Kunnen deze tijden zomaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:06

haha ja kwartier à tien minuten is voor mij ook genoeg maar ach, beter een half uur dan niks! En meestal loopt het nog behoorlijk in hoor. Ik laat mijn pony na 1e proef altijd een rondje of twee met een lange teugel en als we allebei weer op adem zijn pak ik haar 10 minuutjes op en dan kan ik weer starten. Dus dit is stukken beter!

Haha bedankt! :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:08

30 minuten jeetje dat zou mij ook te lang duren.
Ik ben ook niet anders gewend dan hooguit 15 minuten ertussen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:08

Annekeee schreef:
30 min is ook weer veel vind in :')
Maar indd probleem opgelost :D

Succes ;)

30 min tussen de starttijden dus daar gaat de tijd van je eerste proef nog wel vanaf ;) dus dan hou je 23 min over :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:09

Wat apart dat iedereen hier zo dicht op elkaar start! Hier zit er eigenlijk standaard een half uur tussen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:09

Miseria schreef:
Misschien omdat er minder starts zijn? Bij ons op de vereniging proberen ze altijd groepjes van 4 te maken, dan heb je dus deze tijden bv:

9:00 Combinatie 1
9:07 Combinatie 2
9:15 Combinatie 3
9:22 Combinatie 4

En dan
9:30 Combinatie 1
9:37 Combinatie 2
9:45 Combinatie 3
9:52 Combinatie 4

Indoor en als je 2 proeven in dezelfde baan moet rijden, dan moet het idd zo worden ingedeeld :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:10

Dat kan zeker! Als je van te voren even overlegt met de 2e jury? Dan kan die besluiten om degene na jou voor te laten gaan en dan kan jij rijden. Menig jury waardeert het als je het van te voren even uitlegt en dan willen ze vaak wel rekening met je houden als het even kan. Ervaring heeft mij trouwens geleerd, dat ze het wel zo kunnen plannen, maar dat het zelden lukt om ook echt uit te voeren. ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:11

marjolein_el schreef:
Wat apart dat iedereen hier zo dicht op elkaar start! Hier zit er eigenlijk standaard een half uur tussen.

Zie dat je uit Bergen komt, heb zelf ook altijd in die regio gereden en ik ben 30 min ook gewend :) maar nu in het oosten 15 min ertussen is eigenlijk fijner :j

Zonnetje81

Re: Kunnen deze tijden zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:12

Laat ik het zo stellen als er veel tijd tussen zit, start ik geen 2e proef, nutteloos, dan zitten sommige mensen een uur of langer op hun paard en mijn paard is in 10 minuten proefklaar, als je dan een proef rijdt + 25 min wachten + proef kan je het vergeten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:16

Dressuurgek schreef:
Indoor en als je 2 proeven in dezelfde baan moet rijden, dan moet het idd zo worden ingedeeld :j

Klopt inderdaad :j maar zelfs met meerdere ringen doen ze hier gewoon ring 2 later laten beginnen, dat je nog zo'n soort verdeling krijgt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:06

Zonnetje81 schreef:
Laat ik het zo stellen als er veel tijd tussen zit, start ik geen 2e proef, nutteloos, dan zitten sommige mensen een uur of langer op hun paard en mijn paard is in 10 minuten proefklaar, als je dan een proef rijdt + 25 min wachten + proef kan je het vergeten.

Ja voor mij is het eigenlijk omgekeerd. Pony heeft de eerste proef meestal erg veel stress, dus als ik dan de baan uitkom moet ik haar meestal weer opnieuw oppakken. En als ik dat gedaan heb gaat tweede proef juist stukken beter. Als ik met al die stress in 'een adem' door zou moeten zou het niks worden.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:15

Dressuurgek schreef:
Annekeee schreef:
30 min is ook weer veel vind in :')
Maar indd probleem opgelost :D

Succes ;)

30 min tussen de starttijden dus daar gaat de tijd van je eerste proef nog wel vanaf ;) dus dan hou je 23 min over :+

Ja dat is waar :') Dan is het indd nog wel te doen :D

pitbullgup

Re: Kunnen deze tijden zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:21

Hier in de omgeving is het ook vaak meteen achter elkar starten of met 1 combinatie er tussen. vind het juist vervelender als ik langer moet wachten aangezien ik en paard dan sneller in kakken....

Channiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:59

Vaak lopen de tijden wel iets uit.
Dat komt doordat sommige mensen even last de jury gaan voor commentaar.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken.
Anders moet je even contact opnemen met de organisatie.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:35

marjolein_el schreef:

Hier is het ook heel gebruikelijk dat je zo van de ene ring de andere in gaat :j Ik zou even contact op nemen en de situatie uitleggen, dan is er vast wat te regelen :j