ouders langs de zijlijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_star_xx

Re: ouders langs de zijlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:51

Nog nooit echt schreeuwende ouders gehoord op wedstrijd. Wel tijdens het losrijden dat ze fanatiek aanwijzingen geven, maar vaak is dit als ze langskomen of in een oortje ofzo. Dus kheb er niet echt last van tot nu toe:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:13

Schreeuwende ouders nog niet mee, maar snap wat je bedoelt.

van die ouders die aan de kant staan; draaf eens aan, zit is netter.
of nog irritanter, midden in de bak.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:32

ik schreeuw niet, maar geef wel ongevraagde adviezen aan de rand van de bak (mijn dochtertje rijdt nog geen wedstrijden, alleen onderlinge (en dan zeg ik niks om haar niet af te leiden), bv: let op je ellebogen, geef m een tikje als ie niet op je been reageert, iets rustiger draven enzenz.
Moet zeggen dat dochterlief het rete-irritant vindt, dus ik probeer me wel in te houden, haha!

kandell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:55

Ik zie ze wel. Schreeuwende ouders, huilende kinderen. Echt geen pretje. Zo ook kinderen die van hun ouders MOETEN rijden, en presteren. Ze verliezen daardoor helemaal het plezier in het rijden. Het moet leuk bijven, het is een hobby!!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:10

ja hoor bij bijna elke wedstrijd wel ouders aan de kant die zich met het rijden bemoeien, vreselijk vind ik dat ! gelukkig heeft mijn moeder niet heel veel verstand van hij rijden en houd haar mond als ik aan het inrijden ben.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:20

eigenloijk nog nooit mee gemaakt in de paarden sport maar bij tennis wel echt fet iri wat kan ik me daar toch dood aan iriteren

kiki_enjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:26

wel vaak mee gemaak met inrijden, maar heb zelf gelukkig ouders die gewoon mee gaan on te kijken

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:30

Op losrijterreinen inderdaad wel eens gezien. Tijdens de proef zelf nog nooit.

Ook wel veel pubers gezien die hun ouders de volle laag gaven, omdat ze in de weg stonden/deken niet snel genoeg haalden dat soort dingen.

Gelukkig waren mijn ouders zo niet. Mijn moeder zat altijd rustig te wachten totdat ik klaar was :)

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:40

Op het losrij terrein hoor ik regelmatig ouders die zich met hun kind en het rijden bemoeien.
Erg irritant. een tip geven is natuurlijk geen probleem.
Maar laatst was ik aan het losrijden en opeens kregen het meisje op de pony en haar moeder een flinke ruzie omdat haar moeder steeds commentaar gaf toen waren ze echt naar elkaar aan het schreeuwen dat vond ik best wel storend..

Flowflessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:16

Schreeuwende ouders kom ik niet vaak tegen.
Wel heel bemoeizuchtige, soms best irriterend als dit uitkomt
in een dikke discussie tussen het kind en zijn pap/mam ! ;)

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:31

Ik kom het ook wel eens tegen, echt super irritand...
Ook reden er bij mij in de les altijd 2 meisjes en de moeders daarvan zaten ook half te schreeuwen langs de bakrand..
terweil er gewoon een lesgever stond :+
Op zulke momenten ben ik blij dat mijn ouders niet paardrijden papa heeft het vroeger gedaan maar van hem maakt het niks uit wat ik doe. Ik mag nu ook gewoon rijden hoe ik zelf wil niet hoe mijn ouders het willen :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:57

PriscaZ schreef:
Ook wel veel pubers gezien die hun ouders de volle laag gaven, omdat ze in de weg stonden/deken niet snel genoeg haalden dat soort dingen.

Oh, daar heb ik zo'n enorme hekel aan... Laatst ook een meisje gezien dat haar moeder enorm begon uit te schelden, omdat haar moeder ietsjes "te traag" was met voorlezen en ze dus verkeerd reed. Mijn god, wat ging die er op. Heeft ook afgegroet en is gegaan. Walgelijk, serieus...
Als ik dat bij mijn vader had gedaan, had ik de pony kunnen inladen en was het naar een handelaar gebracht.
Die moeder kwam nog de coupon ophalen (de onderdelen die ze had gereden waren heel goed beoordeeld ook nog eens, dus die -2 had ze makkelijk kunnen hebben) en die was er zo kalm onder. Man, wat zou ik kwaad geweest zijn.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:07

Ik moet zeggen heb nog nooit schreeuwende ouders gezien. Maar wel veel ongevraagde vaak ook verkeerde adviezen gehoord van ouders langs de zijkant die blijkbaar niet zo veel verstand hadden van paarden. Soms schiet ik dan in de lach, zachtjes want je kan het niet maken ze uit te lachen. Maar dat van die pubers herken ik. Ik mag er zelf wel eentje zijn maar dat hoef ik echt niet te proberen bij mijn moeder. Ze laat me daar gewoon staan, dan mag ik zelf uitzoeken hoe ik thuis kom.

Teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:36

Nog nooit gezien hoor!
De meeste ouders weten dat een paard daarvan kan schrikken.
Soms moedigen ze aan, maar "schreeuwen?".

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:09

Everytime schreef:
Bij ons op de manege staan die ouders van beginnerslessen altijd aan de zijkant van de bak, te schreeuwen zoals: stuur nou die kant op! schop hem! Echt bloedirritant. :\
Huh ?? een goede manege draait de lessen alleen met leerlingen en een instructeur.
Noway pratende lui langs bak > je schreeuwt je kapot als instructeur < ... ouders er nooit bij punt uit.
Of ze moeten worden gevraagd om er naast te lopen bij de absolute beginners, maar dan nog: geen commentaar geven.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:18

ik geef het maar heel eerlijk toe ik ben zelf zo'n puber :+
Mams heeft best veel verstand van paardrijden, veel jonge paarden naar de M gereden,
Maar springen deed ze niet, althans niet op wedstrijd niveau!
als die dan aan de kant staat bij het losrijden en mij verteld dat ik dit en dat moet doen. aaaargg.
En het is slecht dat weet ik, maar als ik zelf al een beetje zenuwachtig enzo ben dan kan ik ook wel eens opzij schreeuwen dat ze zich er even niet mee moet bemoeien!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:34

Ik denk dat je het misschien vaker ziet bij het springen dan bij de dressuur. Mijn vader gaat mee als chauffeur, voorlezer en groom. Na meer dan 20 jaar wedstrijden rijden weet hij wel dat commentaar leveren mag maar graag op een rustige manier. Schreeuwen heeft hij trouwens nooit gedaan. Vroeger toen ik nog parcoursen sprong met mijn eerste pony hoorde ik 9 van de 10 keer toch zijn aanwijzingen niet eens. Nu in mijn dressuurproeven gebeurt dit stilletjes wel eens als ik langsrij. Heb ook best wel eens gemeld in het langsrijden dat hij sneller moest zijn maar schreeuwen neuh nooit. Wel hebben we het eens jaren geleden gezien en gehoord bij een springparcours. Beiden vroegen we ons af wat het nut was. Kind hoorde die dingen volgens mij toch niet. Als je aan het rijden ben je zo bezig met hetgeen je moet doen dat je het lawaai eromheen meestal niet hoort.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:43

in de proef of het parcours hoor je vaak de aanwijzingen niet, maar in de losrijbak/veld o.i.d hoor ik het altijd wel.
Vind aanwijzingen opzich niet erg, maar vaak bedoeld mams het zo goed dat ze elke minuut aanwijzingen geeft! echt heel lief bedoeld, maar soms wil ik ook even zelf rijden, en me op mn paard concentreren. :o

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:25

Ik heb altijd mijn instructrice mee op wedstrijd. Dan heb ik een oortje in met losrijden en geeft ze mij dus les. Mijn ouders hebben niks met paarden, en komen ook bijna nooit kijken dus van mijn eigen ouders heb ik iig geen 'last'...
Schreeuwende ouders kom ik niet zo vaak tegen, wel heel vaak ouders die fanatieker zijn dan het kind. Je ziet dat het kind eigenlijk niet wil, ouder staat geïrriteerd te roepen, kind wordt boos, ruzie.
Dat is wel irritant maar ik heb er eigenlijk vrij weinig last van, ik concentreer mij gewoon op mijzelf :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:38

Ik vind oortjes op wedstrijd juist irritant. Mijn instructeur bemoeit zich zelden ermee op dat moment. Meestal omdat hij zelf ook rijdt of op een later tijdstip moet rijden. Ja af en toe wel als het echt nodig is en hij al klaar is met rijden.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:53

maar die oortjes mag je niet in de proef in toch?
Is dat dan voor je eigen gevoel niet vervelend, dat je al een beetje aan dat oortje gewend bent, en dan ineens in de proef weer alle geluiden om je heen hoort? :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:58

Laat staan dat gehannes om dat nog van je kleren te moeten halen.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:03

lijkt me inderdaad ook heel erg vervelend. :P

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:24

tjoepatjoep schreef:
maar die oortjes mag je niet in de proef in toch?
Is dat dan voor je eigen gevoel niet vervelend, dat je al een beetje aan dat oortje gewend bent, en dan ineens in de proef weer alle geluiden om je heen hoort? :+

Met dokters verklaring dat je doof bent mag het op aanvraag wel, dan zit alleen je "voorlezer" naast de jury ipv aan de bakrand.
Denk dat de meesten hun proef wel uit het hoofd kennen en verder geen lezer nodig hebben.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:29

Ik sta wel eens naar mijn kinderen te schreeuwen langs de bakrand, maar dan moet ik proefje voorlezen.. :D
Wat ik irritanter vind is het lawaai wat sommige mensen produceren als hun kind al gereden heeft, daar moet je werkelijk soms overheen blèren.