Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manic schreef:@S_Halley Jij dat in het B het niveau vaak om te huilen is. Mijn opmerking is dat het toch de B voor Beginners is. Met andere woorden, foutjes maken moet kunnen toch, of moeten we allemaal al gelijk perfect over die hindernissen komen? Ik vind dat een beetje groot of dicht eronder in het B gewoon moet kunnen.
En als je als een kamikaze piloot door het B heen gaat, dan loop je toch vanzelf in het L of het M vast?
Ik vind toch eigenlijk dat het bij het springen moet gaan om het aantal balken dat blijft liggen, maar goed.
Ik rij zelf M2 met mijn paard, maar dat zegt weinig over mijn stijl bij het springen hoor... Vind ik volstrekt niet vergelijkbaar.
Evony schreef:ik vind die lijn van 75 punten voor 2 wps wel erg hoog zeg!
Vind het verder wel een mooie verbetering maar als je nu 50 stijlpunten rij je eigenlijk altijd top 3. Weinig mensen halen dat maar.
Sky_As schreef:hangt ervan af natuurlijk, als er onderdelen bijkomen die niet zo streng gejureerd worden, (om aan de 100 punten te komen) valt het wel mee.
S_Halley schreef:Juiste eerlijke fouten. En als je al niet in Balans op je paard kan zitten. En er bij elke hindernis bijna voor over afdondert. Dan kun jij je paard nooit een eerlijke fout laten maken. En springen en dressuur is heel verschillend. Maar balans heb je voor beide nodig.
miccamaaike schreef:Is er ook een linkje naar dit artikel?
Ik heb het idee dat het gaat lijken op de manier waarop bij studentenwedstrijden het springen wordt gejureerd. Ik ben er bij die wedstrijden echt helemaal voor. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken op de officiele wedstrijden, maar ben wel benieuwd naar hoe die regels nu precies gaan worden? Wie weet dat?
veerledec schreef:miccamaaike schreef:Is er ook een linkje naar dit artikel?
Ik heb het idee dat het gaat lijken op de manier waarop bij studentenwedstrijden het springen wordt gejureerd. Ik ben er bij die wedstrijden echt helemaal voor. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken op de officiele wedstrijden, maar ben wel benieuwd naar hoe die regels nu precies gaan worden? Wie weet dat?
Maaike, voor zover ik weet is het studentensysteem afgekeken van een test die is gehouden onder KNHS-ruiters voor dit systeem. Dus dat het erop lijkt kan heel goed kloppen.
nadjajump schreef:ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel fijn...
Ik vind het goed dat ze in de B beoordelen op stijl, en die 35 punten heb je inderdaad zo te pakken, maar ik vind dat ze beter daar iets aan hadden kunnen veranderen. Dat het bijvoorbeeld 'moeilijker' werd om zoveel punten te halen, of dat je pas bij meer punten een winstpunt krijgt. Of dat je bij 35 1 en 45 ofzo 2 winstpunten krijgt, ik noem maar even wat voorbeelden.
Ik vind dat het dan steeds meer op een dressuurproef begint te lijken. Als je netjes kunt rijden en een balk eraf springt win je van iemand die foutloos blijft maar minder goed op zijn/haar paard zit.
En ik vind het jammer dat er geen barrage meer is.
Wat ik trouwens wel heel goed vind is dat de jury in de bak staat en dat je meteen feedback krijgt over je rijden, in plaats van alleen het aantal punten!
schoentje schreef:Alle klagers over te weinig punten of niet snel genoeg kunnen promoveren, moeten simpelweg beter leren rijden.
Rhys schreef:schoentje schreef:Alle klagers over te weinig punten of niet snel genoeg kunnen promoveren, moeten simpelweg beter leren rijden.
Helemaal mee eens!