L2 gereden, terug naar L1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:41

schipper1 schreef:
Je bent pas L2 geklasseerd als je een winstpunt in de L2 gehaald hebt. Je bent dus nu L1, en je moet met een nieuw paard gewoon de L1 doorlopen voordat je L2 mag starten.

Nee, dit is absoluut niet waar. TS heeft L2 gereden, maar geen winst. Dan staat er in het systeem van de KNHS echt dat ze L2* is, L2 zonder winst dus. Ze moet dus gewoon L2 starten volgens de regels.

TS, gewoon lekker L2 starten. Als je twee proeven opgeeft, en het niet gaat bij de eerste, de tweede alsnog HC starten, in overleg met de jury!

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:01

kleinvosje schreef:
schipper1 schreef:
Je bent pas L2 geklasseerd als je een winstpunt in de L2 gehaald hebt. Je bent dus nu L1, en je moet met een nieuw paard gewoon de L1 doorlopen voordat je L2 mag starten.

Nee, dit is absoluut niet waar. TS heeft L2 gereden, maar geen winst. Dan staat er in het systeem van de KNHS echt dat ze L2* is, L2 zonder winst dus. Ze moet dus gewoon L2 starten volgens de regels.

TS, gewoon lekker L2 starten. Als je twee proeven opgeeft, en het niet gaat bij de eerste, de tweede alsnog HC starten, in overleg met de jury!

kleinvosje, ik was er vanuit gegaan dat ze met een nieuw paard ging starten, niet met hetzelfde paard.
Als ze met een nieuw paard zou gaan starten, ben je wel L2 gestart, maar niet geklasseerd omdat je geen winstpunt gehaald hebt.
Inderdaad met hetzelfde paard starten waar je gebleven bent, dus L2, maar dat had ik mezelf al verbeterd...:)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:05

Maar TS, je kunt ook in eerste instantie officieel L2 starten en vind je dat ze nogal heet is op het terrein en denk je dat het je niet gaat lukken, dan kan je alsnog aan de jury vragen of je HC mag starten. Dan kan je in de eerste proef even die proef goed doorrijden (en dan maakt het ook niet uit of je nog 3 extra voltes maakt bij die proef bij wijze van). Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je de tweede proef dan wel officieel kan starten. Maar dat weet kleinvosje wel.

Anoeska

Re: L2 gereden, terug naar L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:11

Gewoon een maandje extra doortrainen thuis. En misschien eens (zonder wedstrijd) met paard op vreemd terrein gaan rijden. Dan moet L2 toch niet zo'n probleem zijn. Is echt niet veel ingewikkelder dan L1.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:24

Adamootje, nee, dat mag dan weer niet. Als ze op voorhand aangeeft de eerste HC te starten, dan moet de tweede ook HC. Dit heeft te maken met het feit dat de eerste proef de verplichte proef is. Ze zou wel gewoon de eerste proef kunnen starten en vlak voor het einde afgroeten, en de tweede gewoon starten.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:28

gewoon simpel een brief schrijven naar de KNHS en dan degradatie aanvragen en dit zeer goed onderbouwen waarom, nee heb je ja kun je krijgen......

ik heb het eens gehad met een Z1 paard en ik was M2 dus moest met hem M1 starten voor het gevoel wou ik L2 met hem starten dit omdat hij zeer zenuwachtig was op wedstrijd en gewoon voor ons beide een bevestiging wou hebben in een lagere klasse, met nog meer onderbouw heb ik de degradatie gekregen dus zoals ik zei gewoon proberen nee heb je ja kun je krijgen, je hebt tenslotte nog geen WP in de L2

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:01

Ik zou gewoon gaan voor het L2. Wat heb je te verliezen?
Thuis goed je proefjes oefenen, dan heb je niet de stress, dat je niet weet hoe je proefje loopt.
Gaat het niet kun je afgroeten en/of als het niet lekker loopt de 2e proef als nog HC rijden...

Komt wel goed ;)

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:17

Linnietje schreef:
Ik zou gewoon gaan voor het L2. Wat heb je te verliezen?

Dat vind ik ook ;) zo groot is het verschil niet

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:08

Ik ben zo'n anderhalf jaar geleden ook L2 gestart met mijn pony en had toen al wel enkele winstpunten gereden, maar ik heb in diezelfde tijd een ongeluk gehad met een paard waarbij ik mijn rug had gebroken. Na ongeveer een half jaar mocht ik weer rijden en ben na een tijdje ook weer wedstrijden gestart, weer een paar keer in de L2 geprobeerd maar ik merkte dat ik nog niet ver genoeg was en vooral het doorzitten was me nog veel te moeilijk. Toen heb ik de knhs gemaild en dispensatie aangevraagd, maar dat ging nog niet zo makkelijk. Ik moest precies vertellen waarom ik terug naar de L1 wilde en moest ook een dokterverklaring doorsturen. Uiteindelijk is het gelukt. Je zou dit dus kunnen proberen maar het lijkt mij ook goed om of HC te starten of gewoon het te proberen, wat heb je indderdaad te verliezen? Heel misschien een verliespunt maar die rijd je niet zomaar, en als je dat wel aan voelt komen kun je altijd nog afgroeten.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 09:36

Anoeska schreef:
Gewoon een maandje extra doortrainen thuis. En misschien eens (zonder wedstrijd) met paard op vreemd terrein gaan rijden. Dan moet L2 toch niet zo'n probleem zijn. Is echt niet veel ingewikkelder dan L1.

Doortrainen heeft geen zin, want ik heb de proef thuis al een paar keer geoefend en daar gaat hij perfect. Jammer genoeg heb ik niet echt de mogelijkheid om op vreemd terrein te rijden, dus ik denk dat het maar gewoon vaak wedstrijden rijden wordt en dan maar zien hoe het gaat!

Ik wist trouwens niet dat je op de wedstrijd zelf nog HC aan mocht vragen. Dat kan ik wel proberen als het echt niet gaat. Dus ik ga gewoon mezelf inschrijven (als ik mijn startpas eindelijk binnen heb..). Het idee dat ik HC kan starten als het nodig is, geeft mij denk ik al minder zenuwen op de wedstrijd.

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in om weer te gaan starten! En ik zal hier nog wel laten weten hoe mijn eerste wedstrijd is gegaan als het zover is :D.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 19:34

Voor de geïnteresseerden:
Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd weer gereden en heb een winstpunt gehaald! Duss.. bedankt voor de tips allemaal, want ik ben heel blij dat ik gewoon in het L2 ben gestart :D.