klein paard starten tussen de pony`s

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bente_

Re: klein paard starten tussen de pony`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:03

Ik ken ook wel 2 mensen die een ingemeten e heeft.
een is eigenlijk 1.61 en de ander was 1.60. Hebben beide nog nooit problemen mee gehad.
ken ook wel iemand die een pony van 1.51 ong. heeft maar heeft in laten meten bij de D ponys.

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:05

Denk goed na wat je wilt. Koop je er nu 1 van 1.57 mtr., dan kun je mss een jaartje bij de pony's mee en dan zul je toch over moeten naar de paarden.
En als je pony op een wedstrijd wordt nagemeten, of op een kampioenschap en hij is te groot......... einde wedstrijd en dat is zonde van je tijd en energie die je erin gestoken hebt!

Mijn mening, koop een echte E pony en ga bij de pony's rijden of koop die van 1.57 en ga bij de paarden rijden. Ga niet illegaal je paard laten inmeten!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:30

Ik zou het er niet op wagen
aangezien je paard al 1.57 is zou die al bij de paarden moeten en hij groeit gegarandeerd nog tot zijn 7e dus dan kom je er alsnog niet meer onderuit lijkt mij.

Ik heb een E'er van 1.56 die onder mijn kont (omdat ik zo klein ben) ook een paard lijkt.
we hebben hem laatst nog nagemeten hij is al wel 14 nu maar hij leek zo groter dan 1.56 maar wij meette hem zelfs kleiner als 1.56
Ik word afentoe al gruwelijk vuil aangekeken dat ze vinden dat ik met een paard tussen de pony's start krijg elke wedstrijd wel die vraag over mezelf heen gesmeten of een of andere opmerking erover en daar word je ook niet vrolijk van hoor :D

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:36

Persoonlijk ben ik tegen het in-meten.

Ten eerste mag het gewoon niet
& ten tweede,
Je weet van te voren al dat het "ruim" een paard word.
Dan weet je ook dat het niet om een paar milimeter gaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:41

Is er nu al een meetrapport bij?
Want als het niet officieel is kan het best wel redelijk wat schelen......
Mensen zetten heel vaak niet kloppende info in een advertentie en gokken de hoogte zo dat het het best uit komt....

Ik ken redelijk wat inmeettruckjes, maar ik deel ze niet, want ik ben tegen!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:00

Waarom zo moeilijk doen? TS, maak een keuze: Een paard of een pony, heel simpel. ;)

Daarnaast zit er in de dressuur niet veel verschil tussen E-ponys en paarden.
Tuurlijk, bij de ponys is het misschien wat gezelliger, maar ik ken meer mensen van mijn leeftijd (15) die tussen de paarden starten dan tussen de ponys!

wouterfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:59

Pas daarmee gruwelijk op! Op kampioenschappen meten ze vaak de exacte schofthoogte na als je de ring uit komt ;)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:14

Koop een leuk dier van rond de 1.50m. Daar kun je nog jaaaaaren op rijden. Kun je nu bij de pony's starten en straks bij de paarden. Want met een D- of E-pony mag je prima bij de paarden starten hoor (tenzij het een Shetlander is, er is wel ergens een minimale hoogte geloof ik). En als je goed rijdt krijg je ook echt je punten wel, paarden van 1,50m worden heus niet gediscrimineerd op hun hoogte!

Of ga gewoon meteen in het diepe... koop dat paard dat je op het oog hebt (als ie echt zo leuk is), start gewoon meteen bij de paarden. STOER! En dan ben je meteen al een stuk verder dan leeftijdsgenoten, doe je een hoop ervaring op en hoef je je nooit meer druk te maken dat je nog een keer zou moeten overstappen, want dat heb je al overgeslagen.

(Ik vind nog steeds de benaming 'paarden' en 'pony's' een rare indeling. Ze kunnen het misschien beter 'jeugd' en 'regulier' of zoiets noemen. Geen indeling op hoogte van het paard, maar alleen op leeftijd van de ruiter.)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:32

Ik heb ook een pony gekocht bijna een jaar geleden. Ze was 2,5 en 1,55, nu is ze 3,5 en laatst gemeten op 1.62 en ze is er nu nog niet.
De kans dat de pony die je op het oog hebt een paard wordt is erg groot. Koop anders een iets oudere e pony, dan weet je dat je een grote pony hebt die niet groter meer wordt. En anders toch doorzoeken voor een pony.

Ik zou wel zorgen dat je bij de pony's kan starten. De ponytijd is een hele leuke en gezellige tijd die zou ik wel rijden als ik jou was. Verder kun je met je pony best bij de paarden gaan starten als je straks 18 bent.

Ms_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:56

Heb vroeger ook jaren gereden met een kleingebleven paard bij de pony's. Zeer succesvol en totaal geen probleem. Wel even aanpassen met de afstanden in het parcours.