Hoe ging jullie eerste (officiële) wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suikerpaard

Re: Hoe ging jullie eerste (officiële) wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:20

Mijn eerste wedstrijd was nogal vreemd: bij de C zat de jury aan een tafel: er stond dus een tafel naast de ring. Nou, dat vond paardlief heeel erg gek, en logisch ook. Maar verder ging het eigenlijk heel goed, ik had meer zenuwen dan paard en het was voor ons beiden de eerste keer. Alleen langs die tafel wou ze niet....

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:22

Mijn eerste wedstrijd was vorige maand. 189 punten en een 3e plaats. Trots dat ik was. :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 03:11

Mijn allereerste wedstrijd ooit was een F-proefje op een manegepony. Het was in de les nogal een dondersteen, maar bij het proefje was 'ie superbraaf en we waren tweede, met één puntje verschil met de nummer 1. :#

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 03:48

Mijne dat is inmiddels zo'n 9 jaar geleden. Ik stapte op in een nieuwe broek waar meteen het kruis maar uit scheurde _O- Dus heb met toestemming van een lachende jury mijn hele B proef door mogen zitten :o Had wel goed gereden toen trouwens _O-

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:32

Vreselijk! :')
Losrijden ging nog wel redelijk maar eenmaal op het gras bouwde we teveel spanning op
Met de proef liep mn pony grotendeels scheef (gooit bij spanning zn kont naar binnen) sprong telkens verkeerd aan, bokken, stuiteren en zelfs steigeren! owja en stil gaan staan bij mn instructrice die aan het voorlezen was, vond die wel gezellig :+
Dus die heb ik maar af gegroet ;)

Maar al gaat je debuut slecht we zijn nu 1,5 jaar verder en zitten nu in het M1 nadat die de B en het L door is gevlogen ;)

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:39

Mijn allereerste wedstrijd was een f proefje op een hele lieve manegepony, helaas maar 205 punten maar beviel me wel goed, dit was zo´n 4 jaar geleden. Mijn eerste KNHS wedstrijd waren nogal verschillende punten 199 en 165 hahah, pony vond de ene bak nogal eng en de andere ging juist erg lekker!

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:48

Mijn allereerste wedstrijd was een ramp, als 8 jarige op een bokkende pony door de bak voor een F proefje.. Ik stond doodsangsten uit. Toch een tweede plaats behaald toen, lieve jury denk ik. Haha. Jammer dat ik die mazzel nu niet meer heb :')

Valerie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:32

Mijn eerste wedstrijd was voor mijn eigen pony ook haar eerste. We reden onze eerste wedsrijd in het outdoorseizoen , dat vond ik best wel spannend met die hekjes, maar het ging super goed ! het was een groot concours , maar ze was super braaf! en we werden met 1 proef 1e ! En hebben die dag gelijk 3 winstpunten mee naar huis genomen! dat vergeet ik echt nooit meer ! :D <3

Nancy01995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:01

Paard was erig kijkerig, het was van ons alle twee ons eerste officiele uitwedstrijd.
Maar voor de eerste keer was ik zeer tevreden!
1e proef was beetje rommelig enzo en dat bleek ook uit de lagere punten; 169.
2e proef ging al een stuk beter en werd beloont met een winstpunt; 181!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:04

Slecht! :')

Ik had toen 159 punten := heb nog wel 2 winstpuntjes met die pony gereden, maar achteraf bleek hij klophengst. Geen wonder dat ik zo hard het terrein over ging! :D

Ik heb er wel veel van geleerd. Je moet eerst leren verliezen voordat je goed kunt winnen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:30

