Hoe was jullie aller eerste wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:19

Oei,ha ha ik begin alweer te lachen als ik er aan terug denk!
Mijn eerste wedstrijdje reed ik in 1989.
Weken van te voren was ik al druk aan het oefenen en op de wedstrijd zelf was mijn pony netjes gevlochten met een russich matje.
Netjes een dekentje op en de hele dag borstelen.
Hij had alleen zo'n dikke vacht dat hij zich rot stond te zweten!
Uiteindelijk het proefje gereden met een big smile Haha! want
hij had geen zin om te gaan galoperen.
Maarja ik had de grootste lol en daar ging het uiteindelijk om.
Mijn punten waren niet om over naar huis te schrijven. Bloos!
Oude puntentelling 96 punten.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:15

Ooh..mijn eerste wedstrijd!
Mijn allereerste was onderling, op de manege, toen was ik 8 jaar. Ik had volgens mij de derde prijs! Ja, en mijn vriendin was eerste en ik was daar boos om..Tong uitsteken
Mijn eerste officiele wedstrijd was toen ik 10 was, 151 punten in zuidlaren bij Laarwoud in de binnenbak.
Daar heb ik nog foto's van, Spirit mijn vorige pony, lekker met haar dikke wintervachtje, en iedereen zeggen: oooh! Wat lieieief! Haha!
(het was een heel elegant c-welshje, met zoooon lief koppie Knipoog)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:12

Mijn eerste wedstrijd was 3 weken geleden. Niet officieel, maar wel errug spannend.
Ik was 2 dagen van tevoren al zenuwachtig, maar op het moment dat ik ging inrijden waren de zenuwen weg. Zelfs tijdens de proef heb ik er geen last van gehad.
Ik had uiteindelijk 153 en 160 punten. Best netjes toch??

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:53

Geen zenuwen, maar het ging bar slecht. Haha!

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:25

xcynthiax schreef:
hoeveel punten had je er voor gekregen dan? en hoe oud was die pony???

Die pony was op dat moment al rond de 18. Ik heb dacht ik nooit hogere punten dan 140 gehad...Hij liep dan ook met zijn neus in de lucht en vloog tijdens de proef verschillende keren de baan uit...

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:27

mijn eerste proefje (ik les ook nog maar een jaar op een manegeknol) was onderling, op manege, ergens eind vorig jaar ofzo
werd gelijk eerste (van de 4..:p) maar niet omdat ik zo goed reed, maaromdat de pony degene die voorleest zo supergoed kende, deed alles al voordat ik hulpen kon geven :p
best grappig, winnen door je pony, in plaats van je zelf...
daarna, de 2 volgende onderline wedstrijdjes gingen minder...
1x op een pony die liep wel 5 proefjes!!! echt zielig, bij mij was die doodop, sprong zelfs in verkeerde galop Boos! ook helemaal bezweet...

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:28

Vergeet ik niet meer

eerste met twee winst punten..
een mooie deken gewonnen en een zilveren paarden beeldje

mon

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:36

eerste wedstrijdje op de manege, moest links aangalopperen met dutse, ze wilde niet, klets met zweep, bok bok, er niet afgevallen, moest rechts aangaloperen, waren in galop, en op exact de zelfde plaats waar ik haar een tik gegeven had, daar schoot ze weg bokt maakte een scherpe bocht, struikelde , en bokte op nieuw, en daar lag ik! Haha!

Veronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:01

Mijn 1e wedstrijd is nu 3 jaar geleden en ik wist niet goed wat ik moest verwachten. Ik had 165 en 167 punten bij de pony's en was 2e en 5e en mocht een ererondje rijden en dat vond ik erg tof Cool

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:56

Ik was super zenuwwappig, ik deed echt alles verkeerd iniedergeval leek dat zo. Maar mijn proef ging opzig wel goed maar dat kwam ook wel door mijn verzorgponytje die tijd Pepper. Ik had geloof ik 169 en 167 punten en dat was goed voor 2x 2de **Trots**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:05

Dat is eeeeeeeuwen geleden; toen je met 120 punten nog een winstpunt had. Ja ik weet het; ik word oud. Maar voor mijn allereerste wedstrijd (officieel) was ik heel erg zenuwachtig (helaas is dat nog steeds zo Scheve mond ). Maar ik haalde meteen wel een winstpuntje met mijn New Forest schimmeltje. Ik blij, want ik wilde zo snel mogelijk springen.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:35

Mijn allereerste wedstrijd was ook zo geweldig
We moesten 10 hindernissen springen en het ging geweldig totdat de pony bij de laatste hindernis weigerde en ik met mijn kop op de hindernis knalde....Maar de wedstrijden daarna gingen beter (heb er nog maar 6 gehad in de 3 en een half jaar). 2 keer 2e en 2 keer 3e en met een spelparcour eerste op de grootste fries van heel de manege!!! (trots)...Waren allemaal manegewedstrijdjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:41

Dat is voor mij nog maar 2 jaar geleden en staat nog vers in mijn geheugen.

