.Ik vind dat er weinig/geen nadelen zijn aan de overstap van LRV naar KNHS.
Voor mij was het natuurlijk ook niet zo heel ver rijden..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.Feelsoproud schreef:In belgie kan je bij de VLP(VOR dus voor antwerpen) ook gewoon met je pony tussen de paarden starten.

BBQUEEN schreef:maar bij welke vereniging moet ik haar dan laten inschrijven in Nederland?
Want te ver wil ik ook niet rijden dus heb zo al gezien dat dan voor ons het beste is om ons in te schrijven in de provincie Brabant. Daar ligt dan Eindhoven, Tilburg, Breda en dat is niet zo ver voor ons.
Kunnen jullie mij verenigingen doorgeven die in deze provincie liggen en waar er zo goed als geen verplichtingen zijn, bedoel daarmee geen 8tal training enz want dan wordt het wel moeilijk voor ons om daar altijd te geraken.
En zijn er vele Belgische jongeren die dit doen in Nederland wedstrijden gaan rijden met hun pony tot hun 18 jaar? Want heb de indruk dat wij met deze zaak alleen staan want ik ken niemand niet die dit doet in Nederland wedstrijden rijden met hun pony. En dan sta je daar ook wel helemaal alleen.
En wat betreft de proeven die je moet rijden in Nederland (dressuur dan wel) komt dit wat overeen met de Belgische proeven? Zij rijdt momenteel DL1 bij LRV en daar komt wijken voor linker en rechterbeen, en middengalop op de cirkel in. Welke proef mag ze dan starten in Nederland? Of moet ze terug bij de beginnelingen beginnen?
. BBQUEEN schreef:bedankt maar heb eens gekeken op de site van de KNHS maar vind daar geen link naar de verenigingen die bij de KNHS zijn ingeschreven. Het is precies zo dat je dit allemaal moet aanvragen via het hoofdkantoor en dat die je dan een lijst met de verenigingen doormailen.
Idem voor de dressuurproeven, die vind ik ook niet op de site staan.
Want als ze in september wedstrijden wil starten zullen we er toch werk van moeten maken om alles in orde te brengen.
__Astrid schreef:Feelsoproud schreef:In belgie kan je bij de VLP(VOR dus voor antwerpen) ook gewoon met je pony tussen de paarden starten.
Hoe komt het dan dat je bij HGVBB (vlaams br) en HROV (oost vl) nooit een echte pony tussen de paarden ziet?
Haffies en klein uitgevallen paardjes enzo wel... maar écht ponies niet?
BBQUEEN schreef:en dat wil mijn dochter juist niet, dus met haar pony tussen de paarden starten.
Dan win je volgens mij ook zelden, want de meeste paarden hebben betere gangen dan een pony, wat volgens mij normaal is.
Feelsoproud schreef:In belgie kan je bij de VLP(VOR dus voor antwerpen) ook gewoon met je pony tussen de paarden starten.

Het is het je gewoon moeilijk maken, ga jij ermee akkoord dan heeft ze veel geluk
jonge pony's, jonge ruiters zijn meestal een slechte combi, maar je leert er veel uit.
ookal ben ik 17 ik kijk deeld ook naar de menigen van mijn eigen mama en die zou het niet doen
.BBQUEEN schreef:maar dit wil ze echt niet met haar pony tussen de paarden starten, en persoonlijk wil ik dit ook niet.
toen ze met haar pony reed dus vanaf haar 12 jaar tot nu dat ze 16 jaar is heeft ze nog niet veel geluk gehad om met haar pony te winnen tussen de ponys. Dit om allerlei redenen, nl een pony gekocht van 3.5 jaar als ze 12 jaar was, een pony die nog niet veel kon, geen goede begeleiding gekregen en een kind van 12 jaar kan dit niet alleen een jonge pony opleren, dat moet met begeleiding. Dan ook een paar keer begeleiding gehad die er ook niet veel van kenden om een jonge pony op te leren, dan is mijn dochter er eens afgevallen en haar sleutelbeen gebroken, waar ze ook enkele weken niet heeft kunnen rijden enz enz.
Nu haar laatste jaar bij de ponys begint het echt goed te lukken en nu is haar pony carrière gedaan, dus ik snap ergens wel dat ze nu even nog voort wil rijden met wedstrijden maar dan bij de ponys en niet bij de paarden.
Het zou opgelost zijn als we onze pony zouden kunnen verkopen voor het bedrag dat we willen en dat we zouden kunnen beginnen uitkijken naar een paard maar spijtig genoeg is dit niet het geval. En voor een habbekrats doe ik hem niet weg dus dan is er maar 1 mogelijkheid dat zijn wedstrijden rijden in Nederland tussen de ponys
Def schreef:BBQUEEN schreef:en dat wil mijn dochter juist niet, dus met haar pony tussen de paarden starten.
Dan win je volgens mij ook zelden, want de meeste paarden hebben betere gangen dan een pony, wat volgens mij normaal is.
Dat is niet helemaal waar hoor, mijn bijrijdster rijdt met mijn pony M1 tussen de paarden en eindigt bijna altijd ergens bovenaan en rijdt menig paard eruit.
Wie goed rijdt, krijgt goede punten..
) rijdt vaak een meisje met haar DPony in de proeven tussen de paarden en die wint wel vaak...