B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:38

Pizzazz schreef:
Hebben jullie groene paarden of zijn jullie zelf groen?

Ik ben groen :) nouja, op knhs gebied dan ;) ik heb al wel heel veel fnrs en onderlinge gereden.
Pony heeft in 1995 voor het laatst onder de man op L2 niveau gereden, is daarna gaan mennen. Ze is uiteindelijk in de vaardigheden en dressuur in de Z met winstpunten gekomen. Toen hebben wij haar gekocht. Voor mennen&onder de man. Het ohz hebben we weer even naar boven moeten roepen na zo'n lange tijd, gelukkig nooit grote problemen mee gehad! En nu zijn we dus actief aan het starten :D

Dniekje

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:45

ik heb over 2 weken mijn B debuut bij de paarden. ook met een 'groen' paard. zelf M1 en L2 bij de pony's gereden. ben benieuwd!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:35

Bij mij is de kop eraf!

Het inrijden ging super, Ze liep heerlijk:). Alleen toen we de ring in moesten vond ze he nodig on te gaan stijgeren. Proef vol spanningen etc. Had 159 punten. De tweede proef er gelijk achteraan( er waren mensen uitgevallen) voor mij echt in mn voordeel kon zo doorrijden. Ging gelijk een stuk beter en had 174 punten.

Ondanks al mn rampsenerios die ik had uitgedacht, viel het allemaal nog mee ;).

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:51

oow jammer van je eerste proef, is hij kijkerig?
ik zelf vind het niet fijn als ik in 1x door moet, omdat de mijne nog best jong is is dat wel erg veel.

komt er iemand toevallig uit kring den bosch?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:55

Ik ga in mei weer met een 4-jarige in de B starten. Rijd zelf met mijn eigen merrie M2.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:59

nicky_rilana schreef:
oow jammer van je eerste proef, is hij kijkerig?
ik zelf vind het niet fijn als ik in 1x door moet, omdat de mijne nog best jong is is dat wel erg veel.

komt er iemand toevallig uit kring den bosch?

Ze is erg oplettend, maar was vandaag helemaal niet onder de indruk van de naast gelegen golfbaan blaffende honden etc. Het is bijna dat ze bang voor zichzelf is.
Ik kan me inderdaad voorstellen als het fijn is als je even op adem kunt komen. Maar die van mij liep zo te klieren en te etteren dat het gelijk doorgaan er voor zorgde dat ze niet weer haar trukendoos uit de kast kon gaan halen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:00

oow oke, heb je nog een jong paard?

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:09

Wat leuk zo'n topic!
Ik ben met mijn 4 jarige welsh pony ook van plan om binnenkort officieel B te starten.
Ik heb 7 april een onderlinge wedstrijd gereden bij de pony club. Het ging echt heel erg goed! ik was 2de met 191 punten dus dat heeft wel een goed gevoel gegeven. Nu even kijken naar een mooi plekje voor een debuut. :)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:27

kijk, ook een topic voor de B-starters :Y)
ik heb zaterdag 5 mei mijn allereerste dressuurwedstrijd met mijn net 6jarige pony Twitter. Eerste keer voor ons allebei, spannend!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 01:07

nicky_rilana schreef:
oow oke, heb je nog een jong paard?

haha, nee ze is inmiddels al 11 jaar. Ik ben de eerste die er echt mee rijd, ze heeft 10jaar lang als grasmaaier gewerkt en 3/4 veulens op de wereld gezet.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:31

oow oke

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:33

bij mij is het paard groen, ik ga (als alles goed is) 5 mei voor het eerst starten.
Ik zelf ben al wel L1+12 geweest maar nu de overstap naar de paarden (ik rijd mijn eigen pony er nog wel bij tussen de pony's)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:24

Ik start voor het eerst officieel met mijn vierjarige volgende maand als ik mijn startkaart op tijd binnenheb!
Met trainen loopt bij nog heel wisselt, ene keer loopt hij de sterren van de hemel en soms lijkt het of hij net zadelmak is :P Ga het toch gewoon proberen! Bij de onderlinge wedstrijd liep hij super netjes, wel een beetje kijkerig en vond de jury spannend, maar over het algemeen was ik wel tevreden. Ik denk dat ik met hem gewoon veel wedstrijduren moet gaan maken :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:25

Manny schreef:
Bij mij is de kop eraf!

