paard te snel in het pacours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:34

terug rijden helpt niet en balkjes al helemaal niet, ze word steeds heter en na de sprong gooit ze haar hoofd naar beneden.

ook als de passen niet uitkomen voor de sprong het maakt er niet uit ze springt altijd, bij haar kan ik zelf de passen niet beslissen voral als ik een dubbel sprong maak

heel veel zeggen dat ik de dressuur onder controle moet hebben en dan pas springen, maar als ik naar de manege ga met haar dan loopt ze mooi verzameld, maar dan aan het einde wil ik een sprong maken en dan gaat ze weer

ik heb volgens mij wel foto's maar weet niet hoe ik ze moet plaatsen snap er niet veel van haha

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:02

Afbeelding
Afbeelding

heb nog geen foto's van het springen

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 14:33

al tijdje niks meer gehoord.

maar ik heb 31 mei mijn intake gesprek op me "nieuwe" school.
en dan moet ik met mijn paard Wajkita 80cm springen .. maar ben bang dat het helemaal fout gaat omdat ze veel te snel is.

iemand nog tips?

Schoentje

Re: paard te snel in het pacours

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:53

Als je zelf al twijfelt moet je er gewoon niet aan beginnen. Probeer voor je intake ergens een makkelijker paard te regelen of informeer op schoolof ze paarden hebben. Met een slechte intake word je waarschijnlijk toch niet aangenomen.

Probeer met het rijden eerst eens aan je houding te werken, je zit nl in de stoelzit, zeker op de eerste foto hierboven, op die manier zit je altijd achter de beweging, zeker op de sprong. Je oor, schouder, heup en hak horen op een vertikale rechte lijn te zitten.

Om hem rustiger te krijgen met het springen moet hij het spelletje normaal gaan vinden. Gebruik elke dag in je dressuurwerk wat balkjes. Leg er willekeurig enkel verspreid door de bak en rij er in alle gangen verschillende keren overheen en verander daarbij niets, niet trekken, geen been geven, niet verlicht zitten, gewoon onderdeel van het dressuurrijden maken.
Pas als dat probleemloops gaat ben je klaaer voor een sprongetje. Neem dit lage sprongetje vanuit een heel lui drafje, laat hem er overheen 'vallen' en ga rustig halthouden na de sprong. Herhaal dit ook oneindig totdat hij het goed doet en ga dan pas vanuit galop springen. Vanuit galop weer hetzelfde, steeds halthouden na de sprong, totdat hij uit zichzelf terug komt na een sprong. Dan kun je pas doorrijden na de volgende.

Probeer alles gewoon zo traag en lui mogelijk te doen om hem rustiger een hindernis te laten nemen, denk dan pas aan hoger springen en parcoursen rijden. Lukt het je zelf niet goed (genoeg), laat hem dan een aantal keer door een betere ruiter rijden, zodat je paard eerst het goede leert...

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:13

okee thx, maar ik MOET met mijn eigen paard mijn intake gesprek doen. en me houding is niks mis mee moet alleen om me tenen letten heb er ook prive les voor.
op de foto lijkt het zo maar toen had ik prive les en ik moest lui gaan zitten, en ja dan ga je achterover.

snap alleen niet zo goed; door een betere ruiter laten rijden?
het is mijn paard en we moeten er samen door heen, ik ben bezig met en paard zadelmak te maken .. en ik help mensen met hun paard die in de puberteit zitten .. dus waarom zou ik iemand anders mijn paard laten rijden?

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:19

Afbeelding

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:21

foto hier boven moest en foto van het springen worden alleen die foto is te groot ofziets?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:23

Oke meiske, jou houding is niks mis mee en je moet je paard niet even het goed aan laten leren, dat kun je zelf waarschijnlijk het beste. Ik wens je veel succes verder! ;)

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:28

dankje, om het zelf te doen krijg je en goeie band met je paard! Bedankt voor de tips! +:)+