Nieuwe rotregeling..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:20

ja hebben wij ook met het mennen. sóchtens om half negen eerst de dressuur en dan weer uitspannen ( en dat is toch een werk) en daarna tegen 2 uur weer de vaardigheid!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:31

Ik hoorde van de week ook van de nieuwe regel. Voor de aankomende wedstrijd bij ons hebben we (in mijn klasse de L1) mazzel: er stonden eerst 7 mensen ingeschreven (betekende dus 2 jury's voor deze rubriek) maar er hebben zich 2 combinaties afgemeld dus kan het secretariaat het met 1 jury af.
Bij ons (we hebben 1 bak voor de wedstrijd) mogen altijd wel 2 proeven gereden worden gelukkig, maar de organisatie wordt er zo absoluut niet gemakkelijker op. Het gaat de RV's ook meer geld kosten, wat uiteindelijk toch door de starters opgehoest zal moeten worden...
Als je nog maar 1 start per wedstrijd kunt doen, ben je dus nog eens 2x zo lang bezig voor je een klasse uitbent! Lekker hoor, eerst moet je al 10 winstpunten rijden in plaats van 5 (2x zoveel dus), en nu gaan denk ik meer RV's over tot maar 1 proef per wedstrijd, waardoor het weer 2x zolang duurt voor je je klasse kunt verlaten. Dat wordt voor mensen zoals ik, die niet iedere week ergens starten, helemaal een 10-jarenplan dan. Ik weet niet of de motivatie er dan na een jaar of 8 nog wel in zal zitten...

Wat ik ook belachelijk vindt, is dat je nu moet afdragen per wedstrijd pony's EN paarden. Bij ons betekent dat, aangezien we 1 wedstrijddag hebben waar zowel pony's als paarden mogen starten, dat we 2x zoveel moeten afdragen aan de KNHS! En dat alleen omdat zij een chronisch geldgebrek lijken te hebben.

Ik vraag me af wat het de KNHS gaat kosten als mensen gaan afhaken met het organiseren of rijden van wedstrijden door al deze waardeloze nieuwe regeltjes.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:44

Citaat:
In andere provincies schrijven ze nog maar 1 proef uit, maar ik zou zelf ook niet alles wassen, poetsen en optutten voor 1 proefje!

Bij ons rijd je in het binnenseizoen ook maar één proefje per wedstrijd. Er zijn maar erg weinig wedstrijden waar je twee proeven kunt rijden.
Als ik niet zou wassen, poetsen en optutten voor 1 proefje, zou ik de hele winter niet kunnen rijden.

Net als bij RK hebben we hier zo'n dertig starts per rubriek.

In het zomerseizoen kunnen we trouwens wel twee proefjes rijden.
Je rijdt je ene proef, komt je ring uit en kunt meteen in de tweede ring starten. Dat is wel erg prettig.
Het enige nadeel is dat je niet de dingen die in je eerste proef verkeerd gingen nog even kunt aanscherpen.

En zes starts per rubriek? Onze wedstrijden zitten nu al twee maanden van tevoren helemaal vol en dan gaat het om dertig starts per rubriek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:47

Idd kitty
Als ik alleen mocht gaan als ik 2 proeven mocht rijden dan had ik 2-3 wedstrijden per jaar Lachen

Dus ik mag mijn vieze schimmel helemaal wassen en vlechten voor 5 minuutjes en dat terwijl ik er enkele uren mee bezig ben hem zuiver op concours te krijgen Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:17

Kitty schreef:
Citaat:
In andere provincies schrijven ze nog maar 1 proef uit, maar ik zou zelf ook niet alles wassen, poetsen en optutten voor 1 proefje!

Bij ons rijd je in het binnenseizoen ook maar één proefje per wedstrijd. Er zijn maar erg weinig wedstrijden waar je twee proeven kunt rijden.
Als ik niet zou wassen, poetsen en optutten voor 1 proefje, zou ik de hele winter niet kunnen rijden.

Net als bij RK hebben we hier zo'n dertig starts per rubriek.

In het zomerseizoen kunnen we trouwens wel twee proefjes rijden.
Je rijdt je ene proef, komt je ring uit en kunt meteen in de tweede ring starten. Dat is wel erg prettig.
Het enige nadeel is dat je niet de dingen die in je eerste proef verkeerd gingen nog even kunt aanscherpen.

En zes starts per rubriek? Onze wedstrijden zitten nu al twee maanden van tevoren helemaal vol en dan gaat het om dertig starts per rubriek.

