Enorm gespannen paard op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:42

Ik ben als voorbereiding op mijn wedstrijden gisteren ook naar een binnenbak geweest.
Paard was braaf maar ik voelde dat ze wat lastiger te bewerken was (iets meer afgesloten dan normaal).
Merkte echter ook dat ik iets 'stijver' reed dan normaal. Heb het laten filmen en dat zie je ook terug.
Wij gaan dus binnenkort nog eens :j

Mooi leermomentje.

naturalwayx

Re: Enorm gespannen paard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:44

sta je op een stal met alleen een buitenbak of bij jou thuis ?

lara331

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:21

hij is nog jong dus moet nog wel wat leren, probeer thuis veel te oefenen. als je meerdere paarden hebt kan je dit thuis of op een manege oefenen ;)

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:42

Hallo,

Mijn pony wil de trailer echt niet op de laatste tijd ben ik bijna altijd meer dan een half uur bezig.
En als hij er dan op is en ik ben op cc aan het inrijden heeft hij nergens meer last van.
Weet iemand hoe het kan dat hij de trailer niet op wil als het niets te maken heeft met de wedstrijd zelf?

Groetjes Liselotte

Aieshja

Re: Enorm gespannen paard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:49

Misschien in het verleden een nare ervaring gehad in de trailer?
Misschien moeite met zijn balans in de trailer?
Misschien ervaart hij de trailer Als onprettig.

Noem maar op..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:03

Ik zou zeggen bekijk de filmpjes van Gal en Matthias op Totilas :D
Bekijk dat verschil eens...

Ben jij die ruiter die met lange teugel die ring in durft te stappen?
Of diegene die vast blijft houden en kosten wat kost die hoefslag mee wilt pakken?

Ik zou zeggen ga eens ongedwongen op wedstrijd!
Lekker onderling ofzo... Met een langer teugeltje die baan geen verplichting geen spanning.
Goede stukjes belonen en slechte stukjes negeren en naar die ontspanning terug werken.

Ik ken paarden waarbij de spanning wegvloeit na lucht van voren en een klopje,
Die gevoelig zijn op een stem,
Of die je op een kleine volte moet zetten en die pas groter maken zodra de spanning is weggevloeit.

Of bv. op een proefgerichte clinic, dat is ook een goede les :j
Zelf heb ik sowieso mijn paarden aangeleerd dat ze naar enge dingen mogen kijken en niet weg mogen schieten hiervoor, zo worden ze al snel heel dapper!

Succes

edit: Maak ook eens wat ritjes met de trailer zonder wedstrijd. Zodra je de auto stopt, paard niet direct eruit halen, maar zomaar een kwartiertje laten staan.
Ook wat hooi in een hooinet/ zak.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 20:20

Op pad met de trailer zonder naar wedstrijd te gaan doen we ook wel hoor :j Lekker naar het bos ofzo.

Verder ging het vandaag al beter! Ik had van tevoren mezelf voorgenomen dat 'ie geen loopje met me hoefde te nemen en ik hem ook zou aanpakken als hij weer ging kloten in de ring. Moet zeggen dat het best goed ging! Kon hem op de hoefslag houden, wel had 'ie nog af en toe buitenstelling bij 'enge' dingen maar ik kreeg hem er iig goed langs!

Enne, ik stap regelmatig aan de lange teugel hoor, ik vertrouw hem wel daarin :) Maar vandaag ging het dus al beter, heb hem ook wat bach bloesem druppels gegeven, misschien dat dat ook hielp.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:26

Ok dat klinkt goed!
Veel succes met je (nieuwe) topper +:)+