Verhoging inschrijfgeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Verhoging inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:03

Hier in de omgeving was het al vaak rond de 12,-
Kijk er dus niet van op... vind het belachelijk veel, dat wel, maar goed, zat eraan te komen.

Maar zijn hier ook wedstrijden dat je 8,50 betaalt,vind ik duur zat x 2 = 17,- voor 2 proefjes.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:11

Zo dat wordt dan wel duur. Meestal rijdt je 2 proeven dus dan ben je 30 euro kwijt. 20 euro vind ik meer dan genoeg voor 2 proeven. We zullen het eens bekijken of ze het ook echt gaan doorvoeren. Als ze het wel doen zullen er wel minder wedstrijden gereden worden door de wedstrijdruiters.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:31

Als het prijzengeld omhoog gaat waarom zou je dan nog verhoging van het inschrijfgeld doorvoeren vraag ik me af. Want zeg nou zelf, heb je liever (bij 8 inschrijvers) 25% kans op een mooiere beker of betaal je liever een lager starttarief? Ik zou het wel weten. Bovendien denk ik niet dat het verhogen van het prijzengeld de reden is van het verhogen van het starttarief. Ik denk dat dat geld gewoon naar de vereniging gaat die waarschijnlijk toegenomen kosten doorberekend in het startgeld.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:40

Ik lees hier toch echt dat er max 12,50 gerekend mag worden muv als er sprake is van prijzengeld. Dan mag er min 12,50 en max 15,00 gerekend worden.
Het gaat dus 2,50 omhoog.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:54

Ik had wel verwacht dat het startgeld omhoog zou gaan, zeker met de bijkomende werkzaamheden en kosten (printen van de coupons) die de startpas met zich mee brengt. Maar het zou toch wel fijn zijn als mn salaris met alle verhogingen ook zou meegroeien O:)

xx_star_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:33

Meestal betaal ik rond de 7,50 of 8 euro voor een proef, maar 15,- is idd echt veel! :O Dat zou betekenen dat je voor 15 minuten 30 euro moet betalen!

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:52

Dat vind ik echt belachelijk duur, dan ga ik ook veel minder wedstrijden rijden :(

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:05

Zorgt het knhs ook eventjes dat wij loonsverhoging krijgen??
Word wel duur zo hoor!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:00

Ik heb me voorgenomen om dit jaar nog te starten en lid te zijn van de vereniging en de KNHS en daarna stop ik er mee,heb het helemaal gehad met verenigingen en de KNHS wat een commercie zeg,de sportiviteit en verenigingsgevoel is toch echt ver te zoeken en wat is iedereen toch zelfingenomen,nee ben er helemaal klaar mee,ik rij dit jaar nog en dan ga ik lekker recreatief genieten en zelf trainen zonder wedstrijden en heb het na 17jaar wel helemaal gehad met die lui,wat een aanfluiting zeg!!

Laat de NBVR maar weer terugkomen,zaten net even wat andere mensen met een andere mentaliteit dan bij het KNHS!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:10

Jeetje dat gaat wel erg duur worden! Voor mij is dit ook het laatste jaar dat ik kan starten. Zou erg jammer zijn als deze verhogingen roet in het eten gooien.

Wat ik niet snap, is dat bij de pony's de max 7€ is.. Waarom daar €7 en bij de paarden allemaal zo vaag..
Ik geef niks om het winnende geld maar ik snap dat het een leuke bijkomstigheid is.

Dan vraag ik mij af, waarom 5x het startgeld, waarom niet 2x zodat je je proef eruit hebt (indien je 2 proeven start, anders 1x). Dat scheelt tocht weer in de kosten en kan overall het startgeld bedrag naar beneden toe!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:48

Jeetje wat een prijzen! Maar het verschil tussen de paarden en pony's is ook wel erg groot want zoals ik het begrijp blijven de pony's 7 a 8 euro betalen en gaan de paarden richting 15? Waarom moet het voor de paarden allemaal twee keer zo duur zijn? Ik dacht er al aan om dit jaar nog uit te rijden en dan te stoppen, maar als het echt allemaal zo duur wordt stop ik zeker weten. Echt belachelijk!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:55

Ik vind het een hoop geld, zeker als je 2 proeven rijdt of met 2 paarden start. Zou ik in het outdoorseizoen zo 60 euro kwijt zijn!
Alles gaat omhoog, maar vind het wedstrijdrijden wel ontzettend duur geworden laatste jaren.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 23:01

_tarja_ schreef:
Ik vind het een hoop geld, zeker als je 2 proeven rijdt of met 2 paarden start. Zou ik in het outdoorseizoen zo 60 euro kwijt zijn!
Alles gaat omhoog, maar vind het wedstrijdrijden wel ontzettend duur geworden laatste jaren.

