Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:11

ik lees 'm wel, maar ik begrijp best dat veel mensen dit verplichte abonnement niet willen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:16

Ik denk dat het verschil is tussen een rasvereniging en de KNHS dat je een lidmaatschap van een rasvereniging/stamboek altijd op kunt zeggen als het je niet interesseert. Bovendien gaat zo'n blad meer specifiek over jouw ras, en is het dus sowieso vaak interessanter.

Bij de KNHS is dat niet zo. De meeste mensen zijn geen lid van de KNHS omdat ze graag over de KNHS willen lezen. Ze willen bijvoorbeeld alleen een startkaart en verder niet. En voor die ene keer in de zoveel tijd dat er echt iets belangrijks verandert wat mij aangaat, dan mogen ze me een brief sturen.

Zelf ben ik lid van de AQHA (quarter horse stamboek), en daarbij krijg je eens in de zoveel tijd een blaadje met het belangrijkste nieuws. Vind ik leuk en kost weinig. Als je meer wilt kun je je apart abonneren op een uitgebreider blad.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:19

SplashIsLief schreef:
Dat is wel anders, daar betaal je niet los voor. Ongetwijfeld is hiervoor een bijdrage opgenomen in het lidmaatschap maar dit staat niet uitgeschreven.

wat is daar anders aan? Dat het niet apart op je rekening staat? Wat een onzin.
Ik vind het heel normaal dat een vereniging een blad uitgeeft om de leden op de hoogte te houden van nieuwtjes en veranderingen en andere artikelen.
Wat een gezever over een paar tientjes...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:46

KarinvdM schreef:
SplashIsLief schreef:
Dat is wel anders, daar betaal je niet los voor. Ongetwijfeld is hiervoor een bijdrage opgenomen in het lidmaatschap maar dit staat niet uitgeschreven.

wat is daar anders aan? Dat het niet apart op je rekening staat? Wat een onzin.
Ik vind het heel normaal dat een vereniging een blad uitgeeft om de leden op de hoogte te houden van nieuwtjes en veranderingen en andere artikelen.
Wat een gezever over een paar tientjes...

En dat is nou precies wat de KNHS niet doet. In september 2011 nog doodleuk verkondigend dat d startcoupons onbeperkt geldig zijn en blijven en vervolgens komt er op bokt in een topic naar voren dat ze er een startpas doorheen gaan drukken en zo staan er nog veel meer ( zoniet alleen maar) oude nieuwtjes in.
In het kader van de digitalisering die de KNHS zo graag door wil voeren lijkt mij dit een uitstekend moment om die onzinnige P&S ad te schaffen. Is ook nog eens beter voor het milieu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:54

Xjosee schreef:
ik heb nog geen startkaart (en dus ook geen P&S) maar het zou voor mij zeker fijn zijn als ze het gaan afschaffen. Vind het toch wel erg veel geld..

En weet je wat ik denk dat ze doen, straks het blad er af.. maar dan het lidmaatschap verhogen... zo zijn Hollandse Sportbonden dan óók wel weer 8)7

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:59

KarinvdM schreef:

Nieuwtjes en veranderingen kom ik zelden tegen in de P&S. Reclame en hele verhalen hoe topruiters het doen, daar staat het bol van. Reuze interessant als je het leuk vind, maar wat heeft de gemiddelde wedstrijd ruiter nou aan het voerschema van Anky? Helemaal niks... Als het echt bedoeld is om de leden op de hoogte te houden, kan dat ook in de vorm van een nieuwsbrief. Dan hoef je de wijzigingen tenminste niet tussen de reclame uit te zoeken!
De digitale nieuwsbrieven zijn wat mij betreft ideaal. Je krijgt alleen waar je om vraagt en blijft dus gewoon op de hoogte van de wijzigingen binnen jouw discipline(s), prima!

Neonlight schreef:
Sowieso zal dit niet in 1 keer beslist kunnen worden.

Hmmm, de invoering van de startpas kwam voor 98% van wedstrijd rijdend/organiserend NL toch ook best wel uit de lucht vallen. Het zou dus binnen enkele maanden moeten kunnen. :P

Ik ben het echter wel met de mensen eens die zeggen dat we het wellicht eerst nog een keer op een andere manier aan moeten kaarten bij de KNHS. Ik vind de invoering van de startpas inderdaad wel een ‘nieuw’ argument.

Motje11: als jij nou eens een mooi briefje tikt en we er een handtekeningenactie van maken? Als ze niet reageren, kunnen we m altijd nog terugsturen…

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:12

Toch wist ik al ruim een jaar van die invoering van die startpas af. :o Maar wellicht komt dat omdat ik dit heb gehoord van een bestuurslid van de VHN die ook veel met de disciplinecommissie bezig is, connecties dus.
De KNHS is daar al heel lang mee bezig, voor de leden lijkt het van het ene op het andere moment, maar dit is echt niet zo.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:06

Ik heb ook al wel veel eerder geruchten gehoord, maar waar iedereen vooral over valt is gewoon de late officiële communicatie. (of de onjuiste informatie hieromtrent in de P&S :P)

Scum

Re: Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:11

Ik had het al eens eerder gezegd, maar ik denk niet dat we 30 Euro goedkoper uit zijn als dit blad wordt afgeschaft. Dit blad levert inkomsten op via de reclame. En als dat komt te vervallen dan zal de KNHS die kosten ergens anders terug gaan halen. Via KNHS lidmaatschap, digitale startpas, noem maar op. Ze bedenken wel iets.

