Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en nu zelf een witte, en die 24/7 buiten. Ho-pe-loos wbt wedstrijden
Wekelijks staart in de Biotex want zo'n geelheid krijg je er echt niet meer uit met wassen, die moet je helaas voorkomen door regelmatig te wassen. En voor wedstrijden was ik 2 dagen van tevoren het lichaam voor de eerste keer al met alleen schoon warm water en een zachte borstel.
). Alleen zeep op de plekken wat vies zijn en echt niet meer alleen met warm water toonbaar te maken zijn, om huid en vacht te sparen. Eerst Badedas, dan CM yellow out, dan zilvershampoo. Voetjes en staart eerst in de Biotex (staart weken) en dan in de zilvershampoo, staart vaak 2 of 3x achter elkaar wassen. Insprayen met glansspray (alleen niet waar zadel en singel moet en de manen niet natuurlijk
) om zo veel mogelijk aanhechting van vuil te voorkomen
Paardlief ziet namelijk in de trailer of onderweg/in de losrijbak onder het zadel vast en zeker kans haar achterbenen onder te poepen of haar buik en benen onder te spetteren met modder
Voor de grootste calamiteiten Greenspot remover, handdoek, babydoekjes en een jerrycan water mee.
Je ziet ook wel het verschil of er moeite voor gedaan is om 'm schoon te krijgen of dat hij zo de wei uit getrokken is. En veel jury's weten namelijk zelf ook echt wel wat een drama een witte is, komt vast goed 
)

)
. Eerst flink poetsen zodat al het zand eruit is, daarna met de hoge druk spuit (op lage stand) met groene zeep er in lekker in zepen, schrobben met de spons, afspoelen, daarna met blauwe zeep
Veel succes, ik weet hoe frustrerend het kan zijn. 

Casarell schreef:Ikzelf gebruik voor staart en benen de vloeibare groene zeep.
Op het lijf gebruik ik altijd deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... sourceID=0
Werkt echt super en is ook ideaal om mee te nemen..![]()
Heb zo'n paard wat altijd op de stang schijt en er volvolgens lekker tegenaan gaat staan..