hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:15

_Sim_ schreef:
Ben je zelf al L2 met winstpunten dan? Anders mag je niet eens een hengst uitbrengen op wedstrijd.

Mir_horses schreef:
Overigens moet je wel een keer Z1 zijn geweest alvorens je met een hengst mag starten, dat is nog wel iets om in je achterhoofd te houden.

Z1??? Nee hoor. Slechts L2 met winst. ;)

Kunnen ze wel beter Z1 van maken :+ , soms zie je verschijningen in de ring met een hengst.. dan vind ik het eng om met mijn merrie's erbij te rijden! Dus ik zou zeggen: als je je pony thuis niet de baas bent tussen de merrie's ga er dan vooral nog maar niet mee op wedstrijd.. :)
Misschien kun je op een ponyclub oefenen met hem?

little_birdy

Re: hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:27

hoi TS ,
ik weet over welk paard dit gaat en kan je vertellen dat hootch,
zich helemaal niet met merrie's bezighoud en dat het een dekhengst is,
ook is de eigenaresse altijd aanwezig als jullie rijden dus vind het heel vreemd want zij heeft mij er niks over gemeld dat hooch zich zo gedraagt,
waar vraag je niet aan de eigenaresse wat je er aan kan doen dan?
het zou ook helpen als je hem regelmatig komt rijden en niet soms 6 dagen per week en dan een maand niet en dan weer wel,
hooch is harstikke braaf en gaat soms zelf met kinderen van 7 op buitenrit,
je zou hem ook beter wat lang een laag kunnen gaan rijden want zijn bespiering klopt helemaal niet ;)

groetjes saskia,

(het meisje dat hem reed toen jullie aan kwamen fietsen)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:29

Amyy_ schreef:
roommeid schreef:
Ja hij is hiervoor weleens als dekhengst gebruikt

Dan ik het logisch dat hij wat hitserger laat maar zeggen .
Dan heeft smaak een beetje te pakken , dus ik zou maar voorzichtig doen als ik jou was, en ik lees dat je nog maar 13 jaar bent, dan vind ik het nogal onverantwoord om een met een hengst in de buurt van merrie's te komen .. maar dat ik mijn mening.

de eigenaresse is er altijd bij ,
dus het is absoluut niet zo dat TS alleen met hooch op pad is ,
ik zal de eigenaresse even vragen om te reageren :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:31

Ook al is de eigenaresse erbij, dan kan ze nog niets doen als ze aan de rand van een inrijterrein of bak staat en hengstlief neemt het eigeninitiatief.
Even knipperen met je ogen en het kan al gebeurt zijn. Ze zijn echt zo ontzettend snel als ze in de aanval gaan!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:33

dat klopt en ze mag helemaal gaan wedstrijden starten van de eigenaresse ,
want daar loopt hootch nog niet goed genoeg voor onder haar,
en als ze wedstrijden mogen gaan starten dan mogen ze alleen in hetr springen starten want daar hebben ze hem voor :)

edit eigenaresse is er bij als ze rijden altijd ook in de bak wei enz

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:36

Om met een hengst te starten moet je minimaal 14 jaar zijn en L2 dressuur of L springen met winst.
Als ik jou was TS zou ik nog even goed achter je oren krabben voor je besluit om met een hengst te gaan starten. Als jij ook maar één moment je aandacht laat verslappen kan de hengst die 2 seconden geleden nog onder je kont zat al op vernielings/dekkingstour zijn. Weet waar je aan begint!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:37

Aha, wilde verzorgsterfantasien...
Hoe oud was ts ook alweer? 13?
Kan dit topic misschien het beste verplaatst worden naar de Young Rider fora....

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:41

,
TS heb het er eens even goed over meid met de eigenaresse,
en kom eens iets regelmatiger dan word hooch vanzelf rustiger van hoor,
wedstrijden zal ik niet doen daar ben je gewoon nog niet ervaren genoeg voor
en dat bedoel ik niet gemeen !!!

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 18:10

Nee we hebben ook besloten om voorlopig geen wedstrijden ermee te gaan rijden daar wachten we toch maar even mee

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 18:13

O en over het rijden wij kunnen niet zo vvaak omdat we tot half 4 school hebben dan nog sporten enzo maar in de weekendes rijden we en maandag avond vrijdag we kijken altijd wel of we nog keer kunnen

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:15

ik ben de eigenaar van hooch en het is dus absoluut niet zo dat ze alleen de weg op gaan of bij merries in de buurt komen!! ik ben er altijd bij als er bv buiten gereden word maar meestal zijn de meiden lekker aan het rijden/vrijspringen e.d in de wei en daar is hij echt braaf genoeg voor. we hebben 1 keer geprobeerd hooch in een wei te rijden omdat we naar een familiedag wilde met hooch om hem te showen. merries stond achter in de wei en er zaten 2 weides tussen dus zeker verantwoord, er stonden 3 lijnen tussen met stroomdraad dus niks aan de hand, ik ben niet zo gek om hem tussen de merries te laten lopen op een manege oid dat gaat ook niet gebeuren, dat vind ik levensgevaarlijk en 1000% onverantwoord.

wedstrijden komt met de tijd wel eerst lekker tutten en hem goed leren kennen dan komt het vanzelf, eerst op niveau komen met een andere pony en dan krijgen ze een goede begeleiding van mij en mogen ze er ook niet op rijden als er merries binnen handbereik zijn

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:45

Hooch is wel een lieverd haha :p
Maar vind het ook heerlijk om met hooch lekker door de wei te rijden en miischien buitenrit te make

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:05

In de reglementen staat:

10. In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het
kalenderjaar waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur klasse
L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:51

@cassidy hooch blijft hengst, hij heeft by the way zijn eigen weide met een omheining van 2 meter (hebben herten gestaan en die vlogen overal overheen ) daar mogen ze rijden, niet buiten zonder toezicht en niet in een bak met merries, hooguit met een aantal weides ertussen en als ik erbij ben.
gezien hij dekhengst is en dus natuurlijk dekt is er altijd risico maar hij is goed opgevoed, hij schreeuwt alleen en showt zich even, en daarna luisterd hij naar degene die hem vast heeft, maar hier zal ik ze me begeleiden, dit is voor een eerste keer altijd eng, als een hengst zo gek gaat lopen met de staart omhoog en dansen, en eens een goede gil geeft van hier ben ik. hij is echt goed opgevoed en is op de manege ook prima door mij en anderen te rijden, dan kijkt hij af en toe even maar onderneemt geen acties.

we hebben hem al getraind op merries, hij mag niet aan ze snuffelen o.i.d als hij aan het werk is, wel zal hij even showen/schreeuwen maar daar is hij hengst voor, zie hier zijn reactie op een rijdende hengstige merrie op een paar meter afstand, hij heeft er amper oog voor,staptnetjes mee de wei rond.
mijn vriend heeft hem hier vast.
in het begin showde hij even en wilde hij even ruiken gezien ze zwaar hengstig was,maar zo gedraagt hij zich dus vrijwel altijd:
http://www.youtube.com/watch?v=_KxIsFiB8ko