Persoonlijk mag het blad van mij ook verdwijnen. Ze kunnen via hun site de leden informeren. En degenen die het blad interessant genoeg vinden kunnen evengoed lid blijven. Maar ik weet wel zeker dat we er geen geld mee uit gaan sparen.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:55

Goed idee, ik doe mee! +:)+

Ik las hier, of in het andere topic dat in de P&S van september nog stond dat de startcoupons oneindig bruikbaar zijn. In welke P&S is eigenlijk de startpas/afschaffing startcoupons aangekondigd?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:44

KasparovX schreef:
Ik las hier, of in het andere topic dat in de P&S van september nog stond dat de startcoupons oneindig bruikbaar zijn.

Klopt!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 14:53

Loetie84 schreef:
KasparovX schreef:
Ik las hier, of in het andere topic dat in de P&S van september nog stond dat de startcoupons oneindig bruikbaar zijn.

Klopt!

Als WC-papier inderdaad.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:12

Nee Fenny :( Dat stond er niet bij :P Hahaha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:13

Fenny schreef:
Als WC-papier inderdaad.

Ik mag toch hopen dat je het ook daarvoor niet oneindig gebruikt. :+

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 15:20

Neonlight schreef:
Fenny schreef:
Als WC-papier inderdaad.

Ik mag toch hopen dat je het ook daarvoor niet oneindig gebruikt. :+

Afspoelen en drogen? :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:21

[/quote]
Waarom niet? Als je lid bent van het KWPN krijg je IDS toch ook automatisch?[/quote]
Dat is wel anders, daar betaal je niet los voor. Ongetwijfeld is hiervoor een bijdrage opgenomen in het lidmaatschap maar dit staat niet uitgeschreven.[/quote]

Wij hebben de IDS wel degelijk kunnen opzeggen :) volgens mij met het argument dat dit mn fokkersnieuws ect. Was en dat we dit niet wilden (zonde van papier, inkt, tijd en energie ;)) wel heeft mijn moeder dit afgehandeld, dus hoe en wat weet ik niet precies :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:14

Misschien is het een beter idee als iedereen massaal mailtjes gaat sturen?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:16

Xjosee schreef:
Misschien is het een beter idee als iedereen massaal mailtjes gaat sturen?

Lijkt me idd een beter idee, maar dan moet er wel een standaardbericht op worden gesteld om te versturen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:24

Misschien is het een nóg beter idee om het plasticje er eens af te halen en het blad te lezen. Heb je nog waar voor je geld ook ;)

Nee? Ga dan naar de ALV.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:43

KasparovX schreef:
Ik las hier, of in het andere topic dat in de P&S van september nog stond dat de startcoupons oneindig bruikbaar zijn. In welke P&S is eigenlijk de startpas/afschaffing startcoupons aangekondigd?

Dat vraag ik mij idd ook af.
Als de P&S word gebruikt om nieuwe regelingen etc. te melden.
Wanneer heeft dat van de afschaffing van starkcoupons er in gestaan??

Inplaats van P&S kunnen ze toch ook een nieuwsbrief sturen??
(& mensen kunnen dan bijv. aangeven of ze het via de mail of post willen krijgen)
(& via de post moeten ze dan verzend kosten betalen ofzo)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:48

Ik ben het er mee eens.. Ik blader het altijd door maar daar blijft het bij. Voor de regelgeving etc. kijk ik toch altijd op de site van de KNHS.

Ik vind niet dat het blad helemaal afgeschaft moet worden maar dat het een keuze moet zijn. Wil je lid zijn en blijven van dat blad moet dat kunnen maar als je dit niet wilt (zoals ik en zo te lezen nog meer mensen) moet dat ook kunnen. :j

Nu word het je gewoon opgedrongen en je betaald een bedrag per jaar omdat het een moeten is. Dit moet veranderen in een kunnen. :j

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:19

Loetie84 schreef:
Motje11: als jij nou eens een mooi briefje tikt en we er een handtekeningenactie van maken? Als ze niet reageren, kunnen we m altijd nog terugsturen…

Dat wil ik wel doen. In de Openingspost staat eigenlijk al een voorbeeldje:

Motje11 schreef:
Sturen we dan van te voren een mail naar de KNHS met "Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ...".

Kort maar krachtig lijkt me. Ik weet niet hoe je zo'n handtekeningenactie in gang wilt zetten? Is het niet handiger gewoon allemaal een email te sturen? Dan hoeven we niet te verzamelen, mensen die alleen meelezen hoeven zich niet te melden en iedereen is zelf verantwoordelijk voor de tekst in de mail (die je natuurlijk aan kunt passen waar je wilt). En veel emails maken misschien meer indruk dan één brief met veel namen eronder.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:58

Nou ik doe niet mee.. als ze de P&S afschaffen komen ze echt wel weer met iets anders. En daarbij, het aantal mensen wat hier aan mee zal doen zal lang niet genoeg zijn om verandering te brengen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:00

toen ik vorig jaar ontdekte dat ik verplicht was om te betalen voor P en S werd ik toch echt ontzettend pissig. vroeger was dit namelijk niet zo. ik heb verscheidende malen contact gehad met de KNHS hierover en aangegeven hoe belachelijk het eigenlijk is. maar ik kreeg als antwoord: ja mevrouw, wij zijn hiervan op de hoogte, maar helaas het is nu eenmaal zo als je een startkaart wil hebben ben je verplicht een abonnement te nemen op P en S.....
iedere x als het blad door de brievenbus valt smijt ik het blad met plastic direct zeer agressief in de container. ik moet dan ff mijn frustraties van onmacht afreageren........ :(

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:04

Dat je gefrustreerd bent door een ledenmagazine vind ik wel gek eigenlijk :? Maar goed.. als ze niet zeggen dat het verplicht is, maar gratis.. dan verwerken ze het gewoon in de prijs en dan hebben de hollanders waar ze zo gek op zijn: ze worden voor de gek gehouden!