Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Donkerblauw schreef:Ik kan mij op wedstrijd toch wel behoorlijk ergeren aan die mensen die nog les krijgen in de losrijbak. Die mensen menen dan dat de hele bak van hun is omdat ze les hebben, en als jij dan toevallig 'in de weg' rijd, krijg je een vuile blik of een opmerking naar je hoofd geslingerd. Vaak horen daar ook nog instructeurs/instructrices/moeders/andere aanhang bij, de fanatiek door de hele bak naast/achter de combinatie loopt, om die les te geven en daarbij totaal niet op de omgeving let. Moet je zowel op de combinatie letten, als op de instructie.
Heb ook wel eens in de bak gereden met diverse kamikaze-piloten. Die vonden het blijkbaar nodig om hun paarden iedere keer in andermans paard te parkeren zonder duidelijke reden.
Of die mensen die vanuit het niets met hun paard in volle vaart in een zijgang jouw kant op komt zeilen, en daarbij totaal niet opletten op anderen. Of nog beter, die mensen die hun paard ineens op de noodrem trekken, om te kletsen, wat te drinken, het halthouden en groeten te oefenen, of weet ik het allemaal.
Al met al behoorlijk vervelend, vaak ben je meer bezig met de mede-ruiters dan met je eigen paard.

_Amigo schreef:En dan die instructrices die zo;n schelle stem hebben en ook nog hard roepen.. Of als ze midden in de bak gaan staan en die ruiter dan op de volte bij B is..
AAAH verschrikkelijk
Donkerblauw schreef:_Amigo schreef:En dan die instructrices die zo;n schelle stem hebben en ook nog hard roepen.. Of als ze midden in de bak gaan staan en die ruiter dan op de volte bij B is..
AAAH verschrikkelijk
Haha, inderdaad! Of nog beter, dat de hele familie op komt draven, en dat ze allemaal stuk voor stuk zich luidkeels gaan bemoeien met alles wat er in de losrijbak gebeurd. Nou, zodra je 'hun' ruiter voor de voeten rijd, krijg je toch een spreekkoor vanaf de zijkant!![]()
Nóg erger dan een volte bij B is als de volte iedere keer een stukje opschuift. Denk je dat je nog genoeg ruimte hebt om een oefening te rijden, blijkt de betreffende persoon ineens tien meter dichterbij te rijden. En maar schreeuwen tegen iedereen dat wíj op moeten passen dat we háár niet in de weg rijden..

0ojillo0 schreef:Pfff.. Niets zo irri als wedstrijdruiters die les krijgen! Volgens mij mag het zelfs niet eens! Of teminste midden in de bak!! Mijn paard is dan ook nog eens bang voor andere paarden, dan heb je wel eens van die ruiters die rechtsom rijden en dan zoo minimaal de binnenhoefslag pakken dat wij tegen de bakrand aan botsen. Die van mij gaat dan in de noodstop en omhoog, het ergste is dan nog om het de volgende ronde gewoon weer doen!! Grrrrr!! Ook een hekel aan mensen met jonge paarden, als ze worden aangesproken op het feit dat ze de bakregels niet toepassen zeggen ze; ja maar ik heb een jong paard dat kan ze nog niet!! Echt wtf ga je paard lekker thuis trainen en kom trrug als hij dat wel kan!!
)
maar op wedstrijd zo in de stress dat ze niet meer aan de hulpen zijn. Vorige zomer nog een die om de vijf meter stopte en om zich heen mepte, ik schaamde me dood
Doe'k nie expres nie
maar goed, dat hoort een beetje bij het losrijden in de B vind ik. (Ik zie dat je M rijdt en tegen de tijd dat ze M lopen moeten ze toch wel een beetje normaal door de baan kunnen hahaha) Urielle schreef:buukske schreef:Ja echt verschrikkelijk af en toe.
Afgelopen zondag zelfs meegemaakt dat mijn dochter op de lange zijde afwend en op de middellijn halthoudt om achterwaarts te gaan....gaan een of andere papa, die midden in bak zijn kind aan het helpen was, gewoon recht achter de pony staan.........nou ik vraag me toch ernstig af, WAAROM?????
Die "goede" man had gewoon echt niet door wat ie deed, blijf dan toch gewoon aan de kant!!
Voetgangers in de losrijbaan zijn sowieso echt heel irritant dus kan het me helemaal voorstellen.
Het seizoen van 'ik laat mijn groom mijn paard aan de hand losstappen' komt er ook weer aan, daar kan ik me dood aan ergeren. Meestal is ruiter dan eerst nog naar de plee en kleding in orde maken, begin dan eerder
) Wat voor blikken je dan krijgt omdat die van mij probeert over het schot heen te kruipen en het rondje daarna op het laatste moment probeert de andere kant op te duiken. Ik zeg er meestal niks van, want ik ben te druk met eigen paard, maar relaxed losrijden is er dan niet bij. MyWishMax schreef:Zo is die van mij zo'n mietje/zeikerd dat ik 3 keer moet aansingelen als ik erop zit, voordat die strak genoeg is. Moeders komt dus 4 keer de bak in. 1 keer om op te stappen en stukje mee te lopen en 3 keer aansingelen en peesbeschermers afhalen.
Ik kan me vooral irriteren aan mensen die les krijgen op een volte en voorrang eisen. Op wedstrijd kan ik verder best veel hebben. Het is geven en nemen hoor.... Al moest ik laatst wel heel erg lachen. Meisje die net wedstrijden is gaan rijden irriteert zich aan die "m ruiters" die denken dat ze goed zijn en daarom voorrang horen te krijgen. Als iemand voor de spiegel even z'n achteruit wil bekijken heb ik daar helemaal geen problemen mee tenzij diegene ineens voor me gaat stilstaan of daar uren gaat stilstaan. Ik heb met springen ook wel eens dat ik even snel m'n parcourtje wil bespreken met paps en mams. Ga ergens in een hoek staan waar niemand last van me heb. Als je dan precies die hoek in wil rijden dan sta ik daar ja. Mij lijkt het dan meer je frustratie afreageren wat er aan de kant staat dan dat het storend is.
Muisbal schreef:Al wie zich in de baan wil wagen,
dient dit vooraf beleefd te vragen
Wie zijgang rijdt heeft vrije baan
wie stapt moet naast de hoefslag gaan
Wie links rijdt heeft de meeste praats
Wie rechts rijdt maakt voor d'anders plaats
Rijdt veel praat weinig en tot besluit
Kom tijdig, en ga op tijd er uit...
AxS136 schreef:Of 1 dat als je ook maar een overgang terug naar draf maakt, al staat te schreeuwen dat het tegen de regels is. Maar ondertussen wel zelf op de hoefslag stappen.
En veel mensen die wedstrijden rijden denken dat ze daarom automatisch voorrang hebben op de niet wedstrijd rijdende ruiters.