Dan is er dus duidelijk een chronisch tekort aan juryleden en accommodaties in jullie Provincie (of een overschot aan wedstrijdruiters). Bij ons (NH) kon in principe altijd iedereen 2 x starten op 1 wedstrijd, ook indoor, met maar 1 rijhal. Nu is dit drama en ik gooi de inschrijvingen gewoon dicht bij 6 stuks. Wat denk je hoe het anders moet met je juryleden? Geen jurylid die nog wil komen en dan h'eb je er 1, dan moet je die weer afbellen (toch maar 1 jury nodig). Het is gewoon drama!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:20

Bij ons is het een overschot aan wedstrijd ruiters.
Als ik kijk in de zomer, dan heb je 3 of 4 springringen, die van half 10 tot 6 continue bezet zijn.
En zo ongeveer 30 dressuur ringen met tussen de 25 en 30 combinaties.

20-25 km verderop is op dezelfde dag een zelfde soort concours en dat elk weekend Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:24

Ik zit in dezelfde regio als Kawa:

afgelopen weekend in Nuland: zaterdag 64 B springruiters, 78 L ruiters, 104 M ruiters. Zondag 56 L ruiters, 99 Z ruiters, 53 ZZ ruiters.

En dan was er dus ook nog de Hippiade, én op zondag een wedstrijd in Kaatsheuvel met 200 springruiters (40 km verderop).

Veronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:24

Bij ons is het altijd super en niet meer dan een half uur tussen je proeven. Hier kan je altijd 2 proeven rijden en worden allebei je proeven door 1 jury beoordeeld A.s. zondag moet ik om 16.30 en 16.55 Echt een fijne tijd. Bij ons doen er aan binnenwedstrijden ook niet veel mee want vol is vol.

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 17:15

Maar dat mag nu dus niet meer Veronique, ben benieuwd of jouw tweede proef dan nog geldig is...

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:29

Oeps, dit moest een PB zijn, niet zo heel privé hoor Knipoog

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:33

Ik moet zondag jureren en 1 rubriek is groter dan 6 combinaties.
Toch heb ik ze voor allebei de proeven.
Ik even blij dat ik geen bondsvertegenwoordiger ben. Schijnheilig

Linda_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:48

Wat je zegt rotregeling. Ik moet om 13.oo en om 17.00u. zit 4 UUR tussen!! Dat vind ik wel heel erg lang. En ik sta daar niet op de manege en ik voel er weinig voor om daar vier uur te wachten en ook niet om naar huis te gaan en weer terug te komen. Ik denk dat ik dan maar alleen de eerste proef ga rijden ofzo.
Dit wordt mijn eerste wedstrijd. Niet echt een leuk begin zo moet ik zeggen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:37

Kom lekker in het noorden van het land wonen. Want zoals Kitty al schreef, hier zijn de concoursen zo groot, dat er meestal toch wel zo'n 12 ringen liggen. Je rijdt zo van de ene ring in de andere en in de winter, zitten de wedstrijden indoor zo vol, dat je maar 1 proefje mag rijden. Ja, ja het noorden is zo slecht nog niet (voor wedstrijdruiters dan).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:30

Het is maar wat je niet slecht vindt? Ik ga liever niet voor 1 proef op pad.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:21

Bij ons zijn er gelukkig zo veel wedstrijden bij elkaar op dezelfde dag en bijna overal kan je twee proeven rijden. Ik hoop heel erg dat dat met de nieuwe regeling zo blijft. Lijkt me dus echt helemaal niks om een paar uur te wachten voor je tweede proef. Krijg je niet echt blije paarden van.
heeft iemand enig idee wat de motivatie is van het KNHS?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:46

Ik heb volgende week zondag ook wedstrijd met 2 proeven. Echt héél kl*te!! Me eerste proef om 10 uur 's ochtends, en mn 2e om 3 uur 's middags!!!!! Boos!
Vandaag was het fijner, zat een kwartiertje tussen mn proeven in.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:42

Fitzroy schreef:

Ik ga indoor liever voor 1 proef op pad, dan dat ik 3 uur moet wachten tussen mijn proeven. Lekker motiverend voor je paard, wordt hij weer uit de trailer getrokken. Kom op joh, we moeten nog een keer. Hoef ik bij die van mij niet te proberen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:50

Homiafortuna"]
[quote="Fitzroy schreef:

Ik ga indoor liever voor 1 proef op pad, dan dat ik 3 uur moet wachten tussen mijn proeven. Lekker motiverend voor je paard, wordt hij weer uit de trailer getrokken. Kom op joh, we moeten nog een keer. Hoef ik bij die van mij niet te proberen.
[/quote]

idem hier Haha! Haha!

en de accomodaties hier beschikken over het algemeen over 2 rijhallen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 05:50

als ik het goed begrepen heb is de optie:

in de B niet meer dan 6 deelnemers of veel meer dan 6 maar dan 1 proef rijden, deze jury kan dan de B en de eerste L proef jureren;

tweede jury jureert de 2e l en de 1e m1 proef en zo verder. Nadeel is wel dat je dan steeds overgekwalificeerde juryleden nodig hebt.