Complimentjes van de jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:53

In het L1 had ik eens op mijn protocol:

Leuke combinatie ! Ga zo door. Niet met de mode meegaan
en gaan trekken aan je pony.

Dikke winstpunt en bij aanleuning/ontspanning een 8 :D

Anoniem

Re: Complimentjes van de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:07

Bij pas de deux

Dat ze kippenvel van onze kür had gekregen. We super gereden hadden, ontzettend goed op elkaar waren ingespeeld en echt als team samenwerkten en dat we hier vooral mee door moesten gaan.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:57

Ik vind het wel altijd fijn als er ook eens iets positiefs op je protocol staat!

Laatste wedstrijd dit seizoen,eigenlijk ook één van mijn slechtste proeven dit seizoen(paard was ontzettend gespannen),ik had dat jurielid wel eens eerder gehad:
"iets moeilijkere proef vandaag maar oogt toch nog heel leuk en fris!"
Tja,fris was ze inderdaad... :D :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:19

bij de binnenkomst "heel netjes!", de middendraf, "netjes!" en een jury die ons in het verleden al een par keer gezien heeft, bij de galop: "ontzettende vooruitgang, ga zo door!" (paard sprong altijd om met de achterbenen)
en onderaan het protocol, "leuke combinatie!" en soms een paar tips, waardeer ik altijd heel erg :)

Ik heb wel eens geschreven bij een jury (F1 t/m F4) die onderaan het protocol een heel verhaal schreef aan de ruitertjes, wat goed was en waar ze nog op moeten oefenen, vond ik heel erg leuk!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:32

Toen ik het B-debuut van mij en mijn paard had toen ging het helemaal verkeerd in de ring,
hij begon te bokken/steigeren en sloeg in de ring (gelukkig binnenbak) op hol; angst, omdat hij spanning voelde.
omdat ik heel rustig bleef en heel rustig tegen hem begon te praten enz werd hij weer rustig en mocht ik m'n proef overnieuw doen.
het ging niet goed maar kreeg hem toch rustig aan het lopen.
onder aan m'n protocol stond:
heel knap hoe je met je paard bent omgegaan in je proef, met name het begin,
keurig blijven zitten. Erg mooi om te zien hoe je paard op jou gaat reageren en dan toch ontspannen kan worden! ga zo door jullie komen er wel!
Jury kwam ook nog naar me toe aan het eind en die man zei tegen me dat hij zei dat hij zelf nooit was blijven zitten en vond dat ik het keurig had opgelost!

Vond ik toen erg leuk toen!;)

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:42

ik heb een keer gehad dat er onder aan mn protocol stond: Hele nette en vriendelijk gereden proef.
Naar mijn mening hing ik de hele proef in dr mond omdat mn paardje een race deed wie het eerst met zn proef klaar was :P (khad toen trouwens wel 72%!!)

ook heb ik tijdens mn 1ste wedstrijdje buiten (2de wedstrijd met mn paardje) dat ik het wel redelijk vond gaan, en dat de jury toen tegen me zei: "Wat moet ik hier nou van zeggen?". toen dacht ik bij mezelf van: "Zo slecht heb ik toch niet gereden?". Maar de jury zei:"Zo'n geweldige proef heb ik nog nooit gezien!". :D Tijdens de prijsuitreiking zat ik niet eens in de prijzen, en toen snapte ik er niks meer van... bleekk dat ze op het secretariaat een foutje hadden gemaakt, was ik 1ste met 206 punten!!

voor de rest heb ik ook wel als commentaar gehad:
- netjes gereden, werk aan de stap (jury kwam zich nadien nog verontschuldigen omdat hij 5en had gegeven voor de stap, vond ik toen wel heel schattig!
- jullie komen nog ver.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:00

Afgelopen weekend in het M1: vriendelijk beeld. was het extra commentaar van de jury en die had het er zelf bijgezet. Is toch fijn om te horen.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:01

Ik vind het altijd heel fijn als er iets leuks op staat. Ik had ook een paar keer netjes staan bij mijn proef en leuke combinatie.

