Mijn vorige paard heb ik ook een baan geschoren, niet mooi maar super functioneel. Onderhals en liezen zijn toch de plaatste waar het paard het meest zweet
. En dan kunnen ze toch lekker buiten staan zonder mega pak dekens. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En dan kunnen ze toch lekker buiten staan zonder mega pak dekens. 

Sjolvir schreef:Even wat gechargeerd, maar paarden met wintervacht zijn lelijk!
Vond dat wel een leuke stelling voor een discussie.
Met zo'n paard kan je je op wedstrijd niet vertonen, geen gezicht zo'n wolbaal.
Functioneel scheren is ook een esthetische ramp.
Glad en strak helemaal geschoren, dat is mooi! Dat is het ideaal beeld.
manex schreef:Dat is toch echt iets van de laatste 20 jaar als je het mij vraagt hoor, dat een wintervacht
lelijk gevonden wordt en dat je er niet fanatiek mee zou kunnen trainen.
In mijn tijd, zo'n 20 jaar geleden dus, reed ik bijna elk weekend wedstrijden en daar werd
ook veel voor getraind. Gewoon met een paard met een dikke wintervacht. Daar deed niemand
moeilijk over en had ook geen enkel paard problemen mee.
Ik vind het zo'n flauwekul allemaal. En iedereen aapt elkaar ook maar na. Paard moet
geschoren, want anders loopt hij voor gek of moet je lang uitstappen of moet je meer poetsen.
Het wordt tijd dat er weer normaal met paarden word omgegaan en dat er word gekeken
naar wat voor het paard het beste is. Niet naar wat de ruiter of de omgeving van de ruiter
makkelijk of mooi vind.
En nee, ik ben geen natural. Voor het geval dat weer als argument uit de kast wordt getrokken.
Maar toch wordt die van mij in de winter geschoren.. Ons paard niet.
Voor haar is het een stuk beter IMO; als ze geschoren is loopt ze fijner, volijker en energieker. Geen half uur uitstappen met een natte vacht voor ons, daar wordt ze ook echt niets beter van.
Als ze met wintervacht net zo fijn liep zou ze haar haartjes fijn houden!