij uitsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:44

Ik stap idd ook altijd uit de auto om toe te lichten dat men is uitgesloten en waarom.. :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:15

Dan moet dat wel kunnen...ik heb een tijdje geleden ergens gezeten waar je hoog boven de bak zat, niets open kon en er geen enkele mogelijkheid tot communiceren was.

En ik had een amazone in de ring die echt iets heel anders aan het doen was dan dat in mijn proevenboekje stond dus die kon op een gegeven moment eruit, viel niet mee om dat duidelijk te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:32

Haha nee dat heb ik idd ook 1x gehad.. Gelukkig groette de amazone ook af voor het einde, want ik was halverwege al kwijt waar ze nu eigenlijk mee bezig was :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:38

Urielle schreef:
Kelly_Taco schreef:
Afgroeten met een paard met het bit tussen de kiezen ging helaas niet lukken :+

Voor de volgende keer: je hoeft niet daadwerkelijk halt te houden op AC, hand los en knikken is genoeg. Scheelt iig die verliespunten.

Geloof me dat gaat met deze niet lukken.

Heb de punten vandaag weer terug gehaald :D

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:34

Scum schreef:
Dat klopt, in Concours wordt dan uitsluiting ingevoerd. Dit wordt automatisch geupload naar de KNHS.

Maar je moet als je de "U" van uitsluiting invoert in de 3.5 wel een reden vermelden !
Afhankelijk daar van heb je je verlies of niet.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:16

Relaxed schreef:
Idd, 106:3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering in geval van:
- kreupelheid van het paard
- vrijwillige verlating van de ring
- (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement
- ernstige blessure.
- wanneer bij het paard bloed in de mond wordt geconstateerd zonder dat dit het gevolg is van wreedheid
- wanneer het jurylid bij gevaarlijke situaties besluit tot uitsluiting.
Dit dient duidelijk door het jurylid op het protocol te worden vermeld.

Ik kan het niet gevonden krijgen. In welk reglement heb je dit gevonden? Ik heb gekeken in het algemeen en het dressuurregelement met wijzingen ed. Ik vind het niet. Ik kijk er vast verschrikkelijk langs.
Trouwens, een paar weken terug zei een jury tegen mij dat ik uitgesloten was (ring uitgesprongen) en dat zou geen verliespunten meer opleveren? Dat is niet meer?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:29

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:04

Tja, dat was de enige die ik nog niet gelezen had denk ik. Toch zei de jury dat bij het uit de ring springen geen verliespunten meer opleverde. Raar hoor. Ik vraag me af waar deze dit dan vandaan had. Of de jury had het fout en ben ik alsnog de pineut.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:46

Kelly_Taco schreef:
daffodil schreef:
Jammer inderdaad maar volgende keer toch gewoon het groetgebaar maken naar de jury. Dit is best zonde namelijk maar goed als jury kun je hier dan ook weinig mee.

Ik heb daar niet eens aan gedacht maar zal dit de volgende keer denk ook niet doen.
Wil het gewoon al rijdend oplossen en was daardoor ook erg blij dat de jury me gewoon door heeft laten rijden.
Communicatiefoutje kan gebeuren dus ik vind de verliespunten niet erg.
Als ik we nou echt een slechte proef hadden gereden en daar verlies voor hadden gekregen had ik het erg gevonden.
Al zou dat niet eens zijn om het verlies maar meer om de slecht gereden proef :+

Ja had ook je proef uit kunnen rijden en dan voor het laatste onderdeel af kunnen groeten :)
Heb ik veel mensen in Almelo zien doen :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:19

Doorrijden en afgroeten kan niet meer als de jury je zelf al uitgesloten heeft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:39

Maar dan moet de jury dat wel kenbaar gemaakt hebben. Hoe kun je anders weten dat je uitgesloten bent en niet meer af kunt groeten?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 22:40

Ik was de jury nu in ieder geval erg dankbaar dat ze me door liet rijden.
Zo kon ik de samenwerking met mijn paard weer herstellen.
Jammer van de verliespunten maar daar komen we wel weer overheen :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:47

Urielle schreef:
Voor de volgende keer: je hoeft niet daadwerkelijk halt te houden op AC, hand los en knikken is genoeg. Scheelt iig die verliespunten.
Hoezo hoeft dat niet? Er wordt toch halthouden en groeten gevraagd?
Als je niet halthoudt, heb je wellicht geen verliespunt, maar wel een dikke onvoldoende op dat onderdeel

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 22:51

Raiza schreef:
Urielle schreef:
Als je niet halthoudt, heb je wellicht geen verliespunt, maar wel een dikke onvoldoende op dat onderdeel

???

Urielle heeft het erover dat als je afgroet om vrijwillig je proef te beeindigen je niet stil hoeft te staan.
Er wordt dus helemaal geen halthouden en groeten gevraagd en voor het afgroeten krijg je dus ook geen cijfer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:07

Raiza schreef:

Dat maakt bij vrijwillig afgroeten niet meer uit, die groet wordt ook niet meer gepunt ;)
Ik heb bijv. met staken gezeten, maar bij meer dan X seconden verzet (40? 20? ben het even kwijt) heb je twee verliespunten aan je broek. Als hij dan omhoog ging staan, dan deed ik dus per plekke hand los en knikken, dat kon ook ergens in een hoek van de baan zijn bijvoorbeeld. Het gaat erom dat je laat zien dat je er voor kiest om ermee te stoppen. Kwestie van de jury voor zijn :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:59

Kijk ook bij afgroeten je protocol na. Ik kwam er nu achter dat de jury perongeluk na mijn vrijwillig verlaten van de ring, uitgesloten had ingevuld. Ik zat in het begin van de rubriek en ben dus naar huis gegaan. Kwam er via mijn knhs achter dat ik dus 2 verliespunten heb gekregen voor het vrijwillig verlaten van de ring.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:23

Dat is inderdaad wel een goede tip Nimber. :j Balen dat je daardoor 2 verliespunten opgelopen hebt. Heel vervelend.