Krijgen jullie ook wel eens complimentjes van andere ruiters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:04

Wennii schreef:
Ik heb (vroeger, toen ze poep nog met een lange oe schreven en ik nog wedstrijden reed) ooit het compliment gehad; leuke combinatie. In dezelfde tijd ook ooit een jury naar me toegekomen om te zeggen hoe mooi hij het paard vond. (was mijn verzorgpaard).

huh.. echt ?? :o?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:08

De mooiste vond ik bij m'n beste vriendin vorige week, toen stond bij haar op haar protocol:

Er zit veel muziek in jouw paard, wij kijken alvast uit naar zijn concert!

(maw, ze verwachten veel van deze combinatie :D )

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:03

Of mn paard te koop was....
Goed paard, moet alleen nog iets bevestigd worden.
Fijn paard, beloofd wat voor de toekomst.

Gewoon leuk!

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:27

Dat we een leuke combinatie zijn, en dat het leuk paardje is.
Ook succes gewenst toen ik naar de L1 mocht
Altijd leuk om te horen, en haar succes heeft geholpen haha.
Al 4 winstpuntjes in de L1 binnen hihi. :o
Nooit verwacht dat het zou lukken met dit paardje.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:40

ik heb vaak gehad dat ik en mijn pony een leuk stelletje zijn, dat het er netjes uit zag.

maar echt heel vaak hoe goed wij wel niet bij elkaar passen, dat we 1 zijn enzo :'D

doet me wel pijn als ik daaraan denk, omdat ze binnekort weg moet omdat ik te groot word. :(

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:16

Op mijn eerste oefenwedstrijd met mijn eigen paard, stond er onderaan het protocol: "Paard met veel talent" :D (alleen moest ik het nog in goede banen leren leiden :P ). Was dik eerste en bij de prijsuitreiking nog live te horen gekregen van de jury hoe zeer hij onder de indruk was van mijn schimmel. Mijn week kon niet meer stuk :D

Bij de studentenruiterwedstrijden kreeg ik vaak de opmerking dat ik zo vriendelijk reed, daar ben ik ook altijd erg blij mee om te horen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:17

zuske schreef:

Vaak over de outfit en dat ze de paarden mooi vinden :j Zeker Devdan krijgt met zijn aparte kleur en stoere uiterlijk wel veel bekijks.

En een keer heb ik me slap gelachen. Ik stond voor de wedstrijd bij de ring te kijken met een programmaboekje in mijn hand. Vroeg een man welke combinatie het was. Dus ik gezegd dat ik dacht dat het nummer 3 of 4 was. 'Oh,' zegt die meneer, 'dan moet het nummer 4 zijn, want nummer 3 is een OO Seven en daar heb ik nog nooit een goede van gezien.' Ik zei verder niks daarop, meneer bleef nog even gezellig staan kletsen. Even later vraagt hij: 'Moet jij ook nog?' Ik antwoord bevestigend waarop hij vraagt wat voor paard ik bij heb. 'Een OO Seven,' zeg ik heel droog. Die meneer verkleurde eerst wit en toen rood hahaha. Even later komt hij met het losrijden naar me toe dat hij nu de eerste goede OO Seven had gezien (die van mij dus). Later in die zomer heeft hij nog geprobeerd of ik hem wilde verkopen. Overigens bleek het 's ochtends toch nummer 3 te zijn, de OO Seven, dus die meneer had die dag maar liefst twee goede OO Sevens gezien :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:22

Hahaha :))

Ik krijg regelmatig complimentjes van andere ruiters, m.n. over de gangen/bouw van paard en laatst de vraag hoe ik in vredesnaam haar staart zo oogverblindend wit had gekregen *D :+
Helaas kwam daar in 1 adem ook de vraag bij of het een Lipizzaner is, daar was ik dan weer ietsje minder blij mee want ben meestal niet zo gecharmeerd van het gangwerk van barokke rassen :P

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:24

Ik heb met dressuur nooit echte complimenten op mijn protocol gehad, wel met springen een keertje dat ik werd aangekondigd in de ring: En nu voor rv. coedijck, Lisa Bloemberg met het fjordenpaard Sander, een erg fraaie fjord!

