Fitzroy schreef:Weet je wat het leuke is van iedereen die zegt dat je je niet druk moet maken, dat je het voor je lol doet enz enz.? Die dingen dringen gewoon niet meer tot me door op het moment dat ik de ring in moet. Er gaat een knop om, .........
Dat is nu het gevolg van jaren lang irrationele gedachten ingeprent te hebben [gekregen?]. Wat die eigenlijke reden precies is waarom je zo graag wilt presteren en je best doen, dat ligt voor iedereen anders.
Feit is dat je al jaren met een irrationele gedachte leeft zoals bijvoorbeeld: ik moet laten zien dat ik het kan want ik ben geen sukkel, ik moet erg mijn best doen want ik wil mensen niet teleurstellen, ik mag dit niet verprutsen want ik verpruts altijd alles. Die gedachten heb je jezelf jaren lang ingeprent en misschien hebben je ouders daar nog wel een handje bij geholpen. Verwacht nu niet dat dingen die je jezelf in dik 35 jaar hebt aangepraat je in een week kunt oplossen. Daar moet dus heel hard aan gewerkt worden.
Het gaat erom dat je je irrationele gedachte kunt omzetten in een rationele. Dat moet zo verankerd worden [ingeprent] dat je ook ten tijde van stress op de rationele gedachte terugvalt. Je moet je eigen gedachten eigenlijk opnieuw gaan programmeren.
Misschien een warrig en ingewikkeld verhaal maar als je er meer van wilt weten moet je maar een PB sturen.