Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar daar moet je dus maar net zin in hebben haha was zelf dus namelijk ook zeiknat :p
.
)

).
4 km heen en 4 km terug, in stap met een flink stuk draf erbij hebben we daar 25 minuten over gedaan. Paard lekker fris in het koppie en al fijn los, 5-10 minuutjes losrijden en de proef in, heerlijk. Paard heeft nog nooit zo fijn los en ontspannen haar proefje gelopen 

Anoniem schreef:Naast een goeie pb die me zelfvertrouwen gaf heeft de volgende tip die ik ook ooit gekregen heb in periode van onzekerheid tijdens het rijden mij heel goed geholpen: Doe een zwaar parfum op zodat je paard je "ängstzweet" niet ruikt, het schijnt dat de geur van adrenaline dan verborgen blijft voor het paard zodat het niet ruikt dat jij angstig bent.
Of het echt zo is geen idee maar het heeft mij wel goed geholpen mijn zelfvertrouwen terug te krijgen en daar ging het me om. En heel eerlijk ga ik nog steeds niet op het paard zonder mijn vertrouwde parfum op, is ondertussen een puur tussen de oren ding geworden want ik heb nu een paard dat niet weet dat ze ook iets anders kan met haar benen dan vooruit lopen
Gat in de markt! TurdusMerula schreef:Een paard voelt ook de spierspanning en je ademhaling.
Maar ik vind die wel leuk bedacht, jij hebt wedstrijdparfum.