Startkaarten door KNHS spontaan afgemeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Startkaarten door KNHS spontaan afgemeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:59

Ja, die kwam tegelijk met de startpas, wel in aparte enveloppen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:01

Mar_Nimbus schreef:
hebben jullie wel al de rekening gekregen voor de nieuwe startpas?

Ik heb de rekening en de voorlopige startpas van mijn jonge paard wel binnen. Die startpas wordt vanaf 1-1-12 geactiveerd maar van mijn merrie heb ik nog geen rekening binnen. De pas van de merrie geeft ook zoveel problemen..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:02

ik heb de hele startpas nog niet ontvangen?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:03

Die krijg je ook pas in april.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:03

Ja maar ook niet die jullie hebben haha. Die tijdelijke. Ik heb nog niks.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:04

ik zit net die brief te lezen
zodra je de verlenging hebt betaald kan je starten
de startpas krijg je pas in april
dit schijnt alleen te zijn als er niks veranderd is bij jou

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:07

Ik heb naast mijn startpas voor mijn paard dresuur onder het zadel ook een nieuwe starpas aangevraagd voor samengestelde menwedstrijden met hetzelde paard, maar kreeg een startpas voor enkelspan pony en alleen dressuur en vaardigheid erop...ze zijn wel lekker bezig bij de knhs ;) 2 januar zal het wel lekker druk zijn aan de teleoon :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:13

Ik heb het allebei gehad. Ik had in oktober al 1 paard afgemeld. Begin december stond deze weer aangemeld. Ik erover gemaild: staan een dag later alle paarden afgemeld. Weer aan de telefoon en uiteindelijk is het goed gekomen. Er werd idd gezegd dat het een systeemfout was.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 20:50

Ik heb vandaag per mail reactie gehad van de Servicedesk van de KNHS, ze hebben de startkaarten afgemeld omdat de vereniging waar we bij zijn aangesloten haar statuten nog steeds niet heeft aangepast.

Zijn we mooi klaar mee, zonder enig overleg of waarschuwing worden de startkaarten afgemeld. Als ze ons nou gewaarschuwd hadden dan hadden we naar een andere vereniging over kunnen stappen.

Natuurlijk hebben we de vereniging om opheldering gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.....

Is het veel gedoe om naar een andere vereniging over te stappen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:53

Nee, overstappen heb je zo gedaan, eerst aanmelden bij een nieuwe en dan uitschrijven bij de oude, en daarna een mailtje naar de KNHS betreffende de overstap.

Wat je huidige vereniging betreft, er is een lijst met verenigingen die hun statuten niet op orde hebben, die regelmatig bijgehouden wordt. De KNHS heeft ook al diverse keren in nieuwsbrieven gemeld dat je dit in de gaten moest houden. Ik vind het van je vereniging niet goed dat ze het zo ver hebben laten komen natuurlijk, maar je had dit dus kunnen voorkomen door even te checken of ze de statuten op orde hadden...

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:01

Je hebt gelijk dat ik het nog beter in de gaten had moeten houden maar ik vind het wel ver gaan om de onwil van een vereniging af te wentelen op de leden. Je hebt heel wat meer mogelijkheden om een vereniging te straffen, nu zijn er mensen die er niet veel aan kunnen doen de dupe.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:03

Maar ook daar hebben ze voor gewaarschuwd. Als verenigingen niet naar de KNHS willen luisteren, moeten ze het via de leden van die vereniging proberen. Ik snap dat wel van de KNHS, de leden hebben misschien meer invloed als de KNHS. Verenigingen worden zo gestraft doordat leden weglopen en ze ook geen wedstrijden meer mogen organiseren. Maar zoals gezegd, overstappen is zo gedaan!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:18

Vervelend voor je dat je vereniging de boel niet op tijd in orde heeft gemaakt. Gelukkig heb je wel heel snel antwoord van de KNHS gekregen en kun je je overstap naar een andere vereniging gaan regelen. Met de KNHS is een overstap gelukkig altijd snel geregeld. Ik hoop dat je snel een andere vereniging vindt. Misschien is het handig om vooraf even te controleren op de lijst van de KNHS of die nieuwe vereniging de statuten wél op orde heeft.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:25

YSR1971 schreef:
Vervelend voor je dat je vereniging de boel niet op tijd in orde heeft gemaakt. Gelukkig heb je wel heel snel antwoord van de KNHS gekregen en kun je je overstap naar een andere vereniging gaan regelen. Met de KNHS is een overstap gelukkig altijd snel geregeld. Ik hoop dat je snel een andere vereniging vindt. Misschien is het handig om vooraf even te controleren op de lijst van de KNHS of die nieuwe vereniging de statuten wél op orde heeft.

Kan jij aangeven waar ik die lijst kan vinden? Ik heb gezocht op de site van de KNHS en het niet kunnen vinden....

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:33

Kan ik ook zo gauw niet terugvinden. Weet dat ik er een aantal keren een mail over heb gehad, dit was rond maart/april 2011, toen was er ook een link naar de lijst. Deze mailtjes heb ik niet meer, mijn laptop is in de zomer gecrasht, dus ik kan die link ook niet meer opzoeken helaas.

Ik kon wel een pagina op de site van de KNHS vinden, waar je verenigingen kunt opzoeken:http://www.knhs.nl/verenigingen.asp?PCatID=5000&CatID=7162&CatIname=KNHS%2DVereniging&style=3&Zoomstyle=11
Zou het kunnen zijn dat de verenigingen die de boel nog steeds niet in orde hebben, niet (meer) te vinden zijn in deze lijst? Zou je kunnen proberen met de naam van je huidige vereniging.

Mocht ik de lijst nog kunnen vinden, dat laat ik dat wel weten in je topic.

Edit: hebbes! Dit is de lijst met verenigingen die de statuten WEL in orde hebben:
http://www.knhs.nl/objects/00023665.pdf

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:38

Als we van vereniging veranderen, dan neem ik aan dat we binnen dezelfde kring moeten blijven om aan de regio kampioenschappen mee te kunnen doen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:05

Als je al aan selecties deelgenomen hebt wel ja, je mag niet in twee verschillende regio's selecties rijden.