Ik groette met een big smile :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:31

O jee, ik heb zo'n hekel aan omgeroepen worden. Alweer een paar jaar terug ben ik in een andere provincie dan gebruikelijk gestart op een groot concours. Roepen ze om 'en we geven dit concours dit jaar internationale allure, want de volgende combinatie komt heeeeeelemaal uit Belgie, voor rijvereniging X komt nu in de ring blablabla...' Echt alsof ik internationaal reed :oo , fantastisch hoor, als je in de L1 start :n . Ik kon ter plekke door de grond zakken met paard en al :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:33

Urielle schreef:
O jee, ik heb zo'n hekel aan omgeroepen worden. Alweer een paar jaar terug ben ik in een andere provincie dan gebruikelijk gestart op een groot concours. Roepen ze om 'en we geven dit concours dit jaar internationale allure, want de volgende combinatie komt heeeeeelemaal uit Belgie, voor rijvereniging X komt nu in de ring blablabla...' Echt alsof ik internationaal reed :oo , fantastisch hoor, als je in de L1 start :n . Ik kon ter plekke door de grond zakken met paard en al :D

Hahahahha :') Juist grappig toch!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:43

Urielle schreef:
Die meneer verkleurde eerst wit en toen rood hahaha. Even later komt hij met het losrijden naar me toe dat hij nu de eerste goede OO Seven had gezien (die van mij dus). Later in die zomer heeft hij nog geprobeerd of ik hem wilde verkopen. Overigens bleek het 's ochtends toch nummer 3 te zijn, de OO Seven, dus die meneer had die dag maar liefst twee goede OO Sevens gezien :+

_O- Geweldig!

Het mooiste compliment met m'n merrie was toch wel (op ons B-debuut) dat we een mooie combinatie vormen, en het rijden er rustig en vertrouwd uitzag. :)
Met m'n ruin was 't een mooi compliment dat hij een knap sportpaard was worden, en dat het rijden er fijn uitzag. (De jury bleek naast de fokker van het paard te wonen, en heeft hem dus de eerste 4 jaar zien 'opgroeien'.) :D

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:02

zuske schreef:

Héél vaak eigenlijk,vaker dan dat er complimentjes op mijn protocol staan :D !
Maar dan niet zozeer over het rijden,maar wel dat ze mijn paard zo mooi vinden.Ik heb een heel grote(1m75),nogal imposante United merrie,bruinschimmel met in de zomer echt een gouden gloed erover.Bijna elke wedstrijd komt er wel iemand vragen wat voor paard dat is.
Spijtig genoeg zal ze binnen enkele jaren 'gewoon' schimmel zijn,'k zal ervoor moeten zorgen dat ze tegen dan zo apart loopt dat de mensen nog steeds vragen wat voor iets het is!! :D ;)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:03

De jury zei tegen mij en mijn shet dat we beter rijden dan die shet die M1 rijd en nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer,, maar ik krijg altijd heel veel complimentjes :o *\o/*

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:38

Ik ben benieuwd of er nog bokkers zijn die dit weekend nog een complimentje krijgen. :D

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:35

ik krijg regelmatig van jury's te horen"wat een geweldig paard, een paard met deze beweging en uitstraling zie je niet vaak in de rind (op landelijk niveau)". dit gaat over Bayron.

Bij fairlane was altijd wat een vreselijke stoere merrie!:D

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:00

vind het altijd leuk als een jury compliment op je coupon zet of een tip! had bij mijn eerste wedstrijd met mijn 3jarige het commentaar; ben zuinig op dit goede paard!! en laatst nog een keer; hele leuke combinatie!!

zo ook een keer met mijn andere paard gehad.. proef ging echt voor geen meter maar toch nog het compliment er op; leuke combinatie werk aan de ontspanning! haha ja da was zeker, kon alleen bokkend door de proef!:P