Prachtige witte Lipizzaner, totdat...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Prachtige witte Lipizzaner, totdat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:44

Ik maak er altijd een combi van bovenstaande van :')
Ik was meneer de ochtend van te voren, zodat hij niet eens de kans krijgt om nog weer vies te worden.
Hij staat eigenlijk dag en nacht met een hals winterdeken op, dat scheelt, want dan hoef je het ook niet bij te houden (gouden tip!).
Ik was met een sopje van warm water met groene zeep, betadine shampoo, zilvershampoo en biotex blauw (voor de extra vuile was :') ).

En babypoeder na :j

Andere optie, wil je niet wassen (overigens wel NA die tijd waarschijnlijk) is die carnaval haarspray in de kleur: wit! Westernruiters doen dat ook erg veel :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:46

Halsdeken :Y)

mijne heeft witte voeren en ik was altijd met betadine shampoo. Word stralend wit. Iets anders heb ik eigenlijk nooit geprobeerd

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:57

Mijn oplossing: niet met mijn bonte starten in de winter maar dan mijn effenbruine meenemen op concours. Die vier witte voetjes zijn nog wel een keer snel gewassen :D

mirellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:24

Je hebt een speciale spuitbus hiervoor, maar ik weet zo even niet meer hoe dat heet.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:56

Cowboy Magic greenspot remover. Even erop en je vlekken zijn er zo uit.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:08

Ik heb 2 bonte{zwijnen} en die was ik de dag van te voren staart en benen.
Ook nu met louw water, en dan de staat in een vlecht.
Volgende dag eerst stevig rossen en borstelen dan kijken en eventueel de plekken weer wassen of met vlekken spray doen.

Ik start al jaren niet meer met een wit dekje, doe het al een paar jaar Zwart om Zwart en Grijs om Grijs.
{staart nergens dat je dekje wit moet zijn} is voor donkere paarden wel mooier.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:19

je hebt ook van die zwart poetsblokken
daar kreeg ik mijn schimmel altijd mee schoon
zo een:
Afbeelding

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:21

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Cowboy magic greenspot remover! Heb een appaloosa en die krijgt het ook altijd voor elkaar om onder haar deken mestvlekken te krijgen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:26

Je erbij neerleggen dat ze simpelweg niet wit te houden zijn?

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:32

Zet je paardje na het wassen onder een Bucas Shamrock Power of Power Cooler (voor de zomer) met hals. Het is net een pyama en zo zijn ze de volgende ochtend toch schoon. Je kunt hem meteen na het wassen opdoen ipv een gewone zweetdeken.
Veel succes en vergeet niet al was je een bruine honderd keer hij wordt nooit zo mooi als een echte witte *\o/*

Afbeelding

ps een wit dekje of witte bandages staat inderdaad nooit op een witte al is hij nog zo brandschoon, met een creme dekje lijkt je witte paard weer spierwit

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:16

als we de voetjes niet kunnen wassen, dan maak ik ze met zwitsal baby
talkpoeder gewoon wat witter. Neemt ook vet en viezigheid een beetje op
later afborstelen en voila stuk schoner.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:22

Biotex! Een vriendin van mij zet haar tinker nog welleens met zijn pootjes in een emmer Biotex.
Daarna heeftie weer prachtige witte sokken. Zorg wel dat je het heel goed uitspoelt!

Ook silvershampoo werkt goed, maar dat gebruik je al las ik.

En wassen nu kan echt wel :j
Je kan alleen niet uitgebreid gaan staan wassen, even snel & dan onder een zweetdeken op stal of iig uit de wind.
Zolang het niet kouder is dan 5 graden kan dat makkelijk.
Paarden zijn niet van suikergoed hoor :+

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:03

Nog een tip van een vriendin die ook tinkers heeft,
En daar mee ZZL is gestart steradent tabletten in warm water voor een mooie witte staart.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:04

Vanish kan trouwens ook :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:41

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:04

Dat is wel een dikke, Neonlight.
Ik heb deze sleezy: Afbeelding

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:17

Deze dekens werken echt heel goed. Die deken die KarinvdM hier boven laat zien.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:54

Hier ook een witte poown, die graag met z'n HOOFD in de mest gaat liggen _O-

Wat ik doe op de ochtend voor de westrijd:
- benen en staart wassen met groene zeep en shampoo (hierbij laat ik wel een dekentje opliggen
- manen wassen als het echt nodig is, maar liever niet
- hals en hoofd met Green Spor Remover van Cowboy Magic inspuiten (helaas wordt het hier niet spierwit mee)

En dan ist klaar. Dan is hij niet helemaal spierwit, maar dat is dan jammer hoor. Ik ga nu niet z'n hele lichaam wasse.