Helemaal mee eens :j
Ik heb er ook 2 om te starten van de zomer, en als ik mijn merrie er ook nog bij wil starten is dat gewoon 90 euro per wedstrijd...
En niet iedere wedstrijd zal dat geld vragen, maar de meeste hier in de omgeving waar de bakken goed te rijden zijn *lees, geen knollenveld* zullen toch wel richting die 15 euro gaan... Toen het verhoogd werd naar 10 euro, deden ze dat ook direct :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:17

Voor mij een reden om in eigen land te gaan starten. Wel balen dat ik dan dus al wle het geld van de startpassen kwijt ben, maar dat is dan zo. 30 euro per wedstrijd wordt me echt te duur.
Zal thuis maar vast gaan oefenen op mijn eenvoudige wissels dan :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:00

Lang niet alle verenigingen vragen ook daadwerkelijk zoveel startgeld Urielle...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:10

lucifertje schreef:
Jeetje dat gaat wel erg duur worden! Voor mij is dit ook het laatste jaar dat ik kan starten. Zou erg jammer zijn als deze verhogingen roet in het eten gooien.

Wat ik niet snap, is dat bij de pony's de max 7€ is.. Waarom daar €7 en bij de paarden allemaal zo vaag..
Ik geef niks om het winnende geld maar ik snap dat het een leuke bijkomstigheid is.

Dan vraag ik mij af, waarom 5x het startgeld, waarom niet 2x zodat je je proef eruit hebt (indien je 2 proeven start, anders 1x). Dat scheelt tocht weer in de kosten en kan overall het startgeld bedrag naar beneden toe!

Nu betaal je voor pony's tot de L2 max 7 euro, pony's tot en met de Z2 8 euro. Paarden is nu max 10 euro zonder verplichte prijzenschaal.
En deze prijs mogen we straks als vereniging verhogen naar max 12,50 zonder prijzen schaal.
Wat dus inhoudt dat je max 2,50 per proef meer kan vragen. Nu wordt er gesproken over een mogelijke verhoging van 5 euro per proef.
Maar dat is dan wel met een verplichte prijzenschaal.

Wat iedereen echter vergeet is dat het voor de wedstrijd organistaties ook duurder is geworden.
Afgelopen jaar is de dagdeel vergoeding van de jury's verhoogd. En nu moeten we als organisatie al die protocollen uitprinten.
Dus er zit wel wat meer kosten ook aan een wedstrijd.

Overigens hebben wij nog geen last van minder starts hoor. En denk ook niet dat dat gebeurd als we de startgelden iets omhoog gooien.
Wat overigens nog niet gezegd is dat iedereen dat ook meteen doet per 1 april he!!

Pony's hebben overigens een lager startgeld omdat ze dat willen stimuleren!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:43

Ik zeg ook niet dat het probleem bij de verenigingen ligt, maar bij de KNHS :j

Tja, het geld voor hun nieuwe gebouw e.d. moet ergens vandaan komen zullen we maar denken :Y)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:46

Maar het startgeld komt NIET ten goede van de KNHS dus daar heeft het KNHS zelf helemaal niets aan dus!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:49

Dat is wel duur eigenlijk, ik had der nog nix over gehoord. Maar er is ook nog een mogelijkheid om een stempelkaart te kopen. Dan betaal je gewoon iets minder en stempelen ze bij elke proef een vakje af. Die zijn er met verschillende aantallen van proeven.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:50

€15,- is inderdaad veel, mits het prijzengeld in verhouding staat. Maar de achterliggende gedachte van de verhoging is dat secretariaten zo de mogelijkheid krijgen om eventuele extra "print" kosten i.v.m. de protocollen door te berekenen. Maar ik snap niet dat iedereen er direct zo'n probleem van maakt, organisaties bepalen nog altijd zelf wat ze vragen aan inschrijfgeld. Ik zie dat nog niet direct overal ineens omhoog schieten..

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:31

ratjelover schreef:
nicky_rilana schreef:
M.b.t. het startgeld ... ik vind 10 euro al veel :o

Eens! Al vind ik dat het er ook aan ligt wat ze dan aan prijzen hebben. Al meerdere keren meegemaakt dat ze €10 per proef vragen en gebruiksvoorwerpen als prijzen uitreiken :')

Ja vooral die gebruiksvoorwerpen slaat alles! Ik had een eerste plaats en een handdoek met zeepjes sleutelhanger....

15 euro is echt belachelijk. Dat betekend dus 30 euro per wedstrijd + benzinegeld en dan nog startkaart... Jeetje dat wordt gewoon sparen voor een wedstrijd ;(

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:45

Maar het is dus niet verplicht voor de verenigingen om die 12,50 te vragen. Want jullie hebben het allemaal over die 15 euro maar dan heb je een verplichte prijzen schaal en ben je verplicht geld prijzen te geven. Tot 12,50 ben je vrij en mag je dus ook gebruiksartikelen geven.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:47

Ik vind het echt belachelijk!!
15,- dat is toch niet leuk meer???

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:31

ponyparadijs schreef:
Maar het is dus niet verplicht voor de verenigingen om die 12,50 te vragen. Want jullie hebben het allemaal over die 15 euro maar dan heb je een verplichte prijzen schaal en ben je verplicht geld prijzen te geven. Tot 12,50 ben je vrij en mag je dus ook gebruiksartikelen geven.

Ah ok dat is niet in de beginpost vermeld. Heb mij ook niet echt verdiept nog in het artikel zelf :o Thanks voor de update! Laten we hopen dat het startgeld zo blijft...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:34

Je kan altijd bij je vereniging aankaarten of een verhoging echt nodig is.
Als lid zijnde heb je recht om financieel op de hoogte te blijven van het wel en wee van je vereniging. En als hun een verhoging nodig achten dan kunnen ze je dat vast ook wel uitleggen!