Bonita_Bon schreef:Daar haak ik even op in (het halsstrekken), als alles goed gaat en tijdens het halsstrekken drukt ie zn neus er nog wat teveel uit ga ik toch echt zonder problemen op wedstrijd met een jonkie hoor (in de B), krijg ik niet de mooiste cijfers voor en probeer ik thuis en op wedstrijd wel te verbeteren maar het is voor mij geen stopteken... Net als dat de wissels niet iedere keer loepzuiver zijn, houd me ook niet tegen toch ZZ-licht te starten, als ik maar over-all tevreden kan zijn. Wanneer ben je te kritisch als je je eigen streven boven het doel stelt; het paard en jezelf stapje voor stapje verbeteren. Dressuur is er mijn inziens nog altijd voor bedoelt om je paard recht, soepel en correct een ruiter te laten dragen, en in plaats van gehinderd door- geholpen worden door de ruiter.
En TS, je mist geloof ik mijn punt een beetje (vandaar dat ik mezelf nogmaals citeerde) ik denk niet van te voren "owww nee, dat en dat punt lukt toch niet" Ik merk het tijdens mijn proef. Dus terwijl ik rij heb ik dondersgoed mijn eigen en paardlief zn fouten door dus het gevoel van hoe ik mijn proef rij veranderd daarna absoluut niet. Ook niet als ik daarna mn filmpjes ga kijken oid.
Ik ben het wel met je eens. Bij ons is het halsstrekken altijd slecht geweest icm met haar korte halsje is het gewoon vaak een 5. Toch mogen we bijna M1 , dus als 80% echt goed gaat er zitten een paar dingen tussen die minder gaan, gewoon beginnen. Het is net wat je doel is. Als je altijd prijzen wilt en voor de kampioenschappen gaat, gaat het misschien niet lukken als er zwakke punten zijn. Anders kun je gewoon beginnen (zoals ik heb gedaan) en ook ver komen
(en toch boven verwachting in vaak in de prijzen gereden)