Het inrijden ging super, Ze liep heerlijk:). Alleen toen we de ring in moesten vond ze he nodig on te gaan stijgeren. Proef vol spanningen etc. Had 159 punten. De tweede proef er gelijk achteraan( er waren mensen uitgevallen) voor mij echt in mn voordeel kon zo doorrijden. Ging gelijk een stuk beter en had 174 punten.

174 punten voor een debuut waarbij je zelf allemaal rampscenario's had bedacht vind ik netjes hoor!! Lekker veel km maken en ervaring op doen :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:06

@jacqueline_Y je kan al starten zodra je je aangemeld hebt en je combinatie nummer hebt (meteen dus! :))) je hoeft nu niet meer te wachten op je startpas.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:22

Regenpier schreef:
Hebben jullie groene paarden of zijn jullie zelf groen?

Wij zijn beide groen, Fleur en ik.
We hebben al wel wintercompetitie op de ponyclub gereden en ik heb vroeger op de manege veel onderlinge wedstrijdjes en fnrs gereden met manegepony's.
Ik heb 10 jaar op een manege gereden en rij nu 1 jaar met Fleur bij de ponyclub.
Jammer genoeg heeft Fleur in de jaren voordat ik haar reed alleen soms in het bos gelopen achter andere pony's aan, dus wou ze in het begin vrolijk door de bakrand heen en dat soort rare dingen.
Maar het gaat steeds beter, ze loopt nu lekker ontspannen. :)
Ze is nu 11 jaar trouwens.
Maar ik heb er echt zin in om wedstrijden te gaan rijden, leren we allebei een boel van :D

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:14

Ik start over een maand met mijn bijrijdpaard in de B, spannendd! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:34

Ik start hopelijk eind april mn 5 jarige in het B, Startpas vandaag aangevraagd. Lukt dit niet wordt het eind mei

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:43

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar mijn ponyclub om mij ook aan te melden bij de paarden, als ik daar aangemeld ben kan ik pas mijn startpas aanvragen en dan heb ik gelukkig mijn combinatienummer. Sta al wel aangemeld voor 5 mei in loenen, hopelijk heb ik mijn combinatienummer op tijd!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:51

Als je je aanmeld op mijn knhs.nl om een nieuwe startpas aan te vragen krijg je gelijk je combinatie nummer

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:52

Bonny_CT schreef:
Als je je aanmeld op mijn knhs.nl om een nieuwe startpas aan te vragen krijg je gelijk je combinatie nummer

Ja gelukkig!!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:39

Mijn startpas is binnen en m'n paard is voor de eerste keer met de vrachtwagen mee geweest naar de rijvereniging. Ik kan er dus niet meer onderuit! Heb drie wedstrijden gepland vanaf eind mei, maar eigenlijk wil ik eerder al op pad..
Mijn paard is nog nooit op wedstrijd geweest, ik heb alleen fnrs proeven gedaan.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:44

Dniekje schreef:
@jacqueline_Y je kan al starten zodra je je aangemeld hebt en je combinatie nummer hebt (meteen dus! :))) je hoeft nu niet meer te wachten op je startpas.

Oh oke super! wist ik niet ga me meteen inschrijven! :D

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:19

monica08 schreef:
Manny schreef:
Bij mij is de kop eraf!

174 punten voor een debuut waarbij je zelf allemaal rampscenario's had bedacht vind ik netjes hoor!! Lekker veel km maken en ervaring op doen :)

Ik was/ben ook super blij. De eigenaar vroeg zich al af of ik wel het goeie paard had mee genomen:). Ik had wel het idee dat ze het leuk vond een beetje rond hobbelen tussen andere paardjes...

Cissi_D schreef:
Mijn startpas is binnen en m'n paard is voor de eerste keer met de vrachtwagen mee geweest naar de rijvereniging. Ik kan er dus niet meer onderuit! Heb drie wedstrijden gepland vanaf eind mei, maar eigenlijk wil ik eerder al op pad..
Mijn paard is nog nooit op wedstrijd geweest, ik heb alleen fnrs proeven gedaan.

Ik zou zeggen opzoek naar een wedstrijd die eerder is! Ik zou ook eerst pas eind mei, maar het kriebelde zo dat ik dus al afgelopen weekend ben geweest. En ontzettend van genoten! Gewoon doen :D

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:34

Ik zou ook eerst pas midden mei starten maar alles is geregeld met de Startpas etc dus ik start 5 mei :D