Het was natuurlijk heel spannend, vooral het gedoe er omheen zo als het vlechten en het omkleden. Ik was niet zenuwachtig en ik baalde dat ikzelf helemaal niets mee kreeg van de mooie outfit van mijn paard. Als je er zelf op zit zie je er ook weinig van *LOL*
Het rijden ging redelijk. Ik geloof dat ik een keer fout ben gereden en Lois sprong nog een keer 180 graden om bij A. Het beeld was te onrustig en gespannen. Precies datzelfde commentaar krijg ik nu nog in het Z, Lois is gewoon een supersnelle dondersteen Lachen Ik geloof dat ik voor mijn eerste proef 154 punten heb gehaald.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:54

heejz

mijn aller eerste wedstrijd officeel was niet zo leuk. ik ben samen met me pard onderuit gegaan en heb een gebroken voet en ben ook geopereerd eraan dus was niet egt leuk

Greotejs Amanda

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 16:44

Mijn allereerste (niet-officieel) wedstrijdje had ik al toen ik 4 longelessen had gehad en ongeveer 3 of 4 lessen in de groep. Ik ws toen 6 jaar. Ik deed gewoon mee, en was een-na-laatste. Ik kan me er heel weinig van herinneren, maar toch wel knap dat ik toen geen laatste was!!!
Mijn allereerste officiele wedstrijd met Emeraldo ging wel goed. Ik was toen 5e (van de 20 ofzo) met 168 punten.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:07

Mijn eerste onderlinge wedstrijd was ik met Simone eerste en 200 punten Bloos Knipoog In het begin van de week was ik toen wel wat zenuwachtig maar op het einde niet meer...

Officiele was eeh... vorig jaar in de Bixie met Hofnar. En eerste offieciele B 26 juni '03 met Hofnar. Niet echt zenuwachtig en 144 en 161 punten!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:57

Het was 2001 op een mooie...(laat maar)
Ik reed op Largo, we gingen naar de Welshsportdag in Kootwijk.
Ze liep nogal te scheuren en me vader wilde naar huis duz iemand anders zou de punten meenemen...Later word ik opgebeld: "JE BENT TWEEDE!!!" Waaaaaaaaah *LOL* Khad 161 punten, een (joepie) beker en een rood lintje natuurlijk Lachen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:48

ik had 154 en 160 en een 3e plek, was ik erg tevreden over. DAt is tot nu toe ook het hoogste dat ik behaald had. die 3e plek dan, want hoogste punten in tot nu toe 166

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:51

met mijn eerste wedstrijd was ik echt mega zenuwachtig, ik heb me druk gemaakt om niks want we zijn eerste geworden, wel helemaal dankzij men superpaardje Haha!

maar ik moet zeggen dat ik nu nog steeds voor elke wedstrijd zenuwachtig ben en meestal geen hap door mijn keel kan krijgen.. ik ben een echte zenuwlijer Bloos Schijnheilig gelukkig dat mijn paarden er vrij rustig onder blijven.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:08

hahahaha die van mij was als je eraan terugdenkt supermelig!
Mijn pony durfde niet langs de letters, niet langs de juryauto en niet veel later stond ik ineens bij iemand anders in de ring! Schijnheilig Ik kreeg hem ook niet meer terug de eigenlijke ring in en ben maar naar huis gegaan (jankend Huilen en helemaal boos Boos! , en mijn vader maar lachen! Haha! )
Na heel veel oefenen is het uiteindelijk helemaal goed gekomen! Lovers

connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:41

Haha, ik ga over eventjes met mijn pony starten:P
1 november sowiezo, misschien nog wel eerder *LOL*:D
hihih xxxxies

Laus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:45

Nou, mijn allereerste wedstrijd was een hoop gestress.
Ik had geen laarzen want iemand zou die voor me brengen, maar is pas op het allerlaatste moment komen opdagen(na een hoop gebeld etc)

Toen zat ik net op tijd op het paard en uiteindelijk een eerste plaats Lachen

connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:54

aaaaaaaah....Boos!
Leukk!!

connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:59

hihi
de eerste plaats dan Tong uitsteken
met hoeveel punten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:45

Allereerste wedstrijd met mijn huidige paard (ook voor hem de eerste keer op concours) was ik ook errug zenuwachtig, maar ik haalde 169 punten en kon dus dik tevreden met 2 winstpunten rijker weer naar huis. Dit was ook weer de eerste wedstrijd voor mij sinds mijn ponytijd (zie hier ergens boven).