Startlijsten.nl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:35

Er komen wat herinneringen naar boven van 'toen'.

Ik haalde de wedstrijden uit de paard en sport destijds (reed KNF) en dat gaf ik door aan het secretariaat van de vereniging en die stuurde de coupons op. Op donderdagavond kon je dan bellen hoe laat je moest starten.
En dan de wedstrijddag; met de halve ponyclub in de veewagen, op het wedstrijdterrein een touwtje spannen om de pony's aan vast te zetten (die konden dan lekker gras eten) 2 proeven rijden en soms 4-tal en als afsluiter de grote parade met de ereronde :D Vlak van te voren werd de vaandeldrager aangewezen. Die parrade was ook een bonte stoet van al die verschillende clubtenu's die je toen nog had, de een een rode trui, de ander een groene bodywarmer :+

Aan het einde van mijn ponytijd gingen we met de trailer naar de wedstrijd en parade's werden ook niet meer gereden.

ratzel

Re: Startlijsten.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:43

Ik weet ook nog wel dat er zelfs combinaties waren die in de L met hoedje gingen rijden. Dat mocht, geloof ik, als je bij de andere organisatie zat als de KNF. Ik weet even niet meer hoe die organisatie heet...
Bij de KNF moest je wel met cap, het elastiekje zat dan bovenop je klep ipv onder je kin....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:40

haha.. ja, ik ben ook bij NPC begonnen ooit.

mooie tijden.. iedereen deed natuurlijk en springen en dressuur.. en als het even kon ook nog 8-tal of 4-tal.. met hetzelfde paard, en hetzelfde zadel.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:54

ratzel schreef:
Ik weet ook nog wel dat er zelfs combinaties waren die in de L met hoedje gingen rijden. Dat mocht, geloof ik, als je bij de andere organisatie zat als de KNF. Ik weet even niet meer hoe die organisatie heet...
Bij de KNF moest je wel met cap, het elastiekje zat dan bovenop je klep ipv onder je kin....

Dat moet dan bij de paarden zijn geweest. Als kind vond ik dat zo stom dat iemand bonkend op een paard in de B met een hoedje op reed :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:58

juval schreef:
kleinvosje schreef:
Heeeel vroeger waren er nog geen startcoupons. De organiserende vereniging stuurde een vraagprogramma naar je club, daar kon je je dan voor opgeven wat de club dan deed bij de organiserende vereniging. Je kreeg een week voor de wedstrijd een papieren programmaboekje naar de club gestuurd waaruit je je tijden kon halen.

en toen gingen we gewoon onder de man, of met zn allen met de vrachtwagen :)
lange dagen, want wachten op de parade..

pfff good old times :)

Toch was het mega gezellig met de hele vereniging op concours. Stoelen en tafels mee, bbq mee, bier mee, alle trailers/vrachtwagens bij elkaar en dan wachten op de parade aan het eind van de dag. Vaandeldragers voorop. Prijsuitreiking te paard.
Toen was je echt de hele dag van huis als je op wedstrijd ging.

En boekje/startlijst kwam via de post.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:31

ratzel schreef:

NBVR

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:16

Hebben jullie ook nog mee gemaakt ( heul lang geleden ) dat je in de L soms met z'n drieen in een ring moest rijden ?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:02

met 3 man in de ring? :=

heb nog wel videobeelden van m'n zus in haar ponytijd bij de C pony's.
mensen kinderen.. pony aan het sterrenkijken van hier tot tokio, daar zou je tegenwoordig bijna verlies op scoren :=
daar had ze toen 3 winstpunten voor in 1 proef :=
bak bestond uit een weiland met enkele emmertjes waar de letters opgeschilderd waren. ( voila.. uw ring!)

en dit was het kringkampieonschap he? :+

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 10:59

Lowara schreef:
met 3 man in de ring? :=

heb nog wel videobeelden van m'n zus in haar ponytijd bij de C pony's.
mensen kinderen.. pony aan het sterrenkijken van hier tot tokio, daar zou je tegenwoordig bijna verlies op scoren :=
daar had ze toen 3 winstpunten voor in 1 proef :=
bak bestond uit een weiland met enkele emmertjes waar de letters opgeschilderd waren. ( voila.. uw ring!)

en dit was het kringkampieonschap he? :+

Hahahaha prachtig..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:47

Dat moet dan wel enorm lang geleden zijn.

Vroegah reed wel iedereen met een vzh. Je had geen apart dressuurzadel. En degenen die het als eerste hadden waren rijke kakkers. Iedereen deed springen EN dressuur. En je belde nooit of je eerder of later mocht starten.

