puntenverlies

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:28

Lielle schreef:
Aryjka schreef:
Ze is bij twee wedstrijden waarin ze drie winstpunten heeft gehaald bij de E pony's gereden terwijl ze een paard rijdt. Er waren toen bij de paarden ook veel starts in de B en omdat ze pas 14 is dachten wij dat, dat gebeurd was om het aantal deelnemers een beetje evenwichtiger te verdelen.

hieruit lees ik toch dat ze het in ieder geval heeft gezien.

Inderdaad, maar wij zijn nog niet zo actief in de wedstrijdsport! En blijf jij nou punten zoeken om je gelijk te halen? Zwaar irritant dit. Laat ik het hierbij afsluiten, ik ben het met Kelan eens, als ik het goed lees heeft zij ECHT verstand van wedstrijdsport, en zoekt zij het uit op een redelijke manier.

Lielle

Re: puntenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:30

Als je ook op deze manier met de KNHS communiceert snap ik helemaal dat je je zin niet krijgt. Ik hoop voor je zus dat het wordt opgelost, verder ga ik geen energie besteden aan iemand die op een dergelijke manier wil discussieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:30

Aryjka schreef:
Inderdaad, maar wij zijn nog niet zo actief in de wedstrijdsport! En blijf jij nou punten zoeken om je gelijk te halen? Zwaar irritant dit. Laat ik het hierbij afsluiten, ik ben het met Kelan eens, als ik het goed lees heeft zij ECHT verstand van wedstrijdsport, en zoekt zij het uit op een redelijke manier.

Omg.. Was je zusje 14 zeg je? Jij lijkt wel 12 :n Heel kinderachtig dit..

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:33

jongens, laten we vriendelijk blijven tegen elkaar, iedereen heeft recht op zijn eigen mening...
de één verwoord het misschien iets genuanceerder als de ander...

Om even op de inhoud (en niet de vorm :) ) verder te gaan:

Ik blijft niet snappen dat de KNHS de wp niet registreert.
Ik heb even verder gegoogled, en kom de resultaten tegen van een wedstrijd op 15 april.
Daar is combinatie inderdaad als E pony aangegeven.
Maar start in een ring waar M1 en L1 paarden verreden wordt , en B-pony's.
Het vraagprogramma van betreffende wedstrijd geeft aan dat er zowel B-Z2 paarden als B-Z2-pony's verreden wordt.
Waarom telt de wp dan niet?
Het enige wat er verkeerd is gegaan, is dat het klassement verkeerd is opgemaakt (combinatie had niet in hetzelfde klassement mogen staan als de echte D en E pony's). Maar verder is er keurig binnen het vraagprogamma gestart, dus volgens mij zou die wp gewoon geregistreerd moeten worden.

Wat is het argument van de KNHS om de wp niet te registreren? want als ik het zo zie durf ik de discussie wel aan dat het wél geregistreerd zou moeten worden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:34

en wat mij betreft heb je daar een goed punt, daarmee kun je gerust het gesprek met de KNHS aan.

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:43

@Kelan, het argument van de KNHS is dat zij niet in de juiste categorie gestart is. Dus met paard bij de E-pony's. Of was dit niet je vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:51

Ik denk dat het komt omdat ze met een paard tussen de E-pony's start en dat is 'oneerlijke' concurrentie, als ze prijzen had gewoon had ze die waarschijnlijk ook in moeten leveren. Ik denk dat daarom de hele uitslag vernietigd wordt en dus de winstpunten worden ingetrokken. Dat zou ik tenminste een logische verklaring vinden..

Edit: Ook wel logisch op zich, de paarden en pony's zijn niet voor niets altijd gescheiden qua klassement..

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:57

@TS, ja, dat was mijn vraag.

Het argument van de KNHS is in mijn ogen niet correct:
- In het vraagprogramma staat dat er zowel B-Z2 pony's als B-Z2 paarden verreden wordt
- Vervolgens is het aan de organisatie hoe ze dat indelen in de ringen.
- je zusje is dus conform het vraagprogamma gestart en moet dus haar wp geregistreerd krijgen
- dat vervolgens de vereniging het klassement zo opgemaakt heeft, dat je zusje in een klassement met D en E pony's terecht gekomen is (wat niet correct was), zou geen invloed moeten hebben op het wel of niet registreren van de winstpunten. Wel op het toekenen van prijzen: de nummer 3 (ik zag dat je zusje een tweede prijs had) had protest kunnen aantekenen tegen de opmaak van het klassement: zij had de prijs moeten krijgen (en je zusje dan ex aquo met de L1 paarden).

Ik denk dat je met deze argumenten contact met de KNHS kunt opnemen, hopelijk passen ze het dan aan.
Zo niet, ben ik benieuwd naar het waarom.