Van de zomer is het een ander verhaal. Dan staat ie 24/7 op de wei, rolt ie niet in de stront :') Dan was ik de dag van tevoren 'm helemaal. Dan de ochtend van de westrijd alleen benen/staart en andere vieze plekken wassen, mocht het nog nodig zijn :)

PetraKioto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:27

ik heb ook een lipi.
hij is nog niet helemaal wit, maar doordat er al veel wit in zijn vacht zit, zie je het vuil net zo goed.
ondanks het feit dat zijn box vrij proper is, heb ik het gevoel dat hij mest en zich er dan meteen inlegt |(
het is frustrerend en ik heb het al een beetje opgegeven eerlijk gezegd.
ik probeer de belangrijke plekjes proper te houden, zodat mijn materiaal niet te vuil wordt, maar een hoofd vol stront proper krijgen, is echt niet van de poes.

het zou handiger zijn moest hij niet heel zijn box vol mesten denk ik... :j

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:48

ijssnuiver schreef:

Ze zijn wel degelijk wit te houden, je moet er alleen wat moeite voor doen :+
Daarnaast als je het bij houd dan hoef je vóór de wedstrijd niet veel meer te doen ;)
Ik was hem gewoon met warm water de dag er voor (als ik vroeg moet starten) en dan krijgt hij ook meteen een schone stal en een deken op :) als ik 's middags pas hoef te starten dan was ik hem 's morgens :P

hansipansi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:26

@Lowara,
dat is echt briljant! xD

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:21

CasanovaLY schreef:
ijssnuiver schreef:

Daarnaast als je het bij houd dan hoef je vóór de wedstrijd niet veel meer te doen ;)
Ik was hem gewoon met warm water de dag er voor (als ik vroeg moet starten) en dan krijgt hij ook meteen een schone stal en een deken op :) als ik 's middags pas hoef te starten dan was ik hem 's morgens :P

Misschien wel, maar ik vind dat een paard ook gewoon paard moet kunnen zijn zonder dat het dagelijks gewassen word ed. Wat ik van mijn schimmel echt bijhoud is de staart en als ze hengstig is ook de achterbenen...
Geen haar op mijn hoofd die gaat bedenken om mijn paard helemaal in te pakken omdat we schoon op wedstrijd moeten komen :roll: .
Kleine kanttekening daarin: mijn paard is er dan ook wel 1 die zich door alles heen nog vies weet te maken, dus dat speciale dekens ed echt geen effect hebben op haar.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:31

ijssnuiver schreef:

Ik was hem gewoon met warm water de dag er voor (als ik vroeg moet starten) en dan krijgt hij ook meteen een schone stal en een deken op :) als ik 's middags pas hoef te starten dan was ik hem 's morgens :P[/quote]

Misschien wel, maar ik vind dat een paard ook gewoon paard moet kunnen zijn zonder dat het dagelijks gewassen word ed. Wat ik van mijn schimmel echt bijhoud is de staart en als ze hengstig is ook de achterbenen...
Geen haar op mijn hoofd die gaat bedenken om mijn paard helemaal in te pakken omdat we schoon op wedstrijd moeten komen :roll: .
Kleine kanttekening daarin: mijn paard is er dan ook wel 1 die zich door alles heen nog vies weet te maken, dus dat speciale dekens ed echt geen effect hebben op haar.[/quote]

maar het gaat hier ook niet om elke dag wassen :')
zo'n iemand staat bij ons op stal echter wel, na ja die wast bijna elke dag, maar het gaat er hier net voor wedstrijd en ik denk niet dat deze persoon elke dag op wedstrijd gaat, dus een keertje schoon gewassen worden mag mij wel of het nou een viespeuk is of niet, die van mij is ook een viespeuk, maar als hij een schone stal krijgt en schoon gewassen is is hij de volgende dag nog super wit :') en ze zijn hier genoeg paard hoor, maak je je daar maar geen zorgen om :') en bij mij word hij voor de wedstrijd ook niet helemaal in gepakt, alleen een dunne zomer deken en ik vind het wel zo netjes als je gewoon netjes schoon op wedstrijd komt :j

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:35

Oh ik maak me ook niet zorgen hoor om jou paarden :z .
Maar als ik meer mijn best zou moeten doen om mijn paard wit te houden, zou dat inhouden vaak wassen en dan vind ik onnodig. Tuurlijk is het netjes om schoon op wedstrijd te verschijnen, maar tot op zekere hoogte...

Oh en dat schone stal idee werkt bij die van mij ook niet. Ik heb grote schuilstal en uitloop(schoon zand en houtsnippers) en nog presteert ze het om altijd in eventueel aanwezige waterplassen, mest oid te gaan liggen en is nog vies. Dan kan het strooisel nog zo vers zijn.