[JV] indoorwedstrijden 2 x jury voor 2 x proef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:18

Volgens ons secretariaat is dat er nog niet door en willen ze het al jaren, maar lukt het dus niet, omdat juryleden er niet op zitten te wachten dat ze moete wisselen en ruiters er niet op zitten te wachten dat ze heel lang op hun volgende proef moeten wachten.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:55

Ik dacht eigenlijk dat die regeling pas per januari in zou gaan...
Maar ik vind het idd ook een heel slecht idee!
De KNHS houdt hier helemaal geen rekening met de organiserende verenigingen!!
Ze zeggen wel dat ze eerder klachten kregen van jury's dat ze twee keer dezelfde ruiter in de ring kregen, nu krijgen ze waarschijnlijk klachten dat ze altijd zo lang moeten wachten omdat er steeds jury gewisseld moet worden...
Ik vind echt dat ze weer terug moeten naar de oude regeling, en dat ze bij de organiserende verenigingen waar ze wél twee binnenhallen hebben zelf zo verstandig moeten zijn om wel 2 jury's te nemen (bv Bunschoten).

Ik vind deze regeling trouwens OOK voor de ruiters niet fijn! Ze hebben dan wel 2 verschillende jury's maar moeten vaak lang wachten tussen de proeven door en lang wachten op de prijsuitreiking.
En veel jury's willen niet zo lang zitten, mijn moeder vraagt ook altijd bij een indoor of ze volgens deze regeling werken dat ze telkens een paar ruiters doen, en dan jury wisselen. Dan gaat ze dr echt niet zitten!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:59

De regeling is me nog steeds niet duidelijk. Kan iemand me nu precies uitleggen hoe het zit of staat hij ergens?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 11:12

Wat wil je weten Fitzroy?
Wat is niet duidelijk. Mischien kun je beter, ook omdat je zelf jurylid bent, even bellen met de KNHS (Mariska Putters voor Noord-Holland) en zij kan je het heel duidelijk uitleggen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:12

Het volgende staat in het Disciplinereglement Dressuur

Disciplinereglement Dressuur KNHS
versie 2003, blz 30 schreef:
Indien een tweede proef in dezelfde klasse wordt uitgeschreven, dient de tweede proef beoordeeld te worden
door een (of meerdere) andere jury('s), behalve als er 6 of minder deelnemers zijn per proef.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:15

Fitzroy schreef:
De regeling is me nog steeds niet duidelijk. Kan iemand me nu precies uitleggen hoe het zit of staat hij ergens?

Same question here!
Ik zal even op de KNHS site kijken, maar daar zal het ook wel weer niet opstaan...

Ik kan niks vinden, kan ook aan mijn computer liggen, die doet nogal raar...
Iemand anders misschien?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:17

Nou, dan zijn wij allang in overtreding, zonder dat onze vereniging dat te horen heeft gekregen van juryleden of de KNHS, want wij hebben op het concours in 1 ring alle M proeven gehad, waarbij de M2 's morgens bij beide proeven dezelfde jury had en de M1 's middags. En onze normale wedstrijden in de buitenbak omvatten zo'n 15 B ruiters, die meestal in 2 groepen, beide proeven bij dezelfde jury rijden.
Dat is dit hele seizoen gebeurt, dus ik geloof niet dat ze er zo streng naar kijken?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:18

het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dat dus als ruiter knap irritant, twee keer dezelfde jury. Laat er dan maar ruim een uur tussen zitten, zet ik hem wel even weg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:19

Maar dan was dit afgelopen jaar toch ook al zo? Per 1 april zijn immers de nieuwe reglement ingegaan.
En toen heb ik er niemand over gehoord. Het is trouwens ook niet gemeld op de bijscholing.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:19

Ja, als je een paard hebt dat je terug op de trailer kunt zetten, ok, maar die van mij kun je niet terug zetten.
Bovendien vind ik het wel fijn, want dan heb je nooit van die taferelen dat hij in de ene proef super liep met k u t punten en in de tweede proef liep hij te kloten en dan heb je goede punten. 2X dezelfde jury is 2x eenzelfde beeld.

Dat bedoel ik dus, Fitz, want zij hebben het de hele zomer ook gewoon op de oude manier gedaan en nergens kommentaar op gehad.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:26

Marije, of je hebt een jury die niet gecharmeerd is van jouw manier van rijden (en ook dat komt voor, laten we iig die discussie maar niet verder aangaan) en dan ben je dus twee keer de l*l.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 11:54

Nee, de regeling gaat in per nu, indoorseizoen dus. Voor het outdoorseizoen gold dit nog niet.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:34

Inderdaad een tijdje geleden wilde ze dit al doen ,maar er kwam zoveel commentaar dat het niet doorging,nu drukken ze dus duidelijk hun eigen zin door,lekker he die KNHS.
Zelf ben ik nu ook een voorstander van 1 proef tijdens het indoor seizoen.
Wij probeerden gisteren in te schrijven voor eind oktober ,maar kregen zelfs te horen dat men al vol zat tot eind december!!(bij verschillende verenigingen),als je een blessure hebt gehad kom je er niet meer tussen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 05:49

als ik het goed begrepen heb is de optie:

in de B niet meer dan 6 deelnemers of veel meer dan 6 maar dan 1 proef rijden, deze jury kan dan de B en de eerste L proef jureren;

tweede jury jureert de 2e l en de 1e m1 proef en zo verder. Nadeel is wel dat je dan steeds overgekwalificeerde juryleden nodig hebt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:43

Ben dit weekend op een vereniging gweweest met hun laatste buitenwedstrijd waar ze idd dit nieuwe systeem moesten gebruiken, ze hadden een brief van de KNHS gehad. Maar die brief heeft ons secretariaat nog niet gehad. Zij hebben naar de KNHS gebeld en daar vertelden ze dat zij er niets aan konden doen, dat dit van de jury's uitging, dat die geen twee proeven per klasse wilden jureren en dat ze maar een handtekeningenacti moesten organiseren, daar konden ze misschien nog wat mee?
Vaag iig, want als verenigingen dan maar gaan besluiten om maar 1 proef te laten starten (daar waar je anders altijd 2 proeven mocht rijden) ben je er als ruiter nog harder de dupe van, van die nieuwe wp-regeling, want dan moet je nu nog vaker op wedstrijd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:53

Marije_jiplover schreef:
. Zij hebben naar de KNHS gebeld en daar vertelden ze dat zij er niets aan konden doen, dat dit van de jury's uitging, dat die geen twee proeven per klasse wilden jureren en dat ze maar een handtekeningenacti moesten organiseren, daar konden ze misschien nog wat mee?

Dat geloof ik dus niet. Ik heb nooit een enquete gehad en eerlijk gezegd kan ik er ook niet mee zitten. Op de bijscholing is er ook totaal niet over gerept. Beetje vreemd ...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:56

Ik vond het ook zo'n raar verhaal, vooral omdat ik van hier al begrepen had, dat de juryleden er ook niet blij mee zijn.
Maar goed, de tijd zal het leren, hoe het nu allemaal gaat verlopen.
Overigens hebben zij de B-ruiters (16 stuks) dus als een groep gehouden en hadden dus 2 uur tussen hun eerste en hun tweede proef zitten. En uiteindelijk had 1 jury afgezegd en hebben ze dus alsnog bij dezelfde jury gereden!