Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Odini schreef:ik denk dat als je als ruiter met verstand rijdt, en je kunt goed rijden, dat je met een hengst net zo prettig op een wedstrijd kunt verschijnen als met een merrie of een ruin. Maarrrrrrr, dan met je inderdaad wel met verstand en ervaring aan de slag, anders is het voor jou, maar zeker ook voor jouw mederuiters vervelend, irritant of zelfs gevaarlijk.
Een hengst, zeker als ie van het werk houdt, kan gewoon prima geconcentreerd blijven hoor, maar je moet hem wel opvoeden. Laats weer gezien....hengst in de losrijbak, beest liep alleen maar te brullen, nou daar kon je op wachten totdat het misging, en dat gebeurde dus ook. Dat vind ik eigenlijk schandalig, die mensen waren duidelijk niet kundig genoeg, en dat was ook heel vervelend voor de andere deelnemers.
Mits met de juiste opvoeding, en ruiter, is een hengst op wedstrijd prima.
janouk schreef:Veel dekhengsten presteren goed in de sport. Met als paradepaardje Totilas.
Waarom ook niet. Paard is een paard.
Ik denk dat het meer afhangt van de ruiter hoe consequent en duidelijk je bent en hoe goed je om kan gaan met het karakter van je hengst.
NeirynckN schreef:Hey, Beste paardenliefhebbers ik heb een vraagje,
Ik rij sinds enkele jaren verschillende paarden en heb al veel wedstrijdervaring. Maar nu zou ik graag een hengst kopen en vroeg me af of deze bij een goede correcte en consequente opvoeding te rijden zijn op wedstrijd tussen de merries en andere ruins of is hier een apart circuit voor ? Het zou wel een veulen of max 2 jaar zijn waar ik mee start om de prijs wat in toom te houden en zo kan ik ook de opvoeding meer bepalen. Iedereen heeft hier een andere menig over dus hoe meer reacties hoe beter.
Groetjes Nicolas x
MariekeS_ schreef:NeirynckN schreef:Hey, Beste paardenliefhebbers ik heb een vraagje,
Ik rij sinds enkele jaren verschillende paarden en heb al veel wedstrijdervaring. Maar nu zou ik graag een hengst kopen en vroeg me af of deze bij een goede correcte en consequente opvoeding te rijden zijn op wedstrijd tussen de merries en andere ruins of is hier een apart circuit voor ? Het zou wel een veulen of max 2 jaar zijn waar ik mee start om de prijs wat in toom te houden en zo kan ik ook de opvoeding meer bepalen. Iedereen heeft hier een andere menig over dus hoe meer reacties hoe beter.
Groetjes Nicolas x
Ik vraag me eigenlijk ook af wat je hiermee bedoelt?Klinkt een beetje...'fout'...
Verder is er al goed antwoord gegeven op de kwestie 'het kunnen rijden van een hengst'...met goede ervaring en een consequente en zelfverzekerde rijstijl kan het prima. Genoeg hengsten in de sport
NeirynckN schreef:MariekeS_ schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook af wat je hiermee bedoelt?Klinkt een beetje...'fout'...
Verder is er al goed antwoord gegeven op de kwestie 'het kunnen rijden van een hengst'...met goede ervaring en een consequente en zelfverzekerde rijstijl kan het prima. Genoeg hengsten in de sport
Fout ?
Succubi schreef:Persoonlijk vind ik het geen reden om een hengst te kopen en uit te brengen. Enige argument is: "Een hengst toont mooi"...
Waar wil je het stallen? Hoe wil je hem houden? Denk daar eerst maar over na.
En hou er rekening mee dat je best met en hengst kan starten maar je zélden ook echt welkom bent.
Je moet het altijd aangeven, je kan ze vaak niet in een box zetten want iedereen is bang voor een hengst. In de losrij ring (ook al gedraagt hij zich) word het niet gewaardeerd.
Het is misschien "mooi" in de ring maar daarbuiten een nachtmerrie.
kyrkelover schreef:Tuurlijk kun je gewoon met een hengst rijden.
Maar ik vindt niet dat je van anderen mag verwachten dat ze zich aan jou aanpassen omdat je op een hengst rijdt.
kyrkelover schreef:Tuurlijk kun je gewoon met een hengst rijden.
Maar ik vindt niet dat je van anderen mag verwachten dat ze zich aan jou aanpassen omdat je op een hengst rijdt.
Citaat:Dan houd ik ook geen afstand meer van haar.