wedstrijd op gras met ijzers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisaislisa

Re: wedstrijd op gras met ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:40

je draait ze er idd zo in!
Maar bij diverse ruitersportzaken hebben ze die kalkoenen met gleufjes uit het assortiment gehaald, omdat ze steeds afbraken. Bij mij dus ook iets van 3 keer :=
Mischien dat die van jou wel sterk zijn :) Maar die van mij iig niet :P

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:55

lisaislisa schreef:
je draait ze er idd zo in!
Maar bij diverse ruitersportzaken hebben ze die kalkoenen met gleufjes uit het assortiment gehaald, omdat ze steeds afbraken. Bij mij dus ook iets van 3 keer :=
Mischien dat die van jou wel sterk zijn :) Maar die van mij iig niet :P

deze zijn van het merk Tacx en zien er sterk uit en zijn nog nooit gebroken dus voorlopig zijn ze mij sterk genoeg :P ben er ook nog nooit één kwijt geraakt, ik denk mede omdat je ze er zo gemakkelijk in draait en stevig aan kan draaien

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:40

Ja die zijn inderdaad erg handig! Ik heb ze nu ook en gebruik mn gewone eigenlijk niet meer

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:48

Ik heb laatst ook een wedstrijd op gras gereden met ijzers zonder gaten. De hoefsmit was helaas nog niet geweest. Ik heb met de middengalop was voorzichtig gedaan, maar verder geen problemen gehad. Ik reed klasse L1 op een Fries. Als je paard netjes op z'n eigen benen loopt en het land niet te nat/blubberig is, moet het geen probleem zijn.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:55

janneke584 schreef:
Ik heb laatst ook een wedstrijd op gras gereden met ijzers zonder gaten. De hoefsmit was helaas nog niet geweest. Ik heb met de middengalop was voorzichtig gedaan, maar verder geen problemen gehad. Ik reed klasse L1 op een Fries. Als je paard netjes op z'n eigen benen loopt en het land niet te nat/blubberig is, moet het geen probleem zijn.

ik vind het toch er tricky (hoe schrijf je dat) hoor! dan heb je erg geluk gehad met de bodem! ik had afgelopen weekend gereden met ijzers en proppen en had bij t springen toch ergens een glippertje tussen zitten, kan je nagaan wat er misschien was gebeurt als ie geen proppen onder had.... Ik weet dat die van mij debiel kan doen dus start ik niet zonder proppen op gras, en zonder ijzers staat ze zowiezo niet dus dat is ook geen optie ;)

en ook al loopt ie goed op eigen benen dan nog kunnen we wel eens een glipper maken, jij struikelt toch ook wel eens of schat iets verkeerd in?

Maaruh ging je wedstrijd goed? Lekker gereden?

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 23:54

ik heb nu ook kalkoenen gekocht en heb gaten in me ijzers

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:10

Mijn lieftallig paard kon laatst alleen maar steigeren toen hij van de trailer afkwam, en schroeven indraaien was dus ver te zoeken. Het terrein was toen wel heel goed en heb maar zonder schroeven gereden. Nu heeft mijn paard alleen voor ijzers en achter niet, en kan ik hem redelijk goed ondersteunen en bij elkaar houden.
Maarja om al bij voorbaat uit te gaan om zonder schroeven te rijden zou ik niet aanraden. Dadelijk is het gras nat ofzo dan ga je echt shuiven. En als ze eenmaal schuiven dan zijn ze verpest hoor, want ze gaan er alleen maar voorzichtiger door lopen waardoor ze vaak wat strak en gespannen lopen, dus alleen maar nadelig.

Beau229

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:21

Het kan wel, maar je moet goed uitkijken idd. want als hij/zij valt, kan het heel fout aflopen.