Mijn eerste wedstrijd was meteen mijn laatste, dat hoef ik nooit weer mee te maken.
Losrijden was niet mogelijk, paardlief besloot een spontane hekel te krijgen aan kinderen en probeerde alles aan te vallen wat haar kant op kwam. Gelukkig had ik haar nog redelijk onder controle, dus zijn we zonder al te grote ongelukken richting de ring gevlogen. In de ring was het alleen maar bokken, steigeren en over de letters heen springen. Jury stapte op een gegeven moment zelfs uit omdat ze het niet meer veilig vonden in de auto. Tweede proef kreeg ik ruzie met mijn moeder die de verkeerde proef aan het voorlezen was :P. Beide proeven heb ik als commentaar gekregen: heel knap dat je hierop kunt en durft te blijven zitten :P.
Met afzadelen rukte paardlief zich natuurlijk los en vloog zonder halster of wat dan ook om over het hele terrein. Duurde zeker een half uur voordat we haar weer te pakken hadden.
Nee zoveel angst en stress hoef ik niet weer, overigens was deze wedstrijd wel een jaar of 8 geleden en inmiddels heb ik een toppaard dat deze dingen nooit zou doen, dus met haar zou ik eventueel wel op wedstrijd kunnen. Maar de angst en stress is bij mij zo groot geworden dat ik dichtklap en niet eens de ring meer in durf.

Nu gaat mijn instructrice mijn merrie starten en met een beetje geluk kan ik over een paar jaar met haar hulp heel langzaam naar wedstrijden toe gaan trainen. Paard dat ik nu heb kan de oefeningen uit het M moeiteloos lopen en is ontzettend braaf buiten en op vreemd terrein, nu nog het baasje overtuigen dat wedstrijden helemaal niet zo eng zijn :P.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:36

Mijn eerste officiele proef zal ik nooit weer vergeten.
Mijn paard struikelde in galop op de volte en ik werd gelanceerd.
Ik had me behoorlijk bezeerd, maar mocht toch doorrijden van de jury,
die zelf ook behoorlijk geschrokken was. Was namelijk ook haar eerste officiele wedstrijd! :D
Gelukkig heb ik zelfs een winstpuntje gescoord!

Zavanellixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:36

Bij mij ging het super! Het was dressuur, 186&189 punten:)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:44

Mijn aller eerste officieel dressuur wedstrijd was vorig jaar februari. Het was bij de paarden. Ik werd toen 2x eerste met 198 en 195 punten. Dus super, die wedstrijd zal ik echt nooit vergeten! ;d

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:53

Mijn aller eerste officiële wedstrijd was ook gelijk het wedstrijd-debuut van mijn paard, en dat ging echt super. :)
Van beide kanten helemaal geen spanning, we hebben heerlijk kunnen rijden en we hebben zelfs twee winstpuntjes (192 en 188) mee naar huis genomen. :)

Wedstrijddebuut van m'n andere paard ging boven verwachting goed. Er hingen allemaal glimmende versiersels aan de bakrand, het was snikheet én behoorlijk druk met inrijden, maar hij was heel fijn rond te sturen. Die dag een winstpunt (183 en 177) mee naar huis genomen, en ik was hartstikke trots op hem. :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:41

verschrikkelijk, geloof iets rond de 165 punten. Kwam de eerste 5 keer zonder winst thuis...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:44

Mijn eerste wedstrijd ging super! Ik dacht alleen dat ze me vergeten waren, bij de prijsuitreiking begonnen ze bij de laatste en mijn naam werd helemaal niet genoemd. Logisch, ik was eerste dus ik werd als laatste genoemd :=

Hartstikke leuk, wedstrijden rijden! Heel veel plezier!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:56

A.s weekend heb ik mn aller eerste officiele wedstrijd met mijn 4 jarige monster! Spannnnnnnnend!
En ook nog buiten... ben benieuwd

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 17:57

Duuk2011@ succes!!!!!

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:49

Mijn eerste wedstrijd was een paar maanden geleden(had al wel een paar manegewedstrijden gereden maar niet bij de knhs). Het ging niet echt geweldig en ik had 174 punten. Dus helaas geen winstpuntje... heb er inmiddels wel 2.

colthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:15

onze eerst off wedstrijd ging goed. Het was wel een thuiswedstrijd. Maar wel buiten met veel wind, wapperende vlaggen en regen en heeeeel veeel paarden die kris kras door elkaar liepen. Dit vond onze 4 jarige best spannend, maar in de ring was hij er weer helemaal bij. 184 en 192 punten!!!! trots.....