Pony tussen de paarden starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:14

Je kunt ook in de impuls rubrieken starten. Ik denk alleen niet dat een myler-bit is toegestaan. Verder zijn er inmiddels ook bitloze rubrieken. Het is denk ik wel raadzaam je te laten begeleiden in het begin door iemand die wel kijk heeft op wedstrijd rijden en weet wat er gevraagd wordt. Dit om teleurstellingen te voorkomen. Het is overigens wel erg leuk om af en toe een wedstrijdje te rijden. Je hebt dan iets om naar toe te trainen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:38

Lieke schreef:
In de dressuur willen ze ook een paard dat actief en ontspannen over de rug loopt en nageeflijk is.
Maar hierin zitten wel verschillende niveaus van africhting. In de B wordt wel verwacht dat je paard nageeflijk is en met zijn hals gebogen loopt. Als hij af en toe nog wat voor de loodlijn is, is dat zeker niet erg. Belangrijker is dat hij goed voorwaarts is, op je hulpen reageert en de figuren netjes loopt.
Dat het in de praktijk soms anders gaat (in de krul getrokken) en dit ook nog beloont wordt door jury's betekent niet dat je dit zelf ook moet doen om succesvol te kunnen starten.
Ik start overigens ook met mijn pony tussen de paarden, dat kan prima.

Ik wil het niet eens proberen mijn pony in de krul te trekken.
Het boogje komt wel in de hals maar is moeilijk, en de hulpen maak ik me helemaal geen zorgen om, nicky loopt wel.

Ik ga eerst maar eens uitzoeken of inderdaad het bit wle is toegestaan, anders houdt het per direct op.
Bij alle bitten gooit ze haar tong erover, en nee ga niet zo achterlijk ding erin hangen !

Ik krijg overigens les van iemand die best verstand heeft van wedstijden, nooit over gehad omdat ik hier nooit geen intresse in had.

iig allemaal bedankt :)

anneliesdj

Re: Pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:40

Watvoor achterlijk ding wil je er niet in hangen?

Als je denkt dat alle wedstrijdruiters hun paard in de krul trekken, waarom wil je dan zelf wel starten?
Bij dressuur gaat het er gewoon om dat je paard ontspannen is en gewillig en voorwaarts en jouw hulpen direkt wil uitvoeren.
Ontspanning, impuls (voorwaartse drang) en aanleuning belangrijk in de B en ook in die volgorde.
Als je paard ontspannen voorwaarts gaat komt de aanleuning vanzelf en dat hoeft niet perfekt volgens het plaatje te zijn, elk paard is anders en loopt anders.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:40

Als je er zo tegen bent, waarom wil je dan starten?
Als voor jou gevoel alle dressuurruiters hun paard in de krul trekken is het toch helemaal niet leuk om op concours te gaan?
Jij zit je dan alleen maar te ergeren.

Als je er echt voor wil gaan dan zal ik eens goed kijken wat wel en niet mag en gewoon eens af en toe naar een concours gaan. Kijken hoe er wordt gereden in de B, wat er wint etc.