Wat is netter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Re: Wat is netter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:06

Ik ben zo te horen van de oude stempel, wnat ik leerde altijd dat je op x moest wisselen, maar weet dat het tegenwoordig meer gewaardeerd wordt als je het op het eind doet.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:09

Aan het eind, is inderdaad al een aantal keren gezegd. Wat ik geleerd heb, is het te doen vlak voordat je omstelt naar de andere stelling en buiging. Oftewel, van de linkerhand over de diagonaal naar de rechterhand, stel je aan het einde je paard om naar rechts en verwissel je van been. De diagonaal zelf is je paard gewoon recht.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:24

Aan het eind heb ik geleerd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:51

Ik heb het geleerd om bij X om te wisselen. Maar ik doe het nu ook aan het einde van de diagonaal.

Nienzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:32

pmarena schreef:
Is het ooit wel zo geweest dat je onder de X van been moest verwisselen dan :?

Toen ik nog wedstrijdjes reed begin jaren '90 (B en L) was het ook gewoon altijd pas op het eind van de diagonaal, wanneer je dus echt pas werkelijk op de andere hand gaat rijden zeg maar.

Wel zo netjes ook, je zet de bocht in en rijdt op de juiste hand licht :)

Ja wij hebben het zegmaar op allebei de manieren geleerd :D

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:55

Relaxed schreef:
s6801881 schreef:
Op het eind, maar ik heb wel geleerd dat je het moet doen tijdens de oefening. Dus als je er een diagonaal van K naar M wordt gevraagd, moet je, volgens mij, wel voor de M, dus voordat je de wending inzet, van been zijn gewisseld, en mag dat niet in de wending zelf. Misschien dat de jury mensen hier op bokt daar hun licht op kunnen laten schijnen?

Idd aan het eind van de diagonaal :j

geld dit voor arbeids en middendraf? In mijn proeven (B5 en B6) moet ik van hand veranderen op de diagonaal in middendraf maar ook een keer in arbeidsdraf.. in middendraf zowieso op het einde ivb taktfouten toch? :o

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:56

Zoals al paar keer is gezegd, altijd aan het eind vd diagonaal, wat voor draf dan ook.... Tenzij anders aangegeven en dat is voor zover ik weet in de KNHS proeven nooit (muv doorzitten).

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:57

dank voor je snelle reactie colette_007 :)