@Relaxed: ik zie de oneerlijke concurrentie als het om wp gaat niet. Een wp rijdt je toch zelf, ongeacht of er voor en na je een E-pony of een paard start? Zeker gezien het feit dat de hele ring paarden en pony's door elkaar was. Dat het klassement niet correct is, ben ik met je eens. Maar volgens mij is registratie van een wp onafhankelijk van het klassement (ik kan laatste worden en toch een wp rijden, of eerste en geen wp rijden)

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 16:04

Relaxed schreef:
Ik denk dat het komt omdat ze met een paard tussen de E-pony's start en dat is 'oneerlijke' concurrentie, als ze prijzen had gewoon had ze die waarschijnlijk ook in moeten leveren. Ik denk dat daarom de hele uitslag vernietigd wordt en dus de winstpunten worden ingetrokken. Dat zou ik tenminste een logische verklaring vinden..

Edit: Ook wel logisch op zich, de paarden en pony's zijn niet voor niets altijd gescheiden qua klassement..

Een B proef is naar mijn mening een B proef, of het nu om een paard of pony gaat..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:44

Ik zou de KNHS echt attent maken op het feit dat zij een fout hebben gemaakt. Ik had laatst een combinatie in de ring waar op de coupon stond schimmel. Nu was dat echt een vos dus hun daarop attent gemaakt dat het aangepast moet worden want in het paspoort stond het wel goed. Op kampioenschappen kun je daar problemen mee krijgen. Ten alle tijden alles goed controleren want bij de KNHS zijn het ook mensen en geen robots. Vind het wel sneu dat zij de winstpunten niet geregistreerd hebben. B proef is een B proef. Als je nou in de verkeerde klasse bent gestart dan oke maar B epony wordt niet anders gejureerd dan B paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:52

Aryjka schreef:
Relaxed schreef:

Een B proef is naar mijn mening een B proef, of het nu om een paard of pony gaat..

Dat is het ook, maar het is niet voor niets dat paarden en pony's nooit in handicap verreden wordt, dat staan de reglementen niet eens toe. Paarden en pony's gaan altijd voor een eigen, apart klassement. Daarom zal de uitslag en dus de punten geschrapt worden als je in verkeerde categorie start :j

@Kelan, ik jureer zelf, maar ik heb nog nooit paarden en pony's door elkaar gehad. Wel een deel pony's en deel paarden, maar niet gemixt :n

Daarbij, ik heb zowel bij de paarden als bij de pony's lang meegereden en het niveau paarden vs pony's is echt niet te vergelijken :n

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:10

Aryjka schreef:
Relaxed schreef:

:j Ik had ook geen idee dat dat concoursprogramma zo werkte (op zich wel logisch na deze uitleg) Maar ook ik blijf erbij dat het eigen verantwoordelijkheid is en de toon van TS is dat het alles behalve haar schuld is :n

Pardon? Als wij het dan toch over "toon" hebben, let eens op jezelf! Jij hebt mij niet horen zeggen dat ik onschuldig ben hoor! Zoals Kelan zegt hebben alle partijen schuld, alleen de KNHS is hier degenen die oneerlijk handelt, door de schuld bij 1 persoon te leggen, terwijl zij zelf ook aandeel hebben in deze fout! Maar goed, ik hoor om mij heen alleen maar negativiteit over de KNHS, dus ik ben niet de enigste met klachten. Ik vind het daarbij UITERMATE overdreven dat een kind van 14 zo gestraft wordt, voor een fout van volwassenen! Over eigen verantwoordelijkheid gesproken, mijn zusje is niet eens 18!

maar kijk wat je doet , nu leg je wéer de schuld bij de KNHS.
er is gewoon een fout gemaakt , omdat een E pony tot 1.56 en een beetje gaat , en iemand hem als 1.57 als E pony heeft laten door gaan.
gewoon ergens een foutje gemaakt.

ik snap niet waarom er een hele zeur topic over moet worden gemaakt , die 3 wp krijg je niet meer terug.
als je gewoon de KNHS opbelt en zegt dat er een fout op je startpas staat is je hele probleem opgelost , want dan staat overal gewoon dat het een paard is toch ? (;

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:59

Ik zou eens beginnen om op een nette, beschaafde toon met de KNHS te communiceren. Als je je daar net zo uit als hier op bokt, dan zijn ze bij de KNHS natuurlijk ook snel klaar met je. Ik zou gewoon op een vriendelijke manier je argumenten op een rijtje zetten. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:13

Anoeska schreef:
Ik zou eens beginnen om op een nette, beschaafde toon met de KNHS te communiceren. Als je je daar net zo uit als hier op bokt, dan zijn ze bij de KNHS natuurlijk ook snel klaar met je. Ik zou gewoon op een vriendelijke manier je argumenten op een rijtje zetten. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.

inderdaad gewoon op een nette manier even met de knhs bellen en proberen samen een oplossing voor het probleem te vinden
zodat dit soort dingen in de toekomst voorkomen kunnen worden
lijkt mij in dit geval de meest zinvolle actie.