Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jury schreef:Je kunt er dus wel degelijk problemen mee krijgen op wedstrijden.
De eerste indentificatie van het paard vind plaats op basis van geslacht en kleur. Als dit op papier niet klopt met wat er in de ring verschijnt ga ik daar toch zeker vragen over stellen en wil ik eigenlijk een chiplezer bij de hand hebben. Helaas is die niet altijd voorhanden.
Als het niet klopt laat dit dus wel degelijk aanpassen als je wedstrijden wil gaan rijden.
Die van mij had bv verkeerde aftekeningen in paspoort staan. Dit is gecorrigeerd door de schetser op een aparte blz daarvoor met stempel en handtekening van kwpn.
ps de bonte op blz 1 vind ik twijfelachtig hoor. donkerbruinbont?
De kleur van de ts klopt zeker niet.
paardjes123 schreef:Het lijkt mij ook geen probleem, maar misschien wel bij een strenge controle in de toekomst op wedstrijd. Ik ga zeker het kwpn opbellen en kan het van de zomer op de keuring ook nog aan de schetser vragen
Citaat:ik ken een paard en dat staat in zijn paspoort al bruin paard met 2 witten achter benen, en hij is schimmel met 1 wit achterbeen en 1 wit voor been. dus het kan wel erger. maar zij heeft er nooit problemen mee gehad
randie schreef:@ Sjolvir dat zie je toch ook vaak met friezen? bruin(ig) in de zomer en gitzwart in de winter. Dus ik denk dat ze daar wel doorheen kijken?
randie schreef:ja mee eens! Schimmel bruin geboren en bruin-roan vind ik nog wel een logische fout, dat zie je nog niet op de leeftijd...Maar vos is wel al vaak vroeg te zien, wat voort soort vos kan dan natuurlijk nog wel verschillen uiteindelijk.
haike schreef:Ik ben er ook wel eens op aangesproken, mijn pony stond als platenbont in paspoort, maar was volgens de jury panterbont. Kreeg een waarschuwing, mocht gewoon starten, maar de volgende keer dat ze me tegen zou komen en er niks aan was veranderd, zou ze er wel wat over indienen bij de knhs.
Aanpassen is inderdaad gratis, dus zou niet weten waarom je het niet zou doen.