Maar times change :)

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:38

En je startte 1keer bv L1 EN 1 keer L2 op de zelfde wedstijd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:40

Ik heb ook nog boekjes van de NPC kampioenschappen liggen :D

Met startlijsten erin.
Vroegah moest je nog diploma rijden voor een hogere klasse :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:45

CM_ schreef:
Ik heb ook nog boekjes van de NPC kampioenschappen liggen :D

Met startlijsten erin.
Vroegah moest je nog diploma rijden voor een hogere klasse :+

Had ik hierboven ook al gepost ja. Was ook wel weer apart hoor, je kon gewoon zelf beslissen welke klasse je wilde rijden, dan deed je de diploma proef even, en kon je gewoon die klasse doen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:52

Ik was een van de eerste bij mij in de provincie, die met een pony bij de paarden ging starten. :D Dat mocht eerst alleen bij de KNF en niet bij de NBVR. Maar bij ons waren de NVBR wedstrijden opengesteld voor KNF leden. hahaha en mocht ik met mijn pony toch starten tussen de paarden :j

Een van de eerste wedstrijden verscheurde een jurylid mijn protocol uit protest tegen de beslissing van de KNF om mij te laten starten. _/-\o_ Nog een hele rel geworden.
Dat waren nog eens tijden

En nog start ik pony's tussen de paarden. Nu kijkt niemand meer raar op. Toen kwamen ze nog melden dat de ponywedstrijd een dag eerder was geweest bij het losrijden.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:37

En dan had je ook nog de caprillie proef, moest je eerst doen voor je mocht springen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:49

CarolineP schreef:
En je startte 1keer bv L1 EN 1 keer L2 op de zelfde wedstijd.

jaa heb ik ook nog gedaan.. Geen idee meer hoe dat toen ging met winstpuntentelling en promotie...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:57

En hoe stoer was het embleem op je jasje :')

Ik weet nog dat ik bij de npc de eerste was die met een vliegennetje om deed springen, was niet duidelijk of het nu wel mocht of niet, maar pony had altijd last van het geluid, en het hielp dus wel.
Maar vaak commentaar gehad. En moet je nu eens kijken :') En ik had m nog wel om een goede reden en niet voor de sier.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:46

onne schreef:
Hebben jullie ook nog mee gemaakt ( heul lang geleden ) dat je in de L soms met z'n drieen in een ring moest rijden ?

Yep, heb ik nog meegemaakt bij een indoorwedstrijd. Vond het echt helemaal niets :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:48

Overigens in dezelfde tijd had ik al wel degelijk een dressuurzadel en een vzh zadel voor het springen. We namen er gewoon 2 mee in de concourskist die met de vrachtwagen mee ging. En wij waren toch echt KNF, en geen rijke kakkers ;)

Qua inschrijven: je kreeg aan het begin van het outdoorseizoen een lijst met kringwedstrijden waar de vrachtwagen naar toe reed. Aan jezelf de keuze of je meedeed.
En de ouders werden ingedeeld om de kinderen te rijden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:18

Fitzroy schreef:
onne schreef:

Yep, heb ik nog meegemaakt bij een indoorwedstrijd. Vond het echt helemaal niets :n

En kun je nagaan... dat wordt nu nog steeds in Duitsland gedaan := (en echt waar, het is geen porem :n )

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:39

Good old times. Ik voel me ook even oud :D .

Je kon je inschrijven bij de vereniging. Eén keer per week kon je daar lessen. Er hingen inschrijflijsten aan het prikbord. Een paar dagen voor het concours kon je het secretariaat van je ponyclub bellen en dan wist je hoe laat je moest. Met de hele ponyclub ernaar toe. Iedereen zowel dressuur als springen starten. Lekker patat eten met zijn allen (volgens mij kwamen we daarvoor) 's Middags was er de parade. Ook altijd een groot feest. Ik vond het een geweldige tijd! _/-\o_

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:57

Ik weet er nog een , op sommige wedstrijden moest je ook patroullie springen, dus een voorop en drie naast elkaar er achter.
En dan de verplichte 4 en 8 tallen, niks ik wil niet , kan niet , mee doen

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:01

Ik heb idd ook gewoon tm het M met een veelzijdigheidszadel gereden :j
En idd zoeken in de P&S en vrijdag bellen hoe laat je zondag moest... haha!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:02

En je kon in 1 wedstrijd de B door......Je startte 1x B licht en direct daarna B zwaar. Had je 2 keer een wp (120 pnt??) was je L

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:13

B licht en B zwaar heb ik nooit meegemaakt. Dat was waarschijnlijk van de NPC? Ik moest ook in de B al 5 winstpunten rijden om over te mogen.
Wel dat de L1 en L2 teruggebracht werden naar alleen L en weer terug naar L1-L2.

En in de ponytijd had je nog klavertje drie, uiteraard 4- of 8-tal, bestgaande rijpony en het leukste en een echt feestje was de parade.