Wedstrijd rijden met gips, mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:35

Ik vraag me af of je met je handen dan wel de juiste hulpen kan geven?
En of het dus wel verstandig is om te starten?

Anomien

Re: Wedstrijd rijden met gips, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:39

ik zeg ook gewoon handschoenen verbouwen en gaan met die banaan? wat kan je overkomen? je wordt echt niet voor het leven verbannen ofzo!

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 12:39

Annekeee schreef:
Ik vraag me af of je met je handen dan wel de juiste hulpen kan geven?
En of het dus wel verstandig is om te starten?
Lezen is ook een vak ;)

Nou heb het gemeld bij secretariaat omdat de juryleden nog niet aanwezig waren, het was geen probleem en ben dus ook gestart.

Knert, daar was ik ook niet bang voor maar meer het feit dat je er straks bent en mag je weer terug reizen voor Jan met de korte achternaam.
Rhine, waarom rij jij zonder handschoenen dan; je maakt me nieuwsgierig natuurlijk :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:09

Ik heb wat aan mijn spieren; ik voel niet wanneer een hard of zacht aan de teugel trek, met handschoenen voel ik de teugel ook niet en dus verkramp ik.

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 19:18

Oh jeetje, lijkt me erg vervelend! Kan het me dan ook wel voorstellen dat je dan liever zonder rijd :)

Royal45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:15

Ik wil graag wedstrijden gaan rijden in oktober. Nou krijg ik morgen loopgips... niet omdat ik wat gebroken heb hoor.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit mag tijdens wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:24

Royal45 schreef:
Ik wil graag wedstrijden gaan rijden in oktober. Nou krijg ik morgen loopgips... niet omdat ik wat gebroken heb hoor.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit mag tijdens wedstrijd?

Ik heb een keer een ponyruiter op de ovijersselse zien springen met een gipsbeen. Volgens mij was dat outdoor 2010. Dus dat mag vast wel.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:19

Heej, das niet leuk dat je dat hebt. Maar nog even over je vraag; als je toch gewoon wit gips hebt, en dan van een goedkoop handschoentje 2 vingers afknipt lijkt mij dat je er niks van ziet.
Ik hoop voor je dat het mag\lukt! +:)+

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:22

volgensmij mag het wel, maar ik had er vaak last van dat ik mijn teugel niet vast kon houden, misschien is het vestandig op 2 teugels aan het bit te maken. verder succes er mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:52

Ik heb weleens mensen in de ring gehad met alleen verband om. Staat niet in het reglement dat het niet mag. Dus ik heb ze gewoon laten starten.
Je moet wel verplicht met handschoenen rijden. Kun je dat niet, dan zul je bij de KNHS dispensatie aan moeten vragen voor het rijden zonder handschoenen. Aangezien je een tijdelijke aandoening hebt lijt het me stug dat je die dispensatie gaat krijgen.

En dan is het of niet starten, of je handschoenen een beetje aanpassen ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:01

je moet niet persee met handschoenen starten alleen als je een jasje hebt. en met het springen hoeft het ook niet

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:09

_Nette schreef:
Nou heb het gemeld bij secretariaat omdat de juryleden nog niet aanwezig waren, het was geen probleem en ben dus ook gestart.

Veel mensen kunnen niet lezen.... 8)7

Fijn TS dat het mocht. Ook nog goeie punten gehaald?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:46

Heb een keer iemand de regionale zien rijden met gips, ze had netjes zwart gips ervoor genomen en was voor het starten langs de jury's gegaan om uit te leggen dat ze aan 1 hand geen handschoen aan kon. Dat was maar goed ook want het gips zag je niet eens. Was geen probleem en mocht starten. Handschoentje verbouwen zou ook een optie zijn :D

lycil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:28

Heb idd ook een keer iemand zien rijden met gips, zou het gewoon proberen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:30

je mag niets besturen als je in het gips zit. ook geen paard dus!!
ik mocht niet eens naar les met gips....

_Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 13:48

Dav schreef:
_Nette schreef:

Veel mensen kunnen niet lezen.... 8)7

Fijn TS dat het mocht. Ook nog goeie punten gehaald?

Ach naar omstandigheden wel; had zelfs nog een kleine wp. 180 en 175.
Gips is er inmiddels ook alweer af!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:29

Heb wel vaker mensen in het gips zien starten. :j Rijd zelf ook al een maand met een gebroken vinger rond, wel gespalkt en niet in het gips.

Foto van het gebroken been heb ik ook ooit voorbij zien komen, was volgens mij een jongetje op een regio kampioenschap of NK. :j Met springen. :j

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:39

Ik ben ooit gestart met mijn been in het gips... dit werd toen door de officials op de wedstrijd gewoon toegestaan

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:56

Heel apart dat dit mag van het wedstrijd secretariaat. je mag namelijk geen auto besturen als je een gipsen pootje hebt (arm of been) doie je dit wel..... ben je niet verzekerd!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:00

Ik heb vorig jaar met losrijden voor de cross mijn vinger gebroken (met paard over de kop en paard er op gaan staan) toen wilde ik perse die cross rijden om dat dit mijn eerste was. Toen ben ik de cross ook ingegaan met een gebroken vinger (wisten we op dat moment niet maar goed) later naar het zkh gegaan en daar bleek dus dat die gebroken was, heb daarna verschillende wedstrijden nog gereden hoor, die vinger waar die aan vast getapt moest blijven samen met tape in de handschoenen vast gebonden en gewoon rijden, wanneer de vinger weer heel is moet je wel weer "opnieuw" leren rijden met die hand, dat is dan heel raar :P maar of het officieel mag geeen id..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:03

Ik heb laatst iemand gezien die met een kunstarm startte!
Had echt respect voor haar.
Maar de jury die zei er verder niks over, maar ze werd ook niet milder berekend...

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:05

Ik weet wel dat het in de endurance mag. Daar was ook iemand die z'n arm had gebroken maar die had gewoon mee gedaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:26

Floor_x schreef:
Ik heb laatst iemand gezien die met een kunstarm startte!
Had echt respect voor haar.
Maar de jury die zei er verder niks over, maar ze werd ook niet milder berekend...

Tja... dat is natuurlijk ook wel ff anders dan een gipsen poot!! zou raar zijn als dat niet zou mogen...