opnieuw B debuut?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

september starten B wedstrijd?

ja
35 (70%)
nee
2 (4%)
later starten
2 (4%)
wat je zelf wilt
11 (22%)
weet niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 50

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:59

Wat goed dat je toch gewoon gestart bent!!!! Gewoon doen idd en maling hebben aan anderen. De beste stuurlui staan aan wal ;) :D

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:58

allereerst bedankt allemaal voor jullie steun, is echt heel fijn om te lezen
en het heeft me zeker geholpen.

gisteren training bij Charles van Belle liep Five super, vandaag liep hij ook lekker maar...
het ging helemaal mis eenmaal in de ring, misschien lag het aan het weer (super warm en benauwd in die kleine dichte bak),
misschien lag het aan mij omdat ik echt gespannen en nerveus was..
hij was totaal niet voorwaarts, reageerde niet op mijn hulpen en hij was wel nageeflijk maar hij liep niet echt aan de teugel
naar mijn idee, ik zat er gewoon niet lekker op.
stom, maar ik zat ook alleen maar in me hoofd van: 'het gaat poedersuiker!', 'ik hoop dat het zo over is', hierdoor liep ik
ook nog eens de letter voorbij waar ik van hand moest veranderen... :(

maar ik heb nu wel zoiets van dat ik ervoor ga, volgende keer is het niet zo warm, heb ik weer een ervaring erbij en kan het alleen
maar weer beter gaan.
ik weet gewoon van mezelf dat ik mezelf nooit goed genoeg zou vinden, het plezier van het rijden is voor mij niet genoeg,
maar ik weet nu dat als ik meer wil ik nu ook gewoon moet doorzetten en doorstarten :)

O ja, ik had in mijn 1e proef dus 185p en in de 2e 177p in deze proef vergat ik de letter dus kreeg ik minpunten helaas anders had ik nog 2wp gehad maarja.. volgende keer beter! :D
- wat ik dus terug zag in mijn proef was enkel: aktiever,meer sprong, meer impuls -

NB: 1e proef was ik 5e en ''zij'' 6e en 2e proef was ik 7e en ''zij' 6e...

mieske

Re: opnieuw B debuut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:53

Probeer je niet te focussen wat "zij" doet/rijd..
Houd je lekker bij je eigen paard en heb maling aan haar.. Het leven is te kort om je over zulke dingen druk te maken ! Geniet van je paard en ga met een lach de ring in, probeer je spanning weg te "ademen" en doe gewoon je ding.. Dan komt het vast wel helemaal goed met jullie :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:00

Hou d'r plezier in. Ik ben na een maand gestart voor ervaring met Zoë en na vijf wedstrijden nog maar 1 winstpunt.. maakt me niet uit als je het maar leuk heb en jij bent al stuk verder dan ons en rijd je punten vaak ook nog. Moet lukken dus om er lol in te houden :) En bedenk ook even dat jij een moeilijker paard onder je kont heb dan zij. Zo hou ik mezelf ook in de gaten dat ik niet vergeet dat ik de eer aan mezelf kan houden :+

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:25

zondag is het weer zo ver, ik ga gewoon echt een 2e keer starten! *\o/*
ik denk dat er weer een vaartje in komt en ik ga proberen door te zetten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:37

Inderdaad gewoon doen, en schijt hebben aan de rest, want die zijn toch altijd beter 8)7

Rij voor jezelf.. en doe dat wat wat nonchalant en brutaal.
Ga je je teveel focussen op de wedstrijd, dan verlies je juist impuls.. gewoon rijden dus, net als thuis.

Enne... de beste stuurlui staan altijd aan wal hè?? ;)
Sukses zondag!!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:11

gabiiy schreef:
zondag is het weer zo ver, ik ga gewoon echt een 2e keer starten! *\o/*
ik denk dat er weer een vaartje in komt en ik ga proberen door te zetten.

En,hoe gaat het nu?heb je in tussen tijd nog wedstrijden gedaan?echt eeen leuk paardje heb je!en ik geef toe,ik ben zelf ook heel onzeker met rijden,je bent niet de enige).
Wat grappig Charles was ooit een soort van buurman van mij.

Maar zet em op met je paardje en voor je het weet rij je in de Z!!
xx lies

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:09

Waarom zo zenuwachtig? En wat kan jou 't nou schelen wat anderen over je zeggen? Als het je echt tegenstaat, moet je ze er gewoon eens mee confronteren. Maar ik zou 't gewoon langs je heen laten gaan.

Paardrijden doen we voor ons plezier hoor! :D Gewoon lekker rijden, goed les nemen en lekker starten. Starten is ook leuk; lekker brutaal maar netjes rijden en de jury laten zien wat jullie allemaal in huis hebben.
Nu ook eens uit de B komen en gewoon eens L1 gaan starten. Nieuwe proeven, nieuwe oefeningen en dat kunnen jullie makkelijk aan.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:30

zie nu pas dat er nog werd gereageerd op mijn topic.
ben hierna nog 1x gestart en nu even een stop, omdat ik in december ben gaan samenwonen.

maar.. ik ga in juni mee op KNHS instructieweek 4a dressuur met Five! *\o/*

ben van mezelf nogal paranoide :')
denk altijd als mensen lachen op smoezen dat het over mij gaat en dat is toch wel
vervelend als je aan het rijden bent in de bak, maar ik ben mezelf hieroverheen aan het zetten.

bedankt voor jullie hulp!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:36

Mooizo ;) ookal duurt het nog even,alvast veel plezier op de instructieweek!

Ff vraagje tussendoor,kom jij toevallig ook uit oud-beijerland?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:40

je hebt een te gek paard wat op de foto goed in z'n bespiering zit! Laat anderen maar kletsen. Zij is denk ik wat jaloers. Wees wat overtuigder van je kunnen als je voor je gevoel bagger rijdt en je hebt nog zulke punten dan weet